< Tilbake til oversikten

Påskegodteri

Licota sa for siden:

Ja, nå er det ikke så fryktelig lenge til påsken. Og for mange, deriblant meg, har det vært standard hvert år å få et påskeegg stappfullt av godteri. :D Så - hva har du tenkt til å spise i påsken i år? Noen spesielle strategier for å unngå å snuble i godteskåla?

:)

Yonah sa for siden:

Skal spise marsipanen som ble att fra jul... Marsipan er det ultimate påskegodt mener jeg:D Jeg laget med sukrin til jul. Og nå finnes det sukrinmelis også!

Og ellers blir det vel noen pølser med lite eller minimalt med karber og annen god mat. Pølser er kjekt på tur når man skal grille på bål.

Gracella sa for siden:

Skal lage meg sukkerfri marsipan i alle varianter....
Med cognac, sukkerfri sjokolade, mandler/nøtter... og noen med appelsinsjokolade (koker inn (reduserer) ferskpresset appelsinsaft og blander det med sjokoladen)

Hvordan jeg skal klare meg uten kvikklunch blir et helt annet spørsmål...:rolleyes:

Licota sa for siden:

Åh, hjemmelaget marsipan. Det høres utrolig godt ut. Kanskje jeg skal prøve meg på det! Det finnes oppskrifter her på forumet?

Charlott sa for siden:

Tenker det blir "Smash", kanskje ei kake og myyye god bålmat :D

Gracella sa for siden:

Mmmm, ja, glemte jo helt "smashen", det skal jeg også lage :)
Ved nærmere ettertanke, så klarer jeg meg nok uten kvikklunch, hehe

Licota sa for siden:

Smash er såååå digg. Åh, sukk. Nei, nå ble jeg mentalt søtsugen her. :p

Charlott sa for siden:

Lag lavkarbovarianten da vel?

arkine sa for siden:

må vi ha påskegodt, julegodt og godteri ,, er det ikke det vi skal omvende oss fra..

heller spise god mat som kos
joda vet det er vansklig ,, har samme problemet selv

Iset sa for siden:

Pft, godteri hører med til jul og påske. uhelbredelig :lol:
Heldigvis har jeg unger som elsker mørk sjokolade og hjemmesnekret marsipan og sånt, så det er ikke noe problem å lage litt mer sunne påskeegg til dem. Jeg er ikke så streng med dem som jeg burde, men jeg prøver hvertfall å servere litt sunnere ting, som feks. mørk sjokolade. Seksåringen elsker det.

Fungirl sa for siden:

Enig :)

Selv går jeg på ED så da er det helt uaktuelt med påskegodt :)

Skal bruke fridagene på å trene, forhåpentligvis ute i det fri hvis snøen er borte, være med venner og familie :)

Men for dere som faktisk spiser mat så skjønner jeg godt at dere vil ha noe kos, for meg hadde det nok blitt bringebær og fløte :)

StegforSteg sa for siden:

Her i huset skal barna få sine tradisjonelle påskeegg. For min del, jeg skal kjøpe meg en plate Bocca eller annen 70% sjokolade, lage Gerds ostekake, stangseleri med spekeskinke og brie.... Masse deilig som skal ligge klart i kjøleskapet slik at jeg ikke ramler "utpå" ;)

Licota sa for siden:

Det ble litt jukseis ikveld gitt. :D Men jeg skal virkelig prøve meg på hjemmelaget marsipan. Funker kanskje likegreit å kverne mandler sjøl, eller må man kjøpe mandelmel?

"Smash" skal også prøves ut!

Arkine - man må jo ikke. Men det er litt sånn - det er ikke så nøye hva du spiser mellom jul og nyttår, men hva du spiser mellom nyttår og jul. Ikke sant? :D Men for all del, godteri er noe man ikke bør innta for mye av, selv om det er aldri så lavkarbo.

StegforSteg - ostekake ja! Det høres godt ut. Med heistad gele og sånt?

Licota sa for siden:

Kanskje helt off-topic, men hva er ED? :)

Fungirl sa for siden:

Eurodiet :) Pulverdiett rett og slett :)

Kitt sa for siden:

Kan man lage marspian med mandelmel? Må bli veldig tungt, liksom?
Jeg har laget marsipan og kransekaker i årevis og alltid kvernet mandlene selv! Etter at de er skoldet, så klart!

Tror jeg også må lage meg en ladning til påske. Har man litt "lovlig" godis på lur, er det lettere å ikke skeie ut, syns jeg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.