< Tilbake til oversikten

Pizza og Toro pizzafyll

Lene:) sa for siden:

Hei, jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å lage meg en pizza.

Så har jeg noen spørsmål som jeg håpet noen kunne hjelpe meg med? :) Har vært veldig glad i Toro sitt pizzafyll med tomat og løk. På innholdsbeskrivelsen står det at det er 9,8 gram karbo pr. 100 gram ferdig tilberedt vare uten kjøttdeig. Posen inneholder 52gram totalt (ikke tilberedt), vil det si at ca. er 5 karbo i hele pakken ferdig tilberedt? Er dette noe jeg bør holde meg unna?

Er det noen som har noen erfaring med om Torkil sin soyaprotein er en partystopper? Tenkte jeg skulle bruke denne til å lage pizzabunnen.

Nettovekt

52 g - gir 3 dl ferdig pizzafyllbasis

Næringsverdier

NÆRINGSVERDIER Pr. 100 g tilberedt vare uten kjøttdeig Pr. porsjon (1 dl) tilberedt vare uten kjøttdeig % GDA* - 1 dl
Energi 230 kJ (54 kcal) 230 kJ (54 kcal) 2,7 %
Protein 1,2 g 1,2 g 2,4 %
Karbohydrat 9,8 g 9,8 g 3,6 %

• herav sukker 7,1 g 9,8 g 8,0 %
    Fett 1,1 g 1,1 g 1,6 %
  • herav mettet 0,5 g 0,5 g 2,5 %
    Fiber 1,7 g 1,7 g 6,8 %
    Salt 0,6 g 0,6 g 10 %
    Natrium 0,2 g 0,2 g 8,3 %

Ferskenbeinet sa for siden:

ferdig tilberedt vare må jo være posens innhold + vann. Ellers hadde det stått tørr vare.

Nå veit ikke jeg hvor mye vann det skal tilsettes, men om det er 2,5 dl, vil jo da karboinnholdet for hele røra bli rundt 30 gram.

Superteddy sa for siden:

Nei, det er 29,4 gram karbo i posen ferdig tilberedt om det blir 300 gram tilsammen... :)

Tenkte at det var for bra til å være sant ja, tusen takk for svar:)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Sikkert ikke det du vil høre men den ville jeg ha holdt meg borte fra på ketolysekuren. Mange på ketolyse bruker tommelfingerregelen om ikke å bruke matvarer/ingredienser som inneholder mer enn 5 kh pr 100 g. En av grunnene til at jeg ville holdt meg borte fra denne er at den er tilsatt sukker.
Når det gjelder partystoppere så er det vel delte meninger om hva det er i brøderstatningene som er stoppeffekten; meieriproduktene, nøttene, frø… har vel ikke sett at noen nevner soyaprotein som partystopper, men det kan jo være en medvirkende faktor for alt det jeg vet.

Da blir det slutt for meg med Toro Pizzafyll, får prøve meg på noen av oppskriftene her inne istedet:) Takk igjen for raske tilbakemeldinger:)

Viclin sa for siden:

Hvis du absolutt vil bruke ferdig pizzafyll, kan du bruke Terina sitt. En boks som kjøpes bl.a. på Obs.
Det har 5 g kh eller noe sånt.

Monicah sa for siden:

jeg har alltid brukt toro sitt pizzafyll, men har nå måtte gå over til terina. den er med kjøttdeig, så tilsetter jeg skinke, pepperonipølse og masse ost! det blir en super pizza! selv uten toro med tomat og løk:)

Det må prøves:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.