< Tilbake til oversikten

Smoothie uten egg

Sangeren sa for siden:

Helt ny her og mitt første innlegg :D surfer litt og se at mange smoothieser har egg i seg. Klarer ikke helt å komme inn i den rått egg-greia ennå (ny på lavkarbo) så jeg lurte på hva jeg evt kan bruke som erstatning for egg i smoothie? Protein pulver? lager handleliste til i morgen pga 2 konserter torsdag. On the road-mat :D:D

Max sa for siden:

Har du prøvd å lage smoothie med et rått egg da? Jeg kjenner overhodet ikke verken smak eller konsistens av et egg i en smoothie. På ketolyse er det jo også mer begrenset hva du kan ha i en smoothie.

Personlig liker jeg ikke bruke for mye proteinpulver og andre erstatninger, da ville jeg heller sett etter naturlige kilder til protein.

lifejack sa for siden:

Enig med Max her. Egg er skikkelig superfood, og skjønner at det kan høres ekkelt ut, men man kan virkelig ikke merke noe til dem i smoothies:)
Personlig putter jeg et rått egg i nesten "alt", jeg, for å øke næringsinnholdet!

blåbær sa for siden:

Et tips er kun å bruke plommen. Jeg syns hvertfall at det blir bedre enn å bruke hele egget. Så sparer jeg hviten til noe annet.

frifuggel sa for siden:

Tåler ikke egg, har ingen ting med smaken å gjøre. Har ennå tilgode å finne en skikkelig god smoothie uten, da.. :p

Furine sa for siden:

Det er jo eigentleg ikkje så mykje annleis enn eggedosis, eller mousse, det er jo også rått egg... Trur eigentleg det er ei vanesak! ;)
Kva med vatn, frosne bær og fløte eventuelt? Men det vil kanskje skilje seg etter ei stund...?

Kitt sa for siden:

Jeg bruker bare tyrkisk yoghurt, bringebær og fløte, jeg! Og kanskje litt flytende søtning om jeg har lyst på noe "syndig"!
Og kanskje litt olje om jeg har fått for lite fett den dagen.

irjan sa for siden:

Du MÅ prøve med rå eggeplomme. Jeg syns den setter en nydelig smak, nesten litt som eggedosis. Det er ikke ekkelt, bare utrolig deilig :)

Dell sa for siden:

Jeg lager både med og uten rått egg i. Når jeg lager "fullversjon" for å spise ordentlig dessert hvis jeg får besøk e.l (max ett par ganger i uka) lager jeg med egg, bær, bittelitt søtning (natreen) og fløte.
Hvis jeg unner meg en liten hverdagsdessert en dag lager jeg bringebær is/smoothie på "raske-måten"; tar kun ønsket mengde bær i et glass/en skål og tilsetter fløte. Knepper bringebærene med en gaffel, og vips! Det smaker herlig og friskt, har null søtning og smaker supergodt!

Dette kan anbefales når resten av familien spiser is fra isboks, det tar like lang tid å lage bringebæris fra "bunn av" som det tar for de andre å ta seg 3 kuler is!!! Også så herlig det smaker, hver gang =) Har fått masse skryt av venner for denne versjonen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.