< Tilbake til oversikten

Litt starthjelp?

Aktivmammatil2 sa for siden:

Hei! Jeg er ny i ketolyseverdenen og har ett par ting jeg lurer på. Håper noen av dere drevne der ute kan hjelpe meg litt :)

Jeg har holdt på i 8 dager nå og gått ned ca 2,5 kg. Jeg trener hver dag og har holdt meg godt under 15 gr karbo. Må si jeg føler meg fantastisk og søtsuget som har plaget meg lenge er helt borte :)

MEN, jeg har en jobb som gjør at jeg må trene forholdsvis mye, blir minst 4-6 timer m fysisk aktivitet (alt fra innebandy til selvforsvar) på jobb hver uke, pluss at jeg trener en time på Ellipse hver dag. Dette er en del tyngre nå enn når jeg spiste mye karbo. Noen tips, råd, ideer ?

Jeg er ikke på ketolyse mest for å slanke meg, men fordi jeg har en hormonfeil som legene mener kanskje vil stabilisere seg ved dette kostholdet. Har vel 12 kg jeg burde gå ned etter siste svangerskap også, men det er ikke det viktigste.

Vi skal ha bursdag her neste helg, prøver og finne en kakeoppskrift med sjokoladesmak jeg kan lage? Noen som har en sånn?

Takker på forhånd hvis noen orker lese hele og har lyst til å svare :)

Charlott sa for siden:

Vil anbefale deg å kikke her jeg. Vil forundre meg stort om du ikke finner svar på det meste i denne delenav forumet ;)
Velkomen forresten :D

Fungirl sa for siden:

Ville først og fremst kom meg opp på 15 g karbs som du skal ha, dette er ett minimum.
I boka står det at man skal ha maks 15 g, men dette har forfatteren endret på og jeg har fått tilbakemelding på at man skal ha minst 15 g som kvinne, dette får du i deg om du får i deg nok grønnsaker.
Så lenge du ikke skal slanke deg så kan du jo også leve fint på flere karbs siden dette blir en livsstil for deg :)

Siden du er i aktivitet så mye så kan det kanskje være greit med litt mer karbs, men husk også på at de første ukene på ketolyse er de tungste.

Og grattis med flott vekttap :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.