< Tilbake til oversikten

Nybegynnere på ketolyse (spm om stix)

Namba sa for siden:

Hvor ofte bruker dere stixene for å se om dere er i ketose eller ikke?

Kitt sa for siden:

I perioder hver dag, som regel et par ganger i uken bare for å sjekke!:p
Fint å være sikker på at jeg er i ketose, selv om jeg som regel merker det på andre ting også!

Lemen sa for siden:

Sjekker aldri. Spiller ingen rolle for meg om jeg er i ketose eller ikke så lenge jeg går ned i vekt. ;)

Gerd sa for siden:

I starten sjekka jeg titt og ofte. Men etterhvert som jeg ble tryggere på kurens prinsipper og spiste det jeg skulle og vekta gikk nedover, så kutta jeg det ut :)

Bubbla sa for siden:

sjekker helt i begynnelsen for og sjekke om jeg har gjort riktig for og komme i ketose..

StegforSteg sa for siden:

Hver dag :D Fargen på stixen er egentlig en ekstra motivator for meg!

Val sa for siden:

Jeg har sjekket hver dag nå i begynnelsen. Tenker det er greit mens man ennå er fersk i dette, å holde oversikt over sakene ! :)

Tiili sa for siden:

Gidder ikke lage ny tråd for dette spørsmålet:
Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ikke har spist over 15 g karbohydrater siden tirsdag sist uke (rundt 10g hver dag ca). I går brukte jeg stix bare for å dobbelsjekke at jeg var i ketose, noe jeg IKKE var!! Jeg sjekket sist på lørdag og da hadde jeg utslag! Kan noen si meg hva grunnen til at jeg ikke er i ketose nå er? (Ps, trente ikke i går, så det kan ikke være det) Kan ikke huske å ha lest noe om dette....

EDIT: Har funnet frem noen gamle tråder, og tror jeg har funnet svaret på spørsmålet mitt der. Fikk i meg veldig mye væske (pepsi max og iste) i går, leste at det kan føre til at en ikke får utslag. Får sjekke i kveld igjen!

siri0109 sa for siden:

jeg har også opplevd at dagen før kan jeg være i ketose, og neste dag ikke, men så kan jeg teste igjen noen timer etter på andre dagen og da er jeg i ketose igjen,

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.