ayliah sa for siden:
hvordan stiller gg helsekli brød seg i forhold til atkins??Bare lurer ..da det står ganske mye innhold av karboser i det!Men er jo enormt med fiber..så det går kanskje opp i opp??hm...:confused:
ayliah sa for siden:
hvordan stiller gg helsekli brød seg i forhold til atkins??Bare lurer ..da det står ganske mye innhold av karboser i det!Men er jo enormt med fiber..så det går kanskje opp i opp??hm...:confused:
mofe sa for siden:
jeg har vært på induksjon i fem dager nå, og spiser 1-3 skiver gg helsekli hver dag, og er lilla som bare det på stripa, og raser ned i vekt :) den smaker jo ikke allverdens, men om man har på leverpostei er det ganske festlig smak altså :)
Nille sa for siden:
Helseklibrød har vel ca. 3,5 gram netto karber pr skive så vidt jeg husker. På norske innholds/næringsinnholdsfortegnelser er fiberet allerede trukker fra så alt som sier karbohydrater er netto karbohydrater.
Skal man spise klibrød på induksjon bør man normalt holde seg til 1 pr dag pga. høyt karboinnhold - sett i forhold til dagsrasjonen på 20.
Alle er forskjellige, så man kan prøve seg frem - går man ned i vekt MED klibrød er det ikke noe i veien for å spise det så lenge man holder seg innenfor karbomengden man skal ha.
At stixen er lilla har ikke så mye å bety fra eller til. Man kan ha stort utslag uten å ta av et gram og mange har ikke noe utslag mens kiloene renner av. Det er det skrevet om flere steder her i forumet. Men det er jo en fin oppmuntring å få utslag da !!:)
dingpot sa for siden:
GG helseklibrød inneholder da 2,6 karber per skive??? Det er ihvertfall det jeg regner meg frem til! Og dette er jo mye mindre enn i fiberrik. Det er 100 g i en pakke, og det er 31,3 g karboser per 100 g, og det er 12 stykker i en pakke.
GG helseklibrød blå pakke (med hvetekli, ikke havrekli)
Energi: 217 kcal
Kostfibre (AOAC): 44,7g
Protein: 14,2
Karbohydrater: 31,3g
Herav sukkerarter: 4,35
Fett: 3,9g
Nille sa for siden:
Har ikke sett på GG sitt jeg. Syns det smakte så fælt så jeg ga det bort. Har ikke veid skivene heller. Men jeg har kontrollveid Fiberrik med solsikkefrø og de veier 10 gram pr skive i snitt.... Det er ikke store forskjellen da - max 1 karb pr skive, kanskje bare 0.5 om det er 12 i pakken der og !!
Men får finne det en liker :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.