Thoros sa for siden:
Såvidt jeg kan se er rettich en utrolig grønnsak med lav kabo og meget smakelig - en smak av nepe/kålrot. Noen som bruker rettich - og hvordan?
Thoros sa for siden:
Såvidt jeg kan se er rettich en utrolig grønnsak med lav kabo og meget smakelig - en smak av nepe/kålrot. Noen som bruker rettich - og hvordan?
Yonah sa for siden:
Reddik? Rettich er vel det tyske navnet på reddik tror jeg.
Jeg bruker den, skjærer i skiver og spiser enten på lavkarbobrød eller som tiltygg til ost og noe kjøtt.
Rin sa for siden:
www.frukt.no/artikkel.aspx?artid=15767&mnu1id=8050&mnu2id=8053&mnu3id=1129&mnu4id=1151
Rettich er i reddikfamilien, men ikke heelt det samme som den lille røde varianten. Jeg har aldri rørt denne grønnsaken, men enig i at den ser anvendelig ut!
senorita sa for siden:
dytter denne
har kjøpt en slik nå.. vet ikke helt hva jeg skal bruke den til enda.. montro om man kan lage mos av noe sånt? :P
Carisma sa for siden:
Bruk den som i fløtegratinerte poteter: Lagvis i en form med løk, hvitløkspepper og salt og så hell fløte over. Stek i ca 40 min, ta på ost og stek i 10-15 min til.
senorita sa for siden:
Mmm det hørtes godt ut :D Må jeg teste :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.