Nå er det 4.uken med stillstand på vekta. Har kuttet ut ost for å se om det kan være grunnen men lurer på om jeg da får nok fett i meg.Har spist mye ost og det har vært en fin måte å få i meg fett på. Spiser laks(kokt,røkt eller stekt)hver dag. Lager dressinger med creme fraiche,majones og kesam pluss at jeg drikker kaffe med cocosa. Spiser også en del egg. Håper noen kan svare meg fort :)
Har ikke regnet på inntak av kalorier men tror ikke det er for høyt. Forrige uke var jeg bortreist så da ble det ingen trening og denne uken har jeg vært deppa og ikke giddet å trene :( Spiser lovlige grønnsaker hver dag til middag ja :)
Kan det være mulig at osten har vært partystopper? Det ble kanskje vel mye ost med Nannas knekkebrød og pizzasnurrer :confused:
Til frokost spiser jeg som regel omelett eller eggerøre med røkelaks. Kan godt prøve med en skje olivenolje ja hvis det er det som skal til. Her skal ingenting være uprøvd:)
Eller bytte ut røkelaksen med bacon til frokost, da får du også fett..
Ellers er jeg ikke så egnet til og tipse om store mengder fett siden jeg selv skal tenke på og ikke få for store mengder. Tips som går igjen er vel gjerne og fylle på med smør og evt lage noen sauser av rømme og fløte..
Bacon liker jeg ikke så derfor bruker jeg røkelaks og laks er igrunnen noe jeg aldri blir lei av :) Pisker krem og blander inn bringebær eller bjørnebær iblandt. Sistnevnte har kanskje for mye karb men det blir jo små mengder så det kan vel ikke være så farlig eller?
Tror nok jeg kommer til å savne ost så jeg håper det ikke er den som er årsaken til at jeg ikke går ned. Får bare smøre meg med tålmodighet og ikke gi opp. Tar med meg alle de gode rådene jeg har fått fra dere i dag og så satser jeg på at det snart løsner. Så må jeg vel også ta meg selv i nakken og begynne å trene igjen slik at jeg kan oppdatere trenings tickeren min. Kommer ikke i mål med verken den eller ned 5 kg i februar. :(
He he :) Prøver å la være å stresse men ser jo at så mange andre raser ned i vekt. Er greit å få vite om jeg får nok fett i meg og om det er noe jeg kan endre på.
Vet ikke hvor lenge du har holdt på. Men jeg gikk relativt greit ned de første 10 kg. Hadde noen små vektplatåer underveis på maks 2 uker på disse kiloene. Nå har jeg akkurat vært igjennom et platå på 4 uker. Forsøkte å ikke stresse dette, ha tillitt til at kroppen igjen ville redusere vekten. Og denne uken har det plutselig løsnet igjen. Droppet plutselig ned 1 kg over natta og går nå sakte nedover igjen. Jeg gjorde ingen endringer for at dette skulle skje. Det er jo normalt (desverre, hehe) at vekta går saktere ned jo nærmere man er idealvekten sin.
Jeg fokuserte i denne perioden på hvor utrolig deilig det var å ha stabilt blodsukker, hvor deilig det er å fråtse i så god mat, og hvor deilig det er å ha god fordøyelse og masse overskudd. Dette hjalp på min motivasjon, for jeg ofrer jo ingen ting med denne kosten :).
Lykke til videre, hang in there :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.