< Tilbake til oversikten

Svinelever

Photobscura sa for siden:

Jeg trenger en enkel, billig og melkeproduktfri måte å tilberede svinelever på. Eller, det viktigste er vel hva den bør krydres med, steketid etc. Kjøpte det til katta, men han vil ikke ha det :p.

LCHF4life sa for siden:

Skaff en hund isteden :D

Men de smaker vel ikke noe godt? :geip:

LCHF4life sa for siden:

Det har jeg ikke tenkt å finne ut, men de er ypperlige kompostbinger :o

Hehe. Men, nei, jeg tror ikke det blir noen hund, gitt. Jeg er et fullblods kattemenneske ;)

Gracella sa for siden:

He, he, du får ta et hint ;)

(Spiser IKKE varm lever....uuuurrrghhh)

Haha, slutt da :p. Kan jo hende katta bare ikke liker svin ;).

Jeg derimot ELSKER innmat! Noen må vel ha en god oppskrift på lever?

Ziltoidia sa for siden:

Freser liv i denne tråden igjen jeg. Oppskrift/tips anyone?

smgj sa for siden:

Svinelever har jeg sett mest brukt i leverpostei... Men det går jo an å forsøke om kyllinglevergryta også passer som svinelevergryte?

Stek passe mengde bacon i biter
Surr en løk i panna når baconet er ferdig brunet (bare la det ligge i panna)
Ha oppi et par champingnonger i biter
Når dette er passe surret så tilsett lever i biter og stek videre til leveren er gjennomstekt
Til sist en rød paprika i biter.

Rekkefølgen er litt vesentlig, sånn at bacon og grønnsaker og lever blir passe stekt uten at paprikaen dauer...

Ziltoidia sa for siden:

Haha, jeg spurte akkurat en venn av meg som er grisebonde. Han slakter og tilbereder svin stadig vekk, og dette er hva han hadde å si:

Starten var nesten ordrett oversatt. :p

index sa for siden:

Kan det være at du har fått deg en muslimsk katt?:D

Oppskrifter kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, har aldri hatt et godt forhold til lever. Men at svinelever er menneskemat er nytt for meg...

Tviler! Han tygde i vei på restene av en ribberull som jeg hadde kasta fordi den begynte å bli grønn. Så det skulle ikke stå på det.

Denne tråden hadde jeg glemt! Lagde meg jo faktisk noe lignende som det Smgj beskriver. Lever er jo bare SÅ godt!

Ziltoidia sa for siden:

Vel, det er jo i leverpostei... så spiselig må det da være. :p Dessuten var det grisebillig (høhø), og jeg er stor tilhenger av å spise hele dyret og ikke bare fint kjøtt.

Den dukket opp da jeg googlet :p
Lover bra! Skal lage det til middag i dag, så da får vi se om det smaker.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.