< Tilbake til oversikten

Spise før man legger seg?

EyeShock sa for siden:

Hei!

Jeg er i ketose, og har lurt litt på noe. Jeg hadde kveldsvakt i dag og ble sulten da jeg kom hjem. Jeg lagde meg egg og bacon som kveldsmat, og tenkte litt på; er det så smart å spise før man legger seg når man holder på med ketosekur?

Fant ingen tråder om dette her i forumet.:rolleyes:

Photobscura sa for siden:

Det er smart å spise når man er sulten, punktum ;). Tidspunkt er irrelevant. Noen opplever kanskje noe ubehag av å legge seg på full mage, men da ville jeg heller ha utsatt sengetid, enn å legge meg sulten :).

Emmelu sa for siden:

Hei! Jeg er ny i forum og på lavkarbo-diett og lurte på det samme. Siden jeg de siste 10 åra har vært på en evig lang slankekur (som 90% av andre kvinner :mad: ), hvor man har hengt seg opp i kalorier og kostholdstips som følger med der.

En ting man er opplært til igjennom akkurat det med forbrenning av kalorier er jo at man aldri skal legge seg mett (spise rett før man legger seg), da forbrenninga er veldig lav om natten når man ligger helt i ro og sover.
Gjelder "lav forbrenning om natten" også når man går man er i ketose (når man forbrenner fett og ikke karbohydrater)?
Om så, da vil det jo være lite lønnsomt og kanskje spise rett før man legger seg, hvis man ønsker å gå ned i vekt? :confused:

Charlott sa for siden:

Spis når du er sulten og stopp når du er behagelig mett. Uansett tidspunkt :D

Enkelt og greit. Gamle "slankeråd" gjelder ikke på lavkarbo, da fettforbrenning fungerer annerledes enn når man sulter kroppen på lavkalori.

Deilig, ikke sant? ;)

Emmelu sa for siden:

Ja!!! Det er sweet!!!! :D

lucifine sa for siden:

Ja er herlig å spise bacon og drikke fløte før en legger seg.. Ler godt inni meg når jeg tenker på det!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.