< Tilbake til oversikten

Trenger tips til karbofri frokost på ferie

Maja sa for siden:

Vi skal snart til syden og jeg har begynt å tenke litt på hva jeg skal spise i ferien. Jeg har lyst til å unngå å ta helt av med karbohydratene. Vi skal bo i leilighet og der er det en liten kjøkkenkrok, så vi planlegger å spise frokost i leiligheten. Lunsj og middag kommer til å bli spist på restaurant, og selv om jeg skal prøve å gjøre kloke valg, så vil jeg ikke være fanatisk i ferien. Jeg har lyst til å "spare" karbene til restaurantmåltidene og vil derfor prøve å spise frokost som består av fett/proteiner og så nær opp mot 0 g karbs som mulig. Hva kan jeg spise? Noen gode forslag? Det er nok minimalt med kjøkkenutstyr i leiligheten og vareutvalget på nærbutikken er sikkert dårlig. Lurer på om jeg får tak i egg? Er det trygt å spise egg i syden (Kypros) eller er salmonella i egg utbredt? Noen som vet?

Forslag?

Tulip73 sa for siden:

Min erfaring er at på de store turiststedene tar inn varer etter sesong.
Egg og bacon burde ikke være noe problem å få tak i. Er du redd for salmonella, så kan du lage omelett slik at hele egget blir stekt. Ost og skinke er sikkert også å få tak i.

Jeg er blitt avhengig av Nannahs knekkebrød, så personlig så ville jeg ha stekt opp et pr. posjoner og hatt med meg til frokost. Men de inneholder jo litt karber da.

God tur på ferie !!!! :cool:

Lullen sa for siden:

Jeg var på Kypros i sommer (Calisto Beach)

Var ikke på lavkarbo da, men det er ikke noe problem å få tak i egg/bacon/skinke/ost. Bra utvalg var det i vår butikk ihvertfall.

Vedr salmonella var det ikke i mine tanker da vi spiste egg og bacon på morningene.

God tur :D

Maja sa for siden:

Takk for svar. Egg er vel helt trygt så lenge det er hardkokt eller gjennomstekt?

Vi skal bo på Blue Village Callisto (samme sted som deg Lullen?)

Ana sa for siden:

Vi spiser masse egg på Kypros, vi bor på Sunwing og har frokostbuffeeen der. I butikkene finner du masse lavkarbo, fet yoghurt, rømme, egg, bacon, fetaost, halloumi osv

Lullen sa for siden:

Jepp, samme sted :D Gled dere, det var kjempefint anlegg!

Litt langt å gå inn til Aiya Napa hver kveld, men vi tok som regel taxi en av veiene. Stranden nedenfor er litt stenete, så vi gikk hver dag til Sandy Bay, 5-10 min gange fra vår leilighet!

Maja sa for siden:

Takk for info om Callisto, Lullen. Greit å vite på forhånd, så spares vi for noen små skuffelser.

Jeg skal prøve å holde karbene noenlunde under kontroll, fordi at jeg fyker opp i vekt med en gang jeg tillater meg å spise hva som helst. Produkter som inneholder hvetemel får magen min til å blåse seg opp som en ballong, og det er jo ikke ønskelig når man skal gå rundt i bikini halve dagen:D

Victory sa for siden:

Jeg skal snart til Thailand selv, og tenker og ta med med Hannahs knekkebrød, sabla gode syns jeg de var. Og dessuten har de mye fiber som man ofte med fordel kan få i seg på slike ferier.. :)
God tur til Kypros! Var der et par ganger for maaange år siden og ELSKET Nissi Beach! Vi leide sykler forresten - kjapt til og fra strand. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.