At kroppen holder på vann merker du vel best ved at dospringingen ikke samsvarer med vanninntaket.
Og jeg blir hoven i fingrene og anklene når kroppen samler vann :ja:
Jeg har gått rundt og vært frossen i kroppen en ukes tid nå, selv om det er like varmt inne som det vanligvis er. Jeg sluttet å løpe på do hele tiden på torsdag, men jeg har ikke merket noe til at vannet samler seg i kroppen enda heldigvis.
Jeg opplever å ha litt bedre kroppstemperaturregulering i ketose i alle fall (blir fryktelig lett for varm, og særlig for kald, sikkert også noe på grunn av hypothyerose).
Og særlig før kunne jeg bli iskald på magen og ryggen, uansett hvor varmt det var ellers, sånn har jeg det ikke lenger. Blir jeg først varm, blir jeg varm over hele meg :).
Jeg har fryst mye i det siste, og har bena fulle av vann. Har kjempedype merker etter sokkene om kvelden.
Føler også at jeg tisser mindre enn jeg drikker. Har ikke den trangen til å fly på do hele tiden (og tisser store fossefall i slengen), som jeg pleier å ha de første par ukene med ketogen kost.
Fysiologisk sett så er det slik at jo mer du fryser, jo dårligere holder kroppen på vannet. Det er fordi blodgjennomstrømningen endres fra å være ytlig til å bli sentral for å holde på varmen. Dette øker återflødet av blod til hjertet hvilket gjør at det blir mindre frisetting av hormonene ADH og aldosteron som har som oppgave å spare på vannet. Ergo tisser vi mer når vi fryser!
Jeg får mindre vann i kroppen når jeg fryser. Om sommeren hovner jeg opp, men drikker desto mere. Jeg fryser hele vinteren uten opphold. Kun i badekaret jeg ikke fryser, helt seriøst. Jeg fyrer mannen ut av huset, men når jeg fryser med ullgenser på, da har jeg rett på det;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.