< Tilbake til oversikten

Rundstykker (med bilde)

Bubbi sa for siden:

Har testet litt på egenhånd i dag, og har endret litt på en oppskrift på boller (funnet her på forumet, så mulig jeg kommer med en gammel oppskrift her:p), og kom frem til disse rundstykkene, som faktisk var veldig gode:

7ss soyaprotein-pulver
2ss fiberhusk
3ss kruskakli
2ss splenda
125 g snøfrisk smøreost
4ts Johannesbrødkjernemel
5ss CF
3ss rapsolje
4 store egg

• Bland alt sammen (jeg brukte stavmikser).
  • Bruk to ss til å fylle opp muffinsformer (man sikkert legges rett på et bakepapir også)
  • Stekes på 175 grader midt i ovnen i ca 20min.

mokki sa for siden:

De så god ut! de skal prøves når jeg er ferdig på eurodiet en gang i fremtiden..

Bubbi sa for siden:

Ja, når man savner brød, er dette en god erstatter;)

bjloe2 sa for siden:

Ser godt ut. Men er det noe annet en kan bruke en johannesmel, og om ikke hvor kan jeg finne dette?

Kitt sa for siden:

Mer fiberhusk kan sikkert brukes i stede for JBKM.
JBKM finner du i helsekost- butikker. Fiberhusk har de også i helsekost, men i tillegg hos Meny og ICA blant annet!

TinaElisabeth sa for siden:

de rundstykkene så herlige ut :) namnam :))

hoppetussa sa for siden:

Hørtes gode ut...men hva er CF?? :confused: er ny her,så er ikke helt inni ting,kan du si;) Kan det gå ab å bruke soyamel,istedetfor soyaprotein? For dette har jeg ikke i hus...

Kitt sa for siden:

CF er forkortelse for Creme Fraiche!:)
Soyamel inneholde rmye mer kabrohydrater enn soyaprotein, eller kan det brukes litt om hverandre så vidt jeg vet!

Bubbi sa for siden:

Jeg bruker bare en ts splenda, og synes nesten de blir bedre da.. ;) Men er jo bare å prøve seg frem og tilpasse de etter eget ønske egentlig;)

Bathory sa for siden:

Hvor mange KBH per stk?:)

Bubbi sa for siden:

åååhhhh!! det har jeg ikke regnet ut, men tror ikke det er så mange..

evastv94 sa for siden:

Får man kjøpt soyaprotein pulver på vanlige butikker, eller må man på helsekost? :) har ikke drevet med dette lenge så har ikke helt oversikt :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Det må nok kjøpes i helsekosten, ja!

Jeg bruker denne

evastv94 sa for siden:

Ok, kjekt å vite! ;) takktakk :)

*Flatula* sa for siden:

Vet ikke hva det er jeg gjør galt, men mine sitter fast i muffinsforma. Også blir de hule på innsiden :eek:. De skal vel ikke bli det, eller? Men de var jo god ellers da :D

Arne sa for siden:

Er det noen av dere som har erfaring med Stevia som søtningsmiddel i stedet for Splenda?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.