< Tilbake til oversikten

Belønning

StegforSteg sa for siden:

De fleste av oss har lagt om livsstilen fordi vi skal gå ned i vekt. Vi støtter hverandre, lager tickere osv osv - men hva belønner du deg selv med? Setter du mål og når målet er nådd belønner deg selv?

:blomster:

scartz sa for siden:

De fleste gjør det har jeg inntrykket av. Jeg sliter litt med belønninger da jeg ikke føler det blir belønning, for det er jo MINE penger jeg bruker! Mat bruker man penger på uansett hva man spiser, men det sier seg selv at det ikke er noen god ide å belønne seg sjokoladekake etter å ha tatt av 5 kg liksom :p

monicc82 sa for siden:

Har satt opp div delmål, belnønner meg selv med å få unne meg noe nytt, når 5 kg er vekk skal jeg kjøpe nye joggesko, når 7 kg er vekk blir det en ny øyenskygge osv......det er god belønning for min del:)

Pandora sa for siden:

Etter å ha gjennomført de tre første ukene var jeg på spa med en venninne:) Hadde det i kalenderen helt fra dag 1... og det var en deilig, sunn dag (med lavkarbo lunsj inkl!) Super belønning, og gav meg lyst til å fortsette!

Nå er det lang påskeferie i sola som er neste belønning;-)... ellers prøver jeg å tenke at hver dag jeg klarer med sunt, rent kosthold er en bonus og belnning for kroppen min som får det bedre dag for dag:p

Photobscura sa for siden:

Jeg synes det er belønning nok i seg selv å gå ned i vekt :o. Men jeg har en idé om at jeg en eller annen gang skal kunne kjøpe en svart Cheap Monday eller Dr Denim slim jeans i str tretti en gang :). (Jeg har knapt brukt en bukse siden nittitallet :p).

scartz sa for siden:

Wow, jeg bruker ca bare bukser :o Skjørt du går med?
Strl 30 er jo slim da :heia: Jeg husker å ha vært kjempefornøyd med størrelse 34.

Nillomien sa for siden:

belønner meg med nye bukser hver 8 kg ca;) Nå kjøpte meg meg nye får 2 uker siden. selv om jeg bare har gått ned 7.. så blir jo en del kilo til neste gang;) smiler..
Får hver kilo jeg går ned belønner jeg meg selv med å ta meg tid til å dra å svømme aleine=)

Ana sa for siden:

Belønning, har tenkt på det, og en ting jeg har bestemt meg for er at når jeg har gått ned 8 kg til så skal jeg belønne meg med en helt ny bikini til sommeren. En som jeg kan gå i butikken og prøve selv, se at det ikke buler ut både over og under strikken og at den virkelig passer meg.

Det spørs jo på kroppsfasongen. Jeg er smal om hoftene, litt sånn guttekropp, og da tror jeg ikke at str tretti er så uoverkommelig (og slim jeans har dessuten mer stretch enn vanlige jeans).

Nei, jeg går bare i underbuksa :p. Høhø. Det går mest i skjørt og kjoler, ja. Jeg prøver vel å være mest mulig feminin med gutteformene mine, eller noe ;). Men jeg digger å gå i kjoler også. Og så kan man både gå opp og ned i vekt med skikkelig gode bomullstrømpebukser uten å merke det. Hehe.

Viclin : Londontur er jo bare toppers da :D Elsker London!

Jeg tenker også at det blir en ny bukse når jeg har gått ned 8 kilo....og når jeg er ferdig skal jeg kjøpe meg en bukse jeg alltid har synes vært knæsj - men de har for det første ikke passet meg, og for det andre er de svindyre. Det er Fournarina bukse :D

Tribal sa for siden:

Belønner vel meg selv hver dag egentlig...Er blitt snillere med meg selv og har masse positive tanker :)
Tar lange bad og bruker mere tid på hudpleie osv. Viktig å føle meg vel hver dag.. Den store belønningen kommer ikke før til sommeren,da blir det masse nye klær,frisør osv. Og tenker hver dag hvor bra dette kostholdet er for meg...
Ikke halsbrann lengre
Huden er blitt mye finere + håret..
Føler for hver dag at formen og helsa mi blir bedre :D

nellie sa for siden:

Nå ned til 100 tallet har jeg belønning for hver kilo.
Type fikse pulsklokke, Fedons Barn i balanse bok, klær til lillesnupp osv.
Etter det vet jeg ikke. Kan ikke ha for hver kilo ned til 75 hvertfall:p
Men når jeg har nådd hovedmålet så får jeg lov til å prøve å bli gravid igjen..
tidenes gulrot, spør du meg.

Sungrazer sa for siden:

Jeg skal belønne meg selv med en Nudie Jeans Slim Jim størrelse 32"/32" :) For 6 mnd. siden sprengte jeg nesten sømmene på en 36"/32" Nudie Jeans Slim Jim.

Nå har jeg en 34"/32" som jeg kan dra ned over hofter /rumpe uten å kneppe opp. Så nå tror jeg nok at jeg går rett i en 32"/32" og at den kommer til å sitte som et skudd. ;)

Jeg har gått fra 112,5 til rundt 90 cm rundt magen i navlehøyde siden 28. august 2009. :D

nellie sa for siden:

det nestsiste målet mitt er denne

Shit - den var fantastisk Nellie!

nellie sa for siden:

Ikke sant?? Jeg synes den er så nydelig at huff..
Synd det er så leeeenge lenge til den passer.
men går jo ann å kjøpe den lell da.
Ha den hengende fremme som en motivator:D

Den var nydelig :D Jeg har en sånn ekstramotivator i skapet :D En kjole som var for liten når jeg kjøpte den - men jeg MÅTTE ha den for den var på salg.... Og jeg SKAL inni den....

Monen sa for siden:

Min belønning er at jeg får stikke meg selv i magen:p.
Prøverørsforsøk m.a.o;)

BobBob sa for siden:

Min belønning blir en helt ny garderobe i det jeg når målet mitt. ;) Det er lenge siden det var morsomt å prøve klær for å si det sånn.

Ana sa for siden:

Lykke til, håper dere lykkes raskt.

Wow - den var kjempelekker!

Monicah sa for siden:

min belønning er å føle meg fantastisk i bikini i sommer:) og det er mange år siden! tror kanskje jeg aldri har gjort d...?

Trulta:) sa for siden:

Min belønning ved første delmål er skulder- og nakkemasasje :)

Monicah sa for siden:

jeg har gått ned 2 størrelser i uniformsbuksene mine så jeg har delbelønning imorgen.
30 min skulder-nakke massasje:)

Rin sa for siden:

Opplevelsen av å nå målene jeg setter er igrunnen belønning nok i seg selv. :) Men jeg har noen greier planlagt av type "Når det ikke henger en lårvalk over knærne lenger kan det investeres i skjørt/shorts som sommerantrekk" :D

Jabba sa for siden:

Må først skje noe før jeg kan få belønning..... grrrr

scartz sa for siden:

Nei, kanskje du liker å gå i shorts liksom? :p

Seba-stina sa for siden:

Jada, har noen belønninger ved hver 5.kg, jeg. Må ha det for å klare å holde fokus, tror jeg..

5kg - Da skal jeg til frisøren og klippe meg + stripe håret mitt. Har ikke vært hos frisøren på over 2år.

10kg - Da skal jeg kjøpe meg en keramisk krølltang som jeg har sååå lyst på :)

15kg - Da skal jeg kjøpe meg kjolen jeg prøvde på BYoung i dag. Den passet nå siden det er onesize, men den vil bli veldig mye finere når jeg veier 15kg mindre ;) Problemet er vel at jeg muligens må kjøpe den allerede nå snart fordi den er på vei til å selges ut ifølge butikken...

Nå har jo ikke jeg satt opp mål ned til matchvekt enda, siden jeg tar for i år først, også tar jeg for meg neste år på resten. Men når jeg veier max 70-75kg (må se an hvordan kroppen min faktisk ser ut i 75kg, kan hende jeg ikke bør gå ned mer da), så skal jeg dra på SPA for første gang i mitt liv.

marithja sa for siden:

Hadde ikke direkte mål og delmål, jeg hadde en vekt jeg håpet på å nå, som jeg ikke trodde jeg kom til å nå, og så på vei nedover unnet jeg meg forskjellige ting....Så etter 10 kg kjøpte jeg meg nye treningsklær, og etter 20 kg så for jeg til fotograf for å ta bilder :-) Trodde egentlig ikke jeg skulle klare hverken 10 eller 20 kg når jeg startet, så det er jo egentlig den største bonusen!! Klarer jeg siste målet nå tror jeg jeg unner meg en tur til utlandet en weekend med shopping eller noe annet gøy:-)

Kanel_i_kursiv sa for siden:

Jeg prøver å ikke operere så mye med belønninger som med planer jeg "må" gå ned i vekt for å være klar til.
For eksempel dykkerlappen i Mai, og å nå toppen på Kilimanjaro i Januar 2013. Er en del forskjellige mål i mellom.
Dette er ting jeg har skikkelig lyst til, men som kroppen min akkurat nå gjør det vanskelig for meg å gjøre, så gode motivasjoner!

Jeg belønner meg heller litt når jeg begynner å miste motivasjonen jeg. Kjøper meg nye treningsDVDer for eksempel, for å gi meg selv en kickstart :-)

Chunky sa for siden:

Jeg belønnet meg selv med en stabel Kelvin Klein-jeans, skjorter, undertøy +++ i USA før jul. Gikk amok og tømte omtrent butikken. Har alltid siklet etter klær fra KK, men det har vært dårlig med str 36/38 i de butikkene :lol:. Nå er jeg nede i str 29/30, og nyter virkelig å kunne handle hvor som helst. Bare det er belønning nok i seg selv.

Gøy at du skulle nevne Kilimanjaro, Kanel. Jeg og brodern har det som felles mål i løpet av 2-3 år (han kunne nok småjogget opp og ned i morgen uten problemer). Så mitt delmål nummer 1 var å gå ned i vekt. Delmål nummer 2 er å komme i god nok form (der er jeg ikke ennå). Vi har til og med laget budsjett og sjekket alle detaljer. Det kommer faktisk ikke på mer enn ca 40 laken på hver for reise, opphold, sherpaer, trekking permit osv., så det er helt overkommelig prismessig. Stå på, så kan du henge deg med :)

Dykkerlappen tok jeg sammen med min sønn for et par år siden, mens jeg var på toppen vektmessig. Skikkelig stolt av de bildene nå, kan du tro.. Utrolig at jeg ikke ble offer for hai eller lignende. Var en skikkelig godbit på den tiden :p

Ikke for å være en neatpick, altså (eller jo, forresten :geip:), men det høres ut som du ble lurt til å kjøpe en made in China-knock off, høhø. Sist jeg sjekket skrev godeste Calvin navnet sitt med 'c' og 'a' ;). Eller er det et annet merke jeg ikke har hørt om, kanskje? I så fall; my apoligies!

Sist jeg kjøpe meg en olabuksa var vel i nittifire, tror jeg. Da klarte jeg å presse meg inn i en Levis 501 i str 36 ... :o. Siden det har jeg knapt turt.

Chunky sa for siden:

Bugger! Trodde aldri du skulle ta meg i en typo, så mye som jeg redigerer og redigerer :lol: Men jeg avslørte vel grundig at jeg er mer inne i fysikkens verden enn Jan Thomas-universet. Men jeg liker altså Calvin Klein.

Ellers så er jo fabrikkutsalg i USA en genial oppfinnelse. Reiser over med stor og tom koffert neste lørdag :D

Hoho! Endelig! Jeg har tross alt vært korrekturleser i årevis :D.
Trenduniverset er vel heller ikke den grunnen jeg står tryggest på, men jeg brukte CK one-parfymen gjennom store deler av nittitallet, originalt nok! Så den c-en og k-en står ganske sterkt i min bevissthet ;).

Val sa for siden:

Belønning ja, det skal en ha! :D

Jeg skal til syden OG på storbyferie:) I syden skal jeg bli brun og fin, før vi stikker avgårde til storbyen for å shoppe klær!

Så det er en bra motivasjon for meg:D

Seba-stina sa for siden:

hørtes ut som flotte belønninger, Val!

Val sa for siden:

Hehe ja! Så nå er det fullt kjør :D

kubiskisk sa for siden:

Jeg har kjøpt meg en Porsche. Klarer jeg ikke å holde vekta etter å ha gått ned så selges leketøyet. Målet for et par år siden var å slutte å røyke og å komme meg ned i vekt og jeg er på god vei.

Max sa for siden:

Jeg har veldig lyst til å unne meg noe når jeg kommer under 80 igjen, men da føler jeg nesten det er like greit å vente til jeg er ferdig. Får se, kanskje det blir en spabehandling rett etter påske? Bor rett ved svenskegrensa, og ved et alpinanlegg over grensa har de gode priser på spa :D

Val sa for siden:

Jeg kom på andre ting jeg skal gjøre også. Massasje, og så skal jeg kjøpe meg fint undertøy. Ikke sånn billig crap som sitter dårlig (som jeg bruker nå:p) men sånn skikkeig fint! Og kanskje en ny bikini...men det får bli neste sommer, blir ikke så fin innen denne sommeren.

Max sa for siden:

Jeg må forresten definitivt kjøpe meg nytt undertøy. Jeg begynner å få sæggetruser :lol:

Modezty sa for siden:

Er enig i at det er belønning nok å gå ned i vekt, som flere skriver. Men jeg har noen materielle belønninger også, for å forsterke og for å ha som motivasjon. Det er en omtrentlig liste, da..

5 kg ned: Treningstopp og nye musikk cd'er. Har allerede kjøpt :D

10 kg ned: Nytt treningstøy og Ipod shuffle (den lille nusselige - perfekt til trening)

15 kg ned: Nye jeans og kanskje ny pulsklokke ?

20 kg ned: Nytt treningstøy

Mål nådd (ca 24 kg): Når jeg har holdt målvekten i noen måneder (ca 6 mnd) skal jeg ta en ordentlig handlerunde og kjøpe nye klær :) hmmm kanskje et godt påskudd for en utenlandstur?

Haha, samme her! Om jeg trekker inn pusten mens jeg står i undikken så er det stor fare for at de med ett ligger rundt anklene.
Jeg har gitt opp å vente til jeg er ferdigslanket med å kjøpe nye underbukser, altså. Men i mellomtida, når jeg har vært blakk har jeg faktisk sydd inn en del av dem :p

Jeg har i grunnen bare 2,2 kilo igjen til min jeans-belonning. Men jeg lurer på om jeg skal flytte denne fra 8 til ca 10 kilo. Da blir det heller nye klær til 17 mai etter min plan :D

EmilyB sa for siden:

For meg er det belønning nok at helsen blir bedre. Det er det som holder meg i gang, men den aller største motivasjonen min nå er at jeg ønsker å bli gravid. Så når tankene min går i retning av usunt godteri, tenker jeg på alt jeg må forårsake dersom jeg sprekker - som det å få et eget barn. Jeg har pcos og er ikke særllig fruktbar med høy vekt og dårlig kosthold.

Popp sa for siden:

Denne gangen har jeg ikke selv satt opp noen belønninger, men har sagt til mannen min at jeg ønsker at han kan finne på noe for meg når jeg når 10kg. Det er nå 1,5kg til. :D Kanskje det blir en treningsrunde på SATS.... (ikke helt det jeg kunne tenke meg som belønning, men men)

Kjenner jeg han rett, så har han glemt det. Men da er det bare å sende ham en påminnelse.

Estrella sa for siden:

Mine delmål/belønninger:

5 kg: Nytt lekkert undertøy
10 kg: Ny bukse
15 kg: Fotografbilder:D

(disse målene er basert på dagens vekt..har falt litt av den der oppdateringa på tickeren, men er back in the game no)

Det hadde jeg nesten glemt, fordi det medfører en god slump penger. Men jeg har liksom som belønning å gi meg selv en enorm tattis når jeg når målvekta (vil dekke hele venstre overarm og litt av skuldra :D). Så vi får nå se, da, på skatteoppgjøret ;).

Estrella sa for siden:

Det skal jeg gjøre UANSETT vekt:p hihi

Det kommer nok jeg til å gjøre også, for det er noe jeg har ønsket meg så lenge!
Det at jeg måtte vente til jeg nådde idealvekta mi var vel mer det at det økonomisk sett var så usannsynlig, og så lenge som jeg sto stille, så var det liksom like greit. Men nå som det går såpass radigt nedover igjen, så må jeg nok begynne å skrape sammen ;).

Popp sa for siden:

Det er nok slik det foregår ;), men å planlegge en belønning krever ikke det samme.

frifuggel sa for siden:

Nå når vekta går nedover i litt tregere tempo har jeg endre "taktikk" med belønningene mine. Jeg "tar meg en" når jeg føler behov for det ;) F.eks; Nå har jeg vært flink i enda en måned, nå bevilger jeg meg en runde i solarium, nytt undertøy etc. Eller at jeg nå kjøpte meg en rimelig symaskin, sånn at jeg får fikset litt på klærne mine, sånn at de sitter bedre.. Ikke avhengig av vekt, men belønning for den innsatsen jeg faktisk har gjort! Selv om kiloene tilsynelatende klorer seg fast (vet ikke akkurat om de gjør det, har boikottet vekta for noen dager, men uggen mage gjør at jeg FØLER meg tyngre..) Har jo delmålene mine, men synes at det å faktisk oppnå dem er rimelig god belønning, i seg selv :D

Rin sa for siden:

:ja: Jeg har gjort det litt sånn, jeg også. Nå har ikke jeg merka noen særlig forskjell i buksestørrelser og sånt ennå - jeg regner med at dette vil gjøre seg mer gjeldende i de neste ti kiloene enn de forrige, på en måte - men nå er jeg på vei ut for å kjøpe et par nye gåsko. :D Og så hadde jeg 'planlagt' å klippe håret ved neste delmål, men jeg tror egentlig at å vente til da er mer selvavstraffelse-i-form-av-hockeysveis enn noe annet, hehe.

ninagronn sa for siden:

• 15 kg nytt stort kjøleskap.
  • 25 kg ordentlig ferietur.
  • 40 kg pusse opp badet og vaskerommet.
  • og når BMI er kommet på plass, Full bukplastikk.

og innimellom, nye klær, sko, sminke og andre koselige ting.

Estrella sa for siden:

Hvor hen skal du tattovere deg (hvilket studio)?
Therese, Pink Ink er veldig flink synes jeg. Hun har akkuratt åpnet et nytt studio i Oslo...som heter Pink Ink :p Har facebook-side, blogg og hjemmeside (men må innrømme at bloggen og hjemmesiden ikke akkuratt er sånn "wow, for en side", hun er flinkere på tattiser enn hun er på html:p;)). Tok den forrige hos henne..og skal ta de neste der:)

Jeg vet ikke ennå. Tror det blir Lucky 13 eller House of Pain, kjenner mange som har tatt der, og de er virkelig virkelig flinke. House of Pain er vel et av de lengst eksisterende bodyartstudioene i Oslo meg bekjent. Jeg tok en liten en der for fire fem år siden, men den var veldig enkel, utført av en lærling (dermed billig), men var veldig fornøyd.
De andre tattisene mine er sånn; språkreise i Brighton i -94, skoletur i London -98, og Køben midt i Roskildefestivalen -02. Hehe. Jeg føler for binde det litt mer sammen etterhvert, men det er som sagt økonomien det går på.
Jeg har sett facebook-sida til Pink Ink, fikk godt inntrykk :).

Hevingen sa for siden:

Jeg har ikke definert helt alle mine belønninger, men min første er at når jeg kommer under 100 kg så skal jeg ha meg ett frisørbesøk. Striping og kanskje klipp. Er lei av håret som det er nå.

Ellers så er det alltid god belønning å "måtte" kjøpe klær i mindre størrelser :)

Licota sa for siden:

Svigerinna mi fikk tattoo av Pink Ink nå for et par uker siden, og hun er strålende fornøyd. Bilde av den ser du her:

diary.shamini.no/2010/05/07/meet-shamini-the-toon/

Victory sa for siden:

Min belønning skal være et sminkekurs for og finne ut hva akkurat jeg kler! :) Om 10 kg tror jeg at jeg skal få det.... eller før om jeg da kjenner at jeg er ganske fornøyd med resten av meg. Fornøyd er forutsetningen! ;)

Kolve sa for siden:

Ønsket vekt 100 kg mål : utvide 2 av mine tattoveringer til å gå fra rygg ut til halvarmer
Første delmål : tattovering på venstre underarm. (laget for å "ære" mine 2 bestevenner)
Andre delmål : tattovere baksiden av venstre legg (AO logo)
tredje delmål : Tattovere baksiden av høyre legg (wow image)

Den virkelige belønningen er å ta med min datter på ferie akkuratt hvor hun vil, og at hun ikke trenger å vente på meg fordi jeg er sliten.

Beatrixie sa for siden:

Jeg har time hos Toschie på Let's Buzz i Bergen for en koi-fish+lotus tattoo neste måned:D:D
Herregud som jeg gleder meg:)

babydoll sa for siden:

Den største belønningen er å få passe inn i alle de fine klærne jeg sikler på i butikkene, som de aldri har i min størrelse, eller der magen tyter over kanten, eller armene er for store for jakka osv.

Deretter, når jeg er fornøyd med vekta, skal jeg koste på meg en svæær tatovering.

marjusen sa for siden:

Den dagen jeg har gått ned ALLE mine kilo, dvs godt over 30, nesten 40 kg til så skal jeg bestille meg en time her:

godtsyn.no/priser.html

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.