hei alle erfarne superflinke her inne..
Nå er det nesten så jeg går over på lindberg, orker ikke dette hvis jeg ikke går mere ned!! (Lindberg for det vil bli min livsstil)
Jeg begynte 4 januar, gikk fort ned over 2 kg, og tilsammen 4 kg på noen uker. Men har ikke hatt vektgang de siste ukene.. Begnte på 82,5 og er nå 78,5. var 78,1 i går... :( er pms, bruker ikke å gå ned da men..
:mad::confused:
Menyen:
frokost: ostechips med rømmedipp, noen paprika biter, agurk, tomat, 1/2 avacado kanskje eller litt kjøttpålegg itilegg. Eller omelett m bacon og purre, stekes i mye smør, har på ost, og fløte i. kaffe+vann.
lunch: stort sett salat m agurk, salat, tomat, løk, kylling og 1/2 avacado, masse rømmedressing, vann+ the m suketter og melk- 2 krus.
middag: stekt fisk el kjøtt m stekte grønnsaker/ grateng, eller jukseris. Putter smør i bæde tilbehør og steker i mye, og alltid fløte, creme f eller rømme.
Kvelds: ofte !7" avacado + litt pålegg eller ostechips med rømmedipp og pålegg. The m suketter og melk.
OG hele dagen vann, vann, vann, ..
HVordan ser dette ut?? er mett og kjempeform men vekten er treg . selv on det er mye gått ned totalt har det ikke skjedd noe i det siste.
Har harr noen få sprekker, sist 14 februar med kake, hvor lang tid tar det da for å komme igang igjen?? hvor mye ødelegger det??
:confused:
Spiser du deg passe mett og spiser når du er sulten?
Når det gjelder sprekk; kommer an på hvor mye og hvor lenge. Men det står i boka at man kan regne med å bli satt tilbake etter en sprekk. (husker ikke hvor lenge, har ikke boka foran meg
hmmm, ikke melk!! huff hva skal jeg ha i kaffen i theen??? syns fløte smaker for mye, og jeg ikke kan bruke kaffe fløte?? ikke noen spes produkter, bor i ei lita bygd med ikke mye spse utvalg.. regner ikke karber, gjorde det i beg, tenkte jeg hadde det i fingra.. kanskje jeg må dobbelsjekke! ;) spiser meg passe mett syns jeg, en porsjon feks en kotelett, en kyllingfilet, et laksestykke.
spiser når jeg er sulten ja.
og rømmedippen/dressingen bruker jeg denne gresk dressing pulver. Innh en del karber men har en slik lenge, bruker ca 1/2 ts pr gang.. ja, ja det kan jo bli 2 ts i løpet av en dag faktiskt!! Tips til krydder i dipp? og grill krydder kan en bruke det? har det på ostechips... trur faktiskt det har sneket seg inn noen ekstra karber kanskje?? ;)
Jeg tror du skal forstette i go dur jeg, og la kroppen få komme etter når den vil ;)
For uansett hvor mye man ønsker, vil, håper og tror i topplokket, så er det til sist kroppen som bestemmer tempoet.
Og begynner man å stresse( både psykisk og fysisk), så kan det være uheldig for vekta :)
Hei:) Jeg bruker å lage denne aioli "dippen" som jeg har kopiert en eller annen plass her inne. Bruker den som tilbehør til det meste, som salat, dip, taco, til kjøtt osv. Jeg synes den er kjempe god:) Blir absolutt best hvis den står over natten i kjøleskapet.
"Hjemmelaget" Aioli:
Halvbland rømme(kesam) og majones, jeg pleier å bruke ca 1dl av hver
1-2 fedd hvitløk
1 ss olivenolje
salt
litt pepper (kan sløyfes)
1 ts sitronsaft.
Rør sammen, og la stå litt så hvitløken "setter" seg i hele.
Det med melk/fløte i kaffien er ei vanesak. Eg drakk kaffien min med skummamelk før, og orka ikkje tanken på fløte, men no er det fløte, med 40% fett eg har i. Var litt uffent første gongane, men du blir fort van med det!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.