< Tilbake til oversikten

Ang planlagt sprekk...

Superteddy sa for siden:

Vi driver å planlegger en kveld med gode venner, og da blir det god mat og drikke. Om vi skal ut å spise så tror jeg at jeg skal bare kose meg og ikke tenke på karber. Men kan jeg bli dårlig om jeg plutselig går ut av ketose. Hvor forsiktig må jeg være med alkohol? Jeg har to små og er ikke så ofte ute, og man kan vel bli fortere full? Noen som har erfaringer med dette?

Gerd sa for siden:

Du kan bli veldig fort full av veldig lite erfaring :o

Og har også erfart at når alkoholen inntar kroppen, er tanken på slanking litt bortevekk... og det er veldig lett å spise "rått og røte"..
Det kan gi magesmerter, uvelhet og kroppen blir stressa....

Så et godt triks er å spise god feit mat før man "går i gang" ;)

Veggpryd sa for siden:

Fortere full. :ja:

Ikke drikk øl, men vin og brennvin. Vektnedgangen stopper opp i noen dager, for så lenge det er alkohol, brennes det før noe annet.

Superteddy sa for siden:

Takk for svar! :) Hadde planlagt sushi først, og er jo masse karber i risen... Får spise noe fett før jeg drar hjemmefra, så da spiser jeg ikke så mye... Ang alkohol så får jeg bare prøve å beherske meg... :p Tenkte at om jeg likevel skulle sprekke så skal jeg jammen ha en sjokolade i veska sånn at jeg kan riktig kose meg! :D Hihi...

Linn H sa for siden:

spis sashimi! Kjempegodt!:sikle:

alle sushirestauranter serverer det:)

Superteddy sa for siden:

Er dessverre ingen sushirestauranter her i sandefjord... Bare en plass som har sushi i tillegg til annen mat. Tror ikke de har sashimi...

Linn H sa for siden:

sashimi er jo bare fisken uten ris. Det fikser de nok :!:)

Linn H sa for siden:

Hvorfor velger du sushi hvis de har andre retter? De har sikkert noe lavkarbo da.

Superteddy sa for siden:

Godt spørsmål! ;) Var bare sushi alle hadde lyst på og vi diskuterte å lage den selv hjemme hos noen. Får se hva vi kommer fram til! :)

Superteddy sa for siden:

Har jo egentlig ikke lyst å gå på en sprekk... :)

Gerd sa for siden:

Det er ikke verdt det heller.... :) Akkurat der og da,kanskje.... liksom... men etterpå... :o

Linn H sa for siden:

ta et bildesøk på sashimi....mmmmmmm:sikle:

Lykke til!

Superteddy sa for siden:

Regner ikke med det... :p Får dårlig samvittighet bare ved tanken! :o

Rox sa for siden:

Jeg hadde planlagt sprekk forrige helg (Kiel-tur). Ble en del god mat og mye øl...
La på meg 1,5 kg den uken med sprekken, men disse og 0,7 til er borte idag:-)

Problemet med sprekken min, var at magen og hode ikke var fornøyde. Skikkelig dårlig 2-3 dager etter vi kom hjem, og hodepinen henger fortsatt igjen.

"Aldri" mer planlagt sprekk på meg, men lykke til med din sprekk;-)

Val sa for siden:

Jeg har faktisk også en planlagt sprekk til helga. Det har vært planlagt helt siden jeg begynte på ketolyse, som en slags "godbit" hvis jeg klarte det. Og da hadde jeg tenkt å ta den helt ut for å si det sånn...

Nå har jeg igrunn ikke gått ned noe ennå, og sliter litt med det, så jeg tenker også at det ikke er verdt det. Men jeg har endt opp på en slags gylden middelvei, ved at jeg spiser lite/ingen karbo hele dagen, så kan jeg nyte et kakestykke på kveldstid, også drikker jeg sprit istedet for cider etc som jeg egentlig hadde tenkt.

Tenker at en "sprekk" kan jo modifiseres, trenger ikke å gå helt av hengslene heller. Og noen sier jo at det er lettere å bli full når man er på lavkarbo, (yesss, økonomisk), og da har man lettere for å bli fristet til å ta andre ting, men derfor har jg planlagt å ha med baconsvor og nøtter også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.