< Tilbake til oversikten

Gi meg styrke! Følelse av å jobbe i motbakke, og ikke komme seg av flekken

wollafruen sa for siden:

Jeg pleier å være så god på å tenke positivt. Og pep'e både meg selv og andre. Her inne også, jeg har mang en gang lest (og svart på) innlegg hvor folk opplever at vekten står stille.

Men så faller jeg laaaaangt ned i kjelleren med alt som heter motivasjon, når det samme skjer med meg. Jeg har til og med gått OPP nå - 0,7 kg!! (men gjett om jeg skylder på at jeg venter på Frk. Rød når som helst...:mad: )

Så nå ber jeg -kjære forumvenner - Gi meg en peptalk og noen gode ord! Jeg trenger et lite skyv!

Vettel sa for siden:

1. Du har tatt av deg, i følge tickeren, 11,6 kg! Fra BMI 28,2 til 24,3. DET er bra det!
    Du er dermed innen for normalvekt oi forhold til BMI! :) Og dessverre så går det saktere ved lavere vekt... På en annen side er du ikke overvektig lengere!!

2. Du har kanskje hatt andre positive effekter av lavkarbo? Husk de! :)

Photobscura sa for siden:

Men kjære deg, jente! Det er vel knapt en uke siden du postet et innlegg med et direkte gledeshyl som overskrift! Du har gått ned fem kilo på seks uker, og det er sinnsykt bra, særlig når man er så nær målet som deg! Tenk på det du! Jeg misunner deg vektnedgangen din, du aner ikke! Jeg har etter tjue kg nedgang, siden stått stille i snart ... TRE ÅR!
Og jevnt de fleste går opp når de får mensen. Om man er så sensetiv på talla på vekta så burde man bare gi eff i veie seg dagene før mensen, og vente til det hele er over.
Du har gjort en kjempejobb, sju hundre gram er jo INGENTING! Herregud, det er en flaske Imsdalsvann, liksom! Hva er det? Ikke no.
Så glem de teite grammene, se på hva du faktisk har oppnådd, og hvor langt du har kommet og vær stolt av deg selv.

Og, vekta har faktisk ikke SÅ mye å si. Du burde måle deg med målebånd i tillegg, det sier så utrolig mye mer om omrisset ditt og kroppsammensetningen enn tallene på en vekt.

Chin up! :heia:!

wollafruen sa for siden:

TAKK!! Du treffer spikeren så til de grader på hodet... Jeg blir jo rent flau over meg selv, når du skriver som du gjør:( Og det var vel egentlig noe sånt jeg fisket etter. TAKK igjen, Photobscura - you made my day i dag. Chin up - you bet :)

Photobscura sa for siden:

Godt å høre! Og tro meg, du behøver ikke å være flau, jeg kjenner igjen behovet for å blåse ut litt i blant, og bare det i seg selv hjelper :)

En annen ting å tenke på er at kroppen ikke er en maskin. Om du selv har løpt maraton, trenger ikke du også å hvile litt før du begynner å løpe igjen? Det er jo gjerne sånn det er; det går i rykk og napp :)

Kos deg, og lykke til videre :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.