Det gikk akkurat opp for meg hva jeg går glipp av.. Ja jeg tar av meg, men jeg kan jo ikke spise pasta (som er det beste jeg vet) og det verste er at jeg ikke finner noe jeg klarer å drikke.. vann klarer jeg litt av men blir fort kvalm av det (er en grunn til det som jeg ikke vil inn på). Pepsi max.. blir andpusten og får angst av det. Fun .. lager en ekkel søt smak på tunga som henger igjen i mangen timer. . Te kan jeg jo heller ikke drikke lenger .. for jeg kan ikke ha melk i den .. uff hva skal jeg gjøre? Er bare inne i min 4 dag og har rast ned 2 kilo alerede så det er jo bra. og vet at jeg bare må holde ut å være sulten selv om jeg føler jeg må spy når som helst.. For å gjøre alt bedre så døde morfar på søndag. Og det ble ikke lettere å klare denne dietten nå.. Noen som kan gi meg råd? Og litt trøst? Trenger det virkelig akkurat nå..:(
Huff, ikke bra å være deppa vet du. Sørgelig det som har skjedd med morfaren din. Føler med deg. :klem:
Noen tips:
Du kan jo ha litt fløte i te'n din.
Har du prøvd å sette smak til vannet feks. sitron,lime, agurk, melon osv.
Vet ikke hvilken filosofi du følger men du kan bruke pasta som belønning? Når du har nådd ett mål så unn deg ett pastamåltid.
Og du skal ikke være sulten når du følger lavkarbo. Får du i deg nok fett?
Skriv matdagbok her inne så får du råd om du spiser riktig.
Takk=)
Jeg følger en av dietene til spisdegslank. Så personlig vet jeg ikke om det er nok eller ikke. Vet bare at jeg har fått beskjed om at det er riktig. Jeg var på kurs med Thor Foseid i dag og jeg spurte der om jeg kunne ha litt h-melk eller fløte i teen min da fikk jeg bare et krast nei. Jeg fikk drikke Pepsi Max! Så jeg spøkte å sa at jeg blir luftig og får vondt i magen av Pepsi m. Da sa han bare at det var en tilvendings sak. Jeg var avhengig av pepsi M før og vet at det ikke er sant. Og at jeg ikke ble mett var normalt. jeg måtte bare klare de første 2-5 dagene så jeg kom inn i Ketose"?Tror det var ketose det het.. så ville ting bli bra. Han syntes jeg hadde masse rare symptomer når jeg sa jeg fikk søt smak i munnen av fun ?? Er det bare meg ? Målet mitt er å gå ned ca 35 kilo.. Så det er mangen mnd til jeg kan kose meg da.Jeg er jo bestemt på å klare det , men det virker bare så håpløst. Urettferdig.. Hvorfor kan andre spise hva de vil , og ikke legge på seg et gram? mens andre ikke kan se på mat engang uten å legge på seg? Sukk..
Uff er egenlig ikke meningen å virke så negativ. Har jo gått ned 2 KILO =)=) Mer en jeg har gjordt på LENGE! Føler bare at jeg mister litt av meg selv i denne dietten. Spess siden jeg ikke klarer å la være å tenke på mat HELE tiden. Og at jeg legger meg sulten, er våken sulten. Men vet jo at det blir bedre. Så det er vel bare å gjøre så godt jeg kan å så bite tennene sammen å holde ut. Selv om jeg ikke kommer til å se pasta på evigheter. ps skal prøve med litt agurk og sitron =) tusen takk! Masse klem!
Jeg var også på kurs i går ;)
Lykke til, det er ikke lett, men det blir heldigvis bedre etter en stund!
Nå har jeg aldri brukt spis deg slank, da, men jeg har tidligere slanket meg 30 kilo på ketolyse..
Jeg startet også med Foseids kosthold i august 2007, men etter 2 uker byttet jeg over til litt mer ala Ketolyse og LCHF. Det utgjorde en stor forskjell for meg. Foseid har krever lite fett samtidig med lite karbohydrater mens man i de andre spiser fett også. Det begrenser det du kan spise veldig mye og vanskelig å få ordentlig god mat. Når jeg begynte å spise fett forsvant også sultfølelsen og matinntaket regulerer seg bedre selv. Jeg gikk ned litt over 20 kg på ca 4-5 mnd da og ligger godt og stabilt der nå 2 1/2 år etter.
Akkurat som deg sliter jeg med de fleste fun light saftene. Den med eple/pære (tror jeg) klarer jeg å drikke litt mer av enn de andre. Får også sånn rar søtsmak av dem. Er heller ikke noe god på å drikke vann men prøver så godt jeg kan. Drikker en del Pepsi Max men vil gjerne trappe ned pga syren og aspartamen.
Nå kjenner jeg at jeg koker litt! Det er virkelig det dummeste jeg har hørt, en tilvenningssak? Pepsi Max er søtet med aspartam, et helkjemisk stoff som rett og slett er en nervegift! Det er ikke uvanlig å få det som du gjør. Jeg selv snurper litt sammen i halsen og får stikkinger i kroppen av bare en halv liter Cola Light (som er søtet med det samm). Merkelige uttalelser, må jeg si.
Jeg skjønner utrolig godt hvorfor du blir så motløs, deppa og tenker så mye på ''ulovlig'' mat når du går og sulter! Hadde jeg vært deg, så hadde jeg fylt på med fett, sånn at du slipper å gå sulten, jeg tipper du har blodsukkerfall ganske ofte, og da kommer gjerne suget etter raske karbohydrater.
Som jeg forstår det er Spis Deg Slank en ketogen diett, og da er det viktig å få i seg fett!
Og du, når du sier at det er urettferdig at andre kan spise så mye pasta og sånn som de vil men likevel være slanke. Jeg kan fortelle deg så mye som at tynn ikke er ensbetydende med sunn! Mange tynne mennesker jeg kjenner med denne høye metabolismen, som bare kan spise hva de vil uten å legge på seg, de klager gjerne over hodepine, dårlig søvn, oppblåsthet, diaré, de er oftere syke, allergiske, etc. Det er DU som er heldig som har kommet over lavkarbo og har muligheten til å spise deg sunn og frisk!
Men det virker jo ikke som du får noe særlig god kunnskap eller støtte via disse kursene, hvilket jo er fryktelig trist. Men jeg vil i alle fall anbefale deg å få i deg mere fett, spise deg passe mett til hvert måltid, IKKE gå sulten! Det er ikke bra for forbrenninga di!
Så for all del, putt fløte i teen din! Eventuelt kan du jo blande ut fløten med litt vann.
Og igjen! Du skal IKKE sulte på lavkarbo! Det skal ikke være en bite-tenna-sammen-diett! Det ska være behagelig og føles bra. Klart, i overgangen til ketose så får man gjerne hodepine og litt ubehag mens kroppen omstiller seg, men sulten skal man ikke behøve å være!
Og bruk forumet for det det er verdt, her er det masse kunnskap, støtte og gode råd!
Til slutt: Kondolerer virkelig med morfaren din, triste greier! :o.
Kan ingenting om din diett, men prøv å holde ut noen dager til, så tror jeg det blir bedre når du kommer inn i ketose og venner deg litt til det nye livet. Kjenner igjen at det er litt skremmende med et helt nytt matregime, og at det kan trigge mange følelser. Hvis det kan muntre deg opp,så blir det ukjente etter hvert det som er det trygge og gode;))
Men mest av alt vil jeg gi deg en liten oppmuntring Stå på!
Himmel å hav folkens ! Jeg blir helt rørt.. hehe griner som et lite barn her.. Hadde aldri trodd at så mangen ville bry seg. Tusen takk ! Håper det blir bedre, vil jeg ikke ødlegge dietten vis jeg hiver påmer fett ? jeg får levert en 14 dagers meny på døra og beskjed om hva jeg skal spise. Så jeg har aldri måtte sette meg inn i dette. Var akkurat det jeg syntes var så greit med denne dieten. Få levert å spis. Og siden det var legen som andbefalte meg den så hoppet jeg inn i det med nebb å klør! Kan ta litt tid før jeg svarer igjen, for vi reiser i mot stavanger i dag så jeg vil ikke ha tilgang på internett. MEN TUSEN TAKK OG MASSE KLEMMER TILBAKE! betyr så mye for meg!:p
Skjønner at det er veldig enkelt å greit å få måltidene på døren, men jeg vil våge å påstå at fett ikke vil ødelegge opplegget, heller tvert i mot. I starten blir man gjerne litt mere sulten også, da det går mer energi på å omstille forbenninga etc. Ikke vær redd for å fylle på med litt ekstra fett. Det er verken behagelig eller sunt å gå sulten. Det kan veldig godt hende du blir mindre sulten over tid når kroppen venner seg, men kroppen gir disse signalene av en grunn.
Håper du også finner en måte å få i deg nok væske på, man kan gjerne oppleve sultlignende følelse av å være tørst også. Håper du finner et alternativ som funker for deg, og som ikke nødvendigvis er stappa fullt med kunstig søtning. Jeg mener Carisma her inne snakker varmt om Grans taffelvann (tror jeg det var), putt litt bringebær i, og sil ut. Det har jeg i alle fall gjort med farris, og det er kjempegodt! Kanskje det er en mulighet for at du kan venne deg til å drikke rent vann også, bare litt og litt mer for hver dag? Væskeinntaket er i alle fall viktig :)
Klart vi bryr oss, vi har vært nybegynnere med masse spørsmål og fortvilelse en gang vi også ;)
Har bare prøvd det en gang. Men jeg putta frosne bringebær i en halvfull farrisflaske, og så bare helte jeg det i glass gjennom en tesil. Finnes sikkert enklere måter å gjøre det på :)
Ellers er jo sitron supergodt i vann. Gjerne en sånn flaske ren sitronsaft du får kjøpt i butikken, bare pass på at den ikke er tilsatt sukker ;)
Vil bare sende deg en stooooor klem:klem:!! Kondolerer så mye med bestefaren din! Det er vondt å miste de man er glad i...
Anbefaler deg å lese masse her inne, for her er det både mye kunnskap og mye støtte å få. Vi vil at du skal lykkes! :) Håper du slipper sultfølelsen snart, og at du finner en god drikkekilde. Jeg levde omtrent på Pepsi Max tidligere, og kan skrive under på at det virkelig ikke var bra for meg! Jeg levde også omtrent på pasta, og trodde det skulle bli helt forferdelig å leve uten. Men det har faktisk gått veldig greit... Det første tida var vanskeligst, og så forsvant behovet litt etterhvert. Jeg kan fortsatt få lyst på pasta til tider, men nå har jeg kommet så godt inn i lavkarbogamet at jeg kjenner på kroppen at jeg har det mye bedre uten :)
Hei! Jeg har holdt på siden oktober 09, gjorde et par ting feil(for min kropp, alt som er lurt å gjøre for noen, gjelder jo ikke for alle fant jeg ut)så jeg la på meg igjen, fant nettop ut hva det var som fikk meg til å gå opp og har nå gått ned 1,7 kg på 2 uker.
Må bare føye meg til rekken å si at SULTEN det er man bare ikke på lavkarbo, det er bare å ta seg litt mat det om mnan er sulten, bare det er mat med lite karbo så. Den der dietten din hørtes rett og slett litt pussig ut synes jeg, få beskjed om at man bare må venne seg på pepsi max og at sulten er noen man må være i starten????Drikker litt pesimax/ colA ZERO/COLA LIGHT/ SEVEN UP FREE selv jeg- men prøver absolutt ikke å ØKE mengden, heller å minke den! Kanskje du skulle sjekke ut noen av de andre kurene her inne? Å telle karbo er jo faktisk litt stressende de tre første ukene kanskje- så går det av seg selv.:D
[size=4][/size]
Kondolerer med din bestefar.:)
[size=4][/size]
Lykke til med å finne ut hva du skal gjøre med hensyn til kostholdet!
[size=4][/size]
Tusen tusen takk for masse tilbakemeldinger =) Setter veldig pris på det.
Er ikke sulten enger bare kvalm når når jeg kjenner lukten av mat .. brr berkker meg. sikkert mye med at det jeg får i den 14 dagers menyen bare består av søtstoff og ekkel pizza som har en ekkel søt bunn. Men der kan jeg jo velge noe annet neste gang=) Siden jeg reiste bort fikk jeg aldri prøvd på den drikken med bær men det skal jeg prøve i morgen=) Begynner å bli veldig slapp nå og svimmel så tror nok det er veske inntaket mitt. drikker ikke en liter til dagen enegnag så jeg må VIRKELIG skjerpe meg. Har aldri vært flink til å drikke.. Så vanskelig å plutselig begynne. nå har jeg klart 9 dager ;) Så har vært flink å spise riktig ihvertfall=) har kommet inn i ketose også.:eek:
MASSE MASSE KLEMMER tilbake!
Nei huff..hør på photo! Man blir mer sulten av søtstoffer... jeg har hatt "Frislipp" på pepsi max halvannen uke nå...og i dag kjenner jeg på beltet at jeg har lagt på meg...:( :( :(
Tror jeg skjønner hva du mener med søtsmaken i lightbrus og saft. Jeg får en ekkel bismak i munnen av det. Liker egentlig ikke den kunstige søtningen i det hele tatt, både pga smaken og det at jeg veit det er skadelig for kroppen. Men putter det i meg allikevel... :o
De brusene jeg synes smaker minst ekkelt, er Sprite Zero og 7up light, mulig fordi de er syrlige.
Pasta lavkaro? genialt ! takk =) Ja søt smaken som slår i mot deg om morgenenen er ikke noe morsom, selv om jeg pusser tennene. Fun med bringebær er den beste syns jeg,tynn tynn.Klarte å presse i meg 1,5 l i går kjempe stolt! i dag skal jeg klare ennå mer! Cristians grønn er også god.hehe lurer på hva den kullsyren gjør med tennene mine ... brr men men puss puss så får du en nuss:p Men ihvertfall mindre slapp i dag, blir fortsatt fort svimmel, men det går vel over snart=) tror jeg har tatt av meg 4 kilo nå. Har ikke veid meg hos legen men i følge min egen vekt så har jeg det =)=) jippi:D da har jeg jo "bare" 36 igjen;)
Bare husk å bestille for under 200 kr... Ellers blir det et tillegg for forenklet tollbehandling (opp til 1 000 kr) på 106 kr OG 25% mva på alt INKLUSIVE frakten. Det kan fortsatt være billigere å kjøpe fra Netrition e.l., men greit å vite.:)
Jeg sliter veldig innimellom jeg også :o
Syntes mye er vanskelig, spesielt siden jeg er vegetarianer. Pasta er vel også min favoritt ;)
Er redd jeg fremdeles spiser for mye karbo :rolleyes:
Takk=) Ja det går mye bedre nå, øyner håp;)
Sjønner det kan være vanskelig når du ikke spiser kjøtt.. føler med deg..
Syns lavkarbo siden her er en genial ide! Er så godt å gi å få støtte i denne krigen mot kiloene! Så alle ære til den som startet denne siden.
Gratulerer med syv kilo, det må være herlig! Det der med antall pakker smør tenker jeg også mye på når jeg går ned i vekt, pleier å se dem for meg. :p
Signerer! Kan trekke frem et eksempel...hadde en kollega som var tynn, tynn, og lita. Hun drakk to liter coca cola hver dag, spiste sjokolade og vestlandslefse til lunsj og sånn. Ja, en ting er langtidsvirkninger når det gjelder kolesterol og livsstilsykdommer, men ingen var så plaget med betennelser og muskelplager som henne, og jeg tenker med meg selv at det har kanskje en sammenheng...så hver gang jeg ser et tynt lekkert menneske supe i seg cola, tenker jeg at de er bare uvitende, og om de lever slik hver dag så vil det ha noe å si for deres levestandard når de blir eldre, om de i det hele tatt vil leve så lenge.
Nå er det nesten lenge siden jeg la inn denne tråden =)
Det har gått mye bedre og jeg har klart å ta av meg neesten 14 kilo ! jippi!
Skal ikke lyge å si at det bare har vært enkelt men det går ihvertfall sakte nedover:D og litt oppover:mad: og så nedover igjen hehe:p Jeg kjenner også at jeg har mer energi på godt og vondt. Men er definnetivt ikke deppa lenger=) Takk folkens;):klem:
SUPERT! Noe av det jeg liker best med dette nettforumet er å se alle menneskene som får et bedre liv og lykkes (noen for første gang i sitt liv) med å få bedre helse! Tenk, du har gått ned hele 14 kilo på drøye to måneder! Det er fantastisk! Og nå ser det jo ut til at du greier å leve med denne dietten også:) Jeg hadde heller aldri trodd at jeg skulle greie å leve slik, det gir en utrolig følelse av mestring å se at det går bra!
Tusen takk =) Ja første gang ever jeg prøver en diett og man lærer så inmari mye av å sitte her inne! Det betyr så sinnsykt mye for selvfølelsen og motivasjonen at folk hjelper værandre frem her inne.. Alle har vært helt fantsatiske til tros for mange idiotiske spørsmål.. hehe..
Jeg er enormt imponert!!:)Du er flink!! ( går å venter på hjelp av lindbergklinikk selv, for her går det ikke så bra. )
Gratulerer!
du skal se du kommer til å klare det ettervært du også;)
Jeg hadde en typisk lege som mente jeg skulle spise sundt å trene.. trene gjorde at jeg ble liggende i sofaen gjerne uker, pga smerter i sålene mine eller i ryggen. Han søkte meg til asker på Friskvernklinikken .. De ville ikke hjelpe meg pga at jeg hadde hatt spise forstyrelser. de var redde jeg skulle få det tilbake.. Etter mye krangling med legen skiftet jeg. Fikk en ny lege som foreslo spisdegslank dietten og det var da jeg fikk begynt med dette. Hehe han var ikke dum den legen;) Dette kommer du til å klare med eller uten hjelp:D Klemmer
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.