Fra 1. til 4.april skal vi på ferie hos noen som ikke spiser lavkarbo. At jeg bare kutter poteter, ris og sånt til det vi spiser er greit nok, men jeg tenker op frokost, lunsj og kvelds. Dit vi skal serveres det alltid brød til frokost og lunsj, og knekkebrød til kvelds... Jeg kan ikke begynne å kreve at de skal servere meg andre ting, vi skal sitte på toget i nesten 5 timer på vei dit, så jeg kan ikke ta med kjølevarer selv heller.. Er det noen som har gode råd på hvordan jeg skal løse dette uten å falle helt ut? Siden jeg nå er på vei inn i en god rutine uten brød og knekkebrød...
Hei, dette er vanskelig men. De er vennene dine(eller familie) og skal hente deg med bil på stasjonen??? Da kan du bare spørre om å kjøre deg til butikken hvor du kan handle egg, grønnsaker og det du trenger. Lykke til og kos deg!
Ta med eget brød, f. eks Karins beste brød og/eller Nannahs knekkebrød. Da kan du spise stort sett samme som de, og hvis de lurer kan du si du driver og forsker på om du har intoleranse for mel eller gjær.
nisse - vi kommer den 1.april, skjærtorsdag, da er alt stengt ;)
Carisma, da skal jeg jammen prøve å lage det brødet og de knekkebrødene, så hvis de faller i smak så skal jeg jammen meg gjøre som du foreslår! Oppskrifter? :flau:
Det blir kanskje egentlig litt mye å spise lavkarbobrød/lavkarboknekkebrød til så mange måltider i 4 dager, men det er jo bedre enn å spise vanlig brød eller knekkebrød, da!
Eller ta med noen pakker Kavli skivet ost og lag ostechips til å ha pålegget på.
Jeg vil tro de holder seg på toget altså. Pakk de inn i avispapir med kanskje et kjøleelement inni om det trengs.
Hehe, ja, påske uten grilling ;)
Nå har jeg kjøpt Kavli Jalapèno skivet og Bacon skivet og tester ut this very moment! :) Den med baconbiter er KNALLGOD! :) Den med Jalapèno er ganske hot, men også god! Hva slags pålegg har dere på disse da, om dere bruker dem som knekkebrød?
Og hvor mange spiser dere til ett måltid, liksom? :flau: Da jeg spiste knekkebrød spiste jeg 2 knekkebrød til ett måltid. Er det nok med 2 osteskiver med noe pålegg på eller?
Jeg pleier å lage "toast" av tomat taffelost jeg. Skiver tomat taffelost, lager knekkebrød av det og har på godt med smør, et par skinkeskiver og gulost. Nomnomnom.
Det går jo også an å si at du ønsker å være ekstra sunn frem til sommeren og si du spiser mye salat. Ved siden av kjøtt osv du får, el som hele måltider. Handle med el lage stor balje med grønt og tørt/base, og ta med avokado, ost, skinke, fetaost, kylling el annet du kan variere med. Også godt for de andre hvis de vil smake:-) God tur!:-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.