< Tilbake til oversikten

I ketose allerede?

cmh sa for siden:

:eek:

Jeg startet i går på denne kuren. Husker ikke eksakt hva jeg spiste igår, men dagen i dag derimot.

Frokost:
3 lange skiver bacon stekt i en god del smør.
2 egg stekt i samme smør og fett.

Middag:
Kylling og baconsalat.
Noen biter tomat og agurk, men mest grønn og rød salat.

Kveldsmaten er enda ikke konsumert.

Drukket hvertfall 2,5 liter vann til nå.

Sitter nå og drikker en kopp kaffe med fløte og 2 ts cocosa da jeg fryktet at protein- og fettinntaket mitt var for lite:cool:

Men i følge stixen er jeg på riktig spor..

Så lenge den viser pos. utslag, så trenger jeg ikke regulere kosten, er det slik å forstå??
Fargen var nokså lik mørke-lilla.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Noen kommer rimelig fort i ketose. Husk at testen skal tas på kvelden minst 2 timer etter siste måltid. Det gir en best indikasjon på at man er i ketose i løpet av dagen da de aller fleste uansett vil få utslag på morningen.
Så lenge stixen skifter farge så er man i ketose, det er ikke grader av ketose, derimot kan den mørkeste fargen indikere at man drikker for lite vann.

cmh sa for siden:

Tok testen litt over barne tv tid. Spiste middag 3 timer tidligere, så den skal være i boks.
Kanskje man burde drikke enda mer vann da for å være sikker:)
Men jeg bor jo deler av dagen på do..:p

arnakristin sa for siden:

Hei,
Vann er veldig viktig å få i seg på lavkarbo. Her er en tråd der jeg har samlet sammen litt nyttig informasjon vedrørende lavkarbo. Du finner også en link der om hvorfor vann er viktig. forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970.
Do flyinga avtar etter hvert, i begynnelsen kvitter kroppen seg med mye vann, typisk tegn for at man har kommet i ketose.
[color=#000000][/color]

Charlott sa for siden:

2 timer etter SISTE måltid ;) Og nå går jeg selvsagt ut i fra at alle spiser mat om kvelden, slik jeg selv gjør :cool:

cmh sa for siden:

Hehe, merket ikke meg det ordet:D
Men slik det føles no, har dagens siste måltid blitt spist. Ikke lenge til man er sengeklar og er enda nokså mett:)

cmh sa for siden:

Takker!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.