< Tilbake til oversikten

Matdagen i sin helhet, eller hvert måltid for seg?

nellie sa for siden:

På Lindberg.. Hva er viktigst?
At forholdet mellom karber, proteiner og fett er godt igjennom hele dagen, eller at hvert måltid for seg er riktig balansert?

Jeg tenker sånn i forhold til hvis man vet at det blir veldig lite fett og karber til middag, skal man spise litt ekstra fett og karber tidligere på dagen, for å få en helhetlig balanse eller?
eller?

Anne sa for siden:

Det viktigste med Fedon er vel å holde blodsukkeret stabilt med mat med lav og middels GI. Kun et c-måltid om dagen.

Deretter forsøke å ha riktig sammensetning ellers. Helst pr måltid selvfølgelig:)

nellie sa for siden:

okei:) Takk for svar!:) jeg kjører en litt streng linje på karbene.. maks 30 gram med c-vare om dagen..

Vettel sa for siden:

Ser dagen under helhet. Så det hender jeg noen ganger unner meg litt fullkornspasta til middag, da spiser jeg ikke noe særlig karbohydrater resten av dagen.
nellie: kjører samme opplegg som deg. Mindre kh og litt mer fett. (må legge til at jeg dropper ofte det lille c-måltidet....har liksom ikke noe behov lengere)

nellie sa for siden:

I går så klarte jeg å få det litt Fedonsk. Men i dag så ble det veldig lite karber og litt for mye fett. Har ikke fått handlet inn til Fedonopplegg ennå da.. Det var ikke meningen å få for lite karber, bare ble sånn.
Menmen. Vi får se om det jeg har for meg nå funker, hvis ikke så må jeg lese reglene litt mer nøye bare..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.