Jeg bruker et kosttilskudd som heter "Alt i ett" fra Vitaplex, noe som kjenner til om det er bra nok?
Det er poser med 3 tabletter daglig;
1 antioksidant tablett som inneholder Vit C 100mg, Betakarotener 1770IU, Vit E 15 mg, Sink 12 mg og Selen 70 mcg +
1 multivitamin/mineral tablett som inneholder, Vit C 100mg, diverse vit B, Biotin 60 mcg, Folsyre 150 mcg, Vit D 9 mcg, Vit E 15 mg, Kalsium 100 mg, Magnesium 50 mg, Sink 8 mg, Krom 50 mcg, Selen 30 mcg, Mangan 2,5 mg, Iod 20 mcg, Kobber 2 mg +
1 Omega-9 kapsel som inneholder Fiskeolje 1000 mg - hvorav EPA 164 mg og DHA 110 mg, Vit E 2 mg.
I tillegg spiser jeg B-vitaminer - grunnet stort håravfall ifm amming!!!! :mad:
Hvis du går på Atkins bør du iallefall ha tilskudd av kalium og kalsium. Kalsium bør tas sammen med magnesium og D-vitamin, og derfor er det best å finne et tilskudd med alle tre i en. Kalium er det like greitt å kjøpe på apotek. Kaleroid 750 mg - 1-2 til dagen. Hvis apoteket spør hvorfor du skal ta det, si du tar vanndrivende. Det er jo fordi dietten er vanndrivende du trenger det, men det behøver ikke de vite ! Videre bør du ha et tilskudd med omega fettsyrer. Anbefaler Omega 3-6 og 9. C-vitamin har vi alle godt av og Atkins anbefaler i tillegg Q10. Ikke kjøp på super'n. Vet du hva du skal ha er det aller beste å handle dem på helsekosten. Jeg tar disse tilskuddene:
1 stk Solaray Spektro Multivitamin
3 stk Natures Sunshine Calcium m/magnesium og D-vit
2 stk. 750 mg Kaleroid (kalium)
2 stk. 1200 mg Omega 3-6-9
1 stk. 0.4 mg Folsyre
1 stk. 750 mg Bio-C (om vinteren 2 stk)
1 stk. 30 mg Super Bio-Qionon Q10
[color=black][/color]
I tillegg er det greitt med B-vit complex om du trenger B-vitamin. De på helsekosten kan gi råd. Men hvis personen virker usikker og uinspirert, spør en annen eller gå at annet sted !
Hva slags tilskudd du trenger er jo veldig individuelt. Jeg nevner bare de som Atkins anbefaler !
[color=black][/color]
[color=#000080][/color]
[color=#000080][/color]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.