< Tilbake til oversikten

H&M og BH-str

StegforSteg sa for siden:

Jeg har et "lite" problem. Jeg synes undertøyet på HM er søtt og fint, men jeg finner "aldri" str min der på de jeg liker.... 85C.

Siden jeg nå "dater" vil jeg gjerne ha litt nytt undertøy - som ikke blakker meg helt....men det er nesten umulig å finne :(

Noen som har det samme problemet? Og som eventuelt har tips til merker og butikker som kan hjelpe meg?

Diva sa for siden:

De har jo mye fint både på Lindex og Cubus, og der syns jeg også det er bedre kvalitet enn H&M. ;)

camryn sa for siden:

Eg kjøper omtrent alt mitt undertøy på nettet. Hadde "fitting" i London for litt sidan og har "heldigvis" stillstand på vekt/mål, så alt passer.
Ebay har masse, er der eg finn billigst.
Ellers har eg handla litt på Bravissimo og Marks & Spencers faktisk, men er usikker på om dei sender til Norge.

camryn sa for siden:

Men glømte jo Netty! Og Change!
Netty er vel berre i Bergen så vidt eg veit, men Change skal vere litt meir spredd utover landet.
Og så har eg vel ein og anna bh fra kappahl.

Kitt sa for siden:

Jeg er veldig glad i BHene fra Kappahls XLN- serie!
Koster ikke allverden og passer fint både i størrelse og i cup, syns jeg!

Photobscura sa for siden:

Rart, 85C er jo en veldig vanlig størrelse, jeg har ingen problemer med å finne, og jeg bruker den samme størrelsen (i blant 80B, det varierer litt etter produsenter).
Men jeg kjøper stort sett alt av bh-er på Lindex. Det er LITT dyrere enn H&M, men de har mye pent, og kvaliteten der er såpass mye høyere at det ikke en gang er propopsjonalt med prisforskjellene mellom butikkene. H&M-bh-ene strekker, etter min erfaring, seg ut kjempefort, Lindex sine holder stort sett formen i evigheter :) (Så lenge man er nøye på å ikke bruke tøymykner når man vasker dem, bruker dem på det ytterste hakket når de er nye, strekker de seg da ut, er det bare å sette dem lenger inn. Så varer de lenger ;)).

Og så synes jeg det er veldig behagelig med åpent kjøp. Om jeg har penger nok, så kjøper jeg gjerne fem - ti bh-er, prøver dem hjemme, og leverer tilbake de som ikke passer/ser fine ut på meg. Hater å prøve BH-er i butikken.

Victory sa for siden:

Her håper jeg at jeg kan finne noen tips også! Samme problem har jeg...finner ALDRI billige bh'er som passer. Eneste jeg kan bruke er Triumph, og det er IKKE billig! :confused: Alt annet blir enten alt for slapt, gir dobbelpupp eller andre staselige ting..

Men det er vel bedre med tre dyre bh-er som sitter bra og er holdbare enn ti billige som mister formen? Jeg har selv veldig dårlig råd, men når jeg har penger til overs, så kjøper jeg kun skikkelige kvalitets-bh-er :)

Ellers kan du jo gå og prøve bh-er, notere deg merke og modell, og så etterpå sjekke om du finner dem billigere på nettet ;)

Furine sa for siden:

Signerer denne! xlnt bh-ane kostar ikkje skjorta og held bra.

Victory sa for siden:

Jo, helt klart...men ofte syns jeg de har så mange søte og nusselige på H&M...da blir det ikke like gøy og ta på pansringen min! ;) Men for all del, Triumph er fantastisk gode. Jeg bruker disse Minimizing oftest, og de er skikkelig støttende.

Går jo an å kjøpe en billig og søt H&M-bh'ene for å flotte seg litt, da ;). Men de jeg har kjøpt har kort levetid om man bruker dem ofte, og de blir blasse etter noen runder i vaskemaskina, så det ville i tilfelle bare blitt til pynt, liksom :p

Men jeg synes det har blitt mye bedre utvalg på bh-er som både sitter bra, støtter godt, holder lenge, og i tillegg er lekre de siste årene. Og det var vel i grunn mye verre for tjue kg siden da jeg brukte 95C/D ... :o. Da var det ikke mye til utvalg, altså.

Altså - jeg har "hverdagsbh'er" - men som Photo sier - jeg vil gjerne flotte meg litt til hr kjekkas da :D

Victory sa for siden:

Blasse ja..det er jo en annen ting. Hvordan vasker dere de? Jeg føler at mine blir veldig gråe fort enda jeg bare vasker de sammen med hvite klær og på 60 grader. Er det litt høy temperatur kanskje? Og jeg bleker de heller ikke, det bør jeg kanskje begynne med litt innimellom.

Karissima sa for siden:

Ellos har mye bra undertøy i alle fasonger og farger :) Jeg kjøper stort sett derfra eller fra Lindex.

linesol sa for siden:

Har gitt opp billig Bhåer. Har 3 som kostet skjorta, men de sitter ekstremt godt. Holder på plass det som skal holdes på plass.

Disse har jeg lenge og de holder seg like fint. Maria Jo legger ved en link. Jeg bruker den fra tidløsefavoritter, har en i svart og beige.www.mariejo.com/collection/classics/mariejo/EN/default.aspx

anette76 sa for siden:

Enig i at jeg tror det lønner seg å kjøpe dyrere BHer.
Men jeg prøver å kjøpe mine når jeg er på ferie i utlandet. Marcs&spencer har utrolig mye bra, billig og det holder i maaaange år.
Var i Scotland med søstra mi for 2,5 år siden og kjøpte 7 Bher hver! De kostet £7 pr stk og har holdt utrolig godt :)

Eller kjøper jeg Triumph. Change har jeg alrdi funnet noe som passer , de er ofte "padded" og lave i cupen synes jeg.

På nett kan også laredoute.no anbefales. Jeg fant iallefall bikini som passet veldig bra der.

Åh, seksti grader er nok litt i det meste laget. Jeg vasker bh-er kun på førti, og om de har spiler, i pose, så klart (om det har noe å si, vet jeg ikke), og det er viktig å IKKE bruke tøymykner når man vasker bh-er, for det kan ødelegge elastikken!

Furine sa for siden:

Vaskar mine i pose, på 40 grader, og brukar berre Milo (eller tilsvarande produkt her nede, da..;) )

Jeg bruker bare Neutral, ellers kløhøhøhøhøøør jeg :p

Furine sa for siden:

Neutral fins ikkje her nede dessverre.. Vaskemiddel utan lukt er visst omtrent tabu.. Verkar det som! Fins noko som skal vere bra for naturen etc, men det luktar eigentleg berre grønsåpe når eg tenker meg om...! Hm.. Kanskje eg burde sjekke på apoteket.

Oi! Da hadde jeg måttet få det importert, hehe. Jeg kan fint bruke parfyme, men parfymert vaskemiddel på undertøy og sånn = instant eksem, for ikke å snakke om usjarmerende oppførsel :p!

Furine sa for siden:

:lol: til usjarmerande oppførsel! Forstår kva du meiner. Eg er litt tander med nokre ting sjølv, på huda. Somme parfymer toler eg berre ikkje. (Sist eg byrja å klø av ei parfyme og merka eg var raud så hadde eg på 8 hour cream, poff så var det vekk!) Klør som ein tulling og får raud elefanthud. Så det er veldig fint å få parfymetestarar, og så teste ut ei veke om eg toler den eller ei. Tek litt tid før det viser seg, nemlig.
Jau, det fins nokre sortar neutralvaskemiddel, men det er BERRE i pulver, og med all kalken i vatnet her, så likar eg best å ha flytande såpe. Vil ha minst mulig som kan klogge seg i systemet.

achillea sa for siden:

Da jeg brukte 85C fant jeg mye fint i alle de vanlige kjedene. Det er mye verre nå som en skal finne noe i fortrinnsvis 75E eller 80 D/E, da begynner utvalget å bli veldig begrenset.

Viclin sa for siden:

Jeg har 75DD og sliter med å finne BHer. Finner kun svarte eller hvite på Lindex.
Sånne søte motiver etc finner jeg ikke i min str. Det er såvidt jeg finner 75DD i det hele tatt. Stort sett når cupen er stor, er også bredden større. Ganske irriterende. 80D/80DD sklir jo bare oppover ryggen min.

Lillevoff sa for siden:

BHer skal vel strengt talt egentlig håndvaskes for at de skal holde seg. Det sier de i hvert fall på Change der jeg kjøper mine.
80 DD ekke så greit å finne i "vanlige" butikker. Og sånne "søte" med snoopy, hello kitty og alt sånt kan man jo bare glemme når man har mugger...

Tror hr kjekkas på 43 hadde ledd om JEG skulle komme med snoopy BH jeg altså...men jeg ønsker meg noen søte men sexy. Travet lindex og cubus i lunchen, fant ingenting :(

Sylli sa for siden:

Kappahl har en del - både for små og store. En venninne finner overhode ikke størrelsen sin noe sted (utenom på de aller dyreste stedene da..) men hun kom over noen "BH-kupp" på Kappahl. Utvalget er greit og de har en del som er fine.
Lykke til med å finne noen fine som passer :)

blåbær sa for siden:

Etter å ha handler BH på Lalina på St.Hanshaugen vil jeg aldri handle noe annet sted, tror jeg.
Nå skal det sies at jeg har en veldig rar størrelse, og alltid har slitt veldig med å finne noe brukendes andre steder.
Akkurat nå har jeg bare to stykker, har ikke råd til å kjøpe flere. Men de har jeg hatt i henholdsvis et og et halvt og to år, og de er like fine! Og da har jeg hele denne perioden brukt nesten bare de to! Har fremdeles noen andre fra andre steder, men de bruker jeg bare i nødstilfeller, hvis jeg ikke får tid til å vaske.
Når det gjelder vasking sier de forresten på lalina at de skal vaskes hver fjerde dag, og kun håndvask.

Jeg må jo innrømme at den aller beste jeg har er en Prinsesse Tam-Tam bh til nesten femhundre spenn, som jeg kjøpte på en undertøysforretning på Sten og Strøm, mest fordi de hadde målt meg ordentlig der, og jeg følte jeg liksom måtte kjøpe en da. Men det går vel evigheter mellom hver gang jeg kan bruke så mye på undertøy, og ettersom jeg har en såpass enkel størrelse, er det greit å kjøpe på Lindex i 150-200 kronersklassen!

jvb sa for siden:

Med mindre dere har tenkt å omgås i undertøyet over lengre tid så tror jeg kanskje du overdriver viktigheten av riktig BH. Men fint om den matcher resten av undertøyet - og alt er rent og ikke umulig å få av med én hånd ;) Hvis du føler deg sexy så ser du sexy ut, og hva som funker for DEG er det jo bare du som vet (og sikkert kjekkas' på 43 snart) :)

Kanutten sa for siden:

Jeg bruker 95 D/E. Men jeg haaaater gå med bh! Bruker den når jeg skal "omgås" folk eller gjøre stas på sambo.. Men hjemme sånn ellers og på jobb lar jeg puppa blafre løst.. :eek: MYE bedre! :D Og de har IKKE blitt lengere av den grunn.. :p Dessuten synes jeg de puppebestyrelsene de har på butikkene er ikke slik jeg vil ha. Jeg vil ha (les: sambo vil at jeg skal ha) halvcup og pushup.. :rodme:

Kanutten sa for siden:

Jepp! Jeg får karamba om trusa er svart og bhen hvit.. Eller om trusa er svart i et mønster og bhen svart i et annet mønster.. Det MÅ være abolutt samme mønster, farge etc for at jeg skal trives i undertøy.. :o Hvis jeg ikke har det, går jeg heller uten... :rolleyes:

Carisma sa for siden:

De gjorde det før, men nå har jeg hatt tre på rappen som har gått i stykker allerede før første vask! Dessuten ligger de konsekvent en str under Lindex sine, altså at jeg må kjøpe de en str større.

Jeg bruker det, og syns aldri jeg sliter med å finne noe.

Posen er ikke for å beskytte BHen, men vaskemaskinen. alle som noengang har mistet en spile veit hva jeg snakker om... :rolleyes:

Ikke er det særlig pent når man har mugger heller (og er over 14....) :D

Bedre? Jeg får vondt i ryggen bare av å tenke på det! Jeg går aldri uten BH, både for min egen og andre folks skyld.. :o Har faktisk vurdert å sove med det også, men det stikker så fælt.

Supera sa for siden:

Jeg gikk tilfeldigvis forbi en Victoria's Secret butikk i USA, og gikk inn for å se. Jeg gikk ut med fem deilige BH'er som ser bra ut, føles bra ut og holder bra. Deilig, deilig! Det fikk meg til å skjønne at en BH ikke er en BH. :geip: Jeg vil heller betale litt mer for å få en god en altså!

Håndvask helst! Etter at jeg sluttet å vaske BH'ene i maskin, så har jeg ikke problemet med at spilene kommer ut fordi gummibeskyttelsen har gått bort.

Word! For ikke å snakke om å få en spiss spile opp i armhulen eller opp i brystbeinet.

vossajinto sa for siden:

:rodme: Etter siste klesskap rydding fann eg ut at eg ikkje har et eneste sett med matchende Bh og truse.. Kan ikkje hugse sist eg hadde eit sett.. uffda.. ler.. Kanskje på tide med ein tur på butikken

Jabba sa for siden:

Jeg bruker Triumph og er veldig fornøyd med det. Betaler GJERNE noen kroner ekstra for å slippe BH-er som vandrer opp til nakken eller som lar puppa henge og dingle ned på magen!

Jeg synes det er mye lettere å bruke BH nå når jeg er 30 kilo mindre. Det er tydelig at pupper faktisk veier en del!

Jeg safer med å kun kjøpe svart undertøy. Da matcher liksom alt uansett ;).

Supera sa for siden:

Min størrelse er ca 90C, og det har jeg ikke funnet på H&M en gang... De har 85C, men ingen i størrelse 90 eller 95, og så har de 100D. Jeg kan gå med 85C, og det er det jeg gjorde før jeg fant mine deilige Victoria's Secret-BH'er. Men hvorfor har de det hoppet der? Det er ganske stor forskjell på 85C og 100D...

Utrolig mange kvinner bruker feil BH-størrelse. Jeg antok at moren min var en av dem, og spurte henne i høst hvilken størrelse hun brukte. Hun trodde at hun brukte 80B/C - noe jeg kunne fortelle henne med en gang at var feil. Jeg fikk lurt henne med i en undertøysforretning og ba dem om å måle henne. 85D/E var dommen. To cup'er unna det hun trodde selv! Moren min påstod at hun ikke kunne gå med spile-BH med hennes pupper. Er det så rart at det var ubehagelig for henne før med feil størrelse? :rolleyes: Hun gikk ut av butikken med fire BH'er, og to av dem var med spiler. ;) Og hun elsket dem! Det hjelper at de er i rett størrelse, merkelig nok. :geip:

Problemet er bare at det fort blir litt horete hvis man har en lys topp... Så best å ha noen lyse og noen mørke BH'er.

Jeg tror det blir en kald dag i helvete før du ser meg i en lys topp :geip:

Supera sa for siden:

Hehe, da så. Problem løst! :geip:

Lillevoff sa for siden:

Hihi. De fleste burde la seg måle, for å være sikker. Jeg trodde jeg var en 85C, helt til jeg en dag fikk målt og ble funnet til å være 80DD. Plutselig kjente jeg ikke vekten av puppene lenger, det var skikkelig, skikkelig a ha-opplevelse. For ikke å snakke om hvor mye bedre det så ut når det var plass til hele puppen oppi BHen :D

Furine sa for siden:

Samme her! Veldig greit, det. Har ein hudfarga også, men den kjøpte eg mest fordi eg hadde ein samme sort i svart, og dei hadde ikkje fleire av min storleik i svart, så då vart det beige. Lekkert ;)

Elinee sa for siden:

Det som ofte er, er at alle butikkene lager de fine opp til c og så blir resten kjerring bher. Men Lindex lager de fine opp til 85 c, så der finner du nok en del. Jeg sliter med samme selv, men bruker 80e, så finner bare fine på La Senza og Change og de er drit dyre. De i den str på lindex er helt tynne i stoffet. Vet ikke hvorfor de tror at når man har litt store pupper, så vil man ikke at stoffet skal støtte litt i seg selv og ikke være laget av det tynnest de finner.
Men 85c er det flere steder som har fine. Lindex, Kappahl, Triumph, Change og La Senza. Her er noe billig og noe dyrt. MEN La Senza har ofte salg ;) Personlig syns jeg at Kappahl og Lindex har litt dårlig kvalitet og de blir ofte "posete" etter en stund. Gå på La Senza og se, de har som oftest salg og da får du også en fin bh. Hvis ikke får du presse puppa oppi en søt fra HM, hvis det bare er for syns skyld, så kan du vel klare det. Det er noen av de fine der som går til c altså. Jeg har funnet en del, men de er for små til meg, så må nøye meg med å tømme lommeboken når muggene skal bures inne!

Og Victoriassecret.com har masse fint som ikke er så dyrt. Problemet er at du kan kjøpe to forskjellige bher i samme str og få et sirkustelt og en som er altfor liten. Men det gjelder som regel str. over E. 85c er en ganske vanlig+ str, så tror du kan finne masse fint der :)

crystall sa for siden:

Er ikke alle bh'ene på La Senza som er så himla dyre da? Min favoritt-modell koster kun 299,-, og det er en pris jeg VELDIG villig betaler for en bh:) Nå var den nettopp på salg og, så da ble det jo "h&m-pris":p Fin kvalitet, og fiiiiine modeller, farger og mønster;)
H&M sine størrelser er veldig begrenset, og jeg syns det er veldig rart at de har ett eget "plus size" merke til klær, men har bare små str. i bh'er. (Truser og for den del, som bare går opp til str. 42)

XLNT merket er sikkert vel og bra det, men der er det også begrensninger, for selv om de har store cup-str, så begynner de også med stor omkrets rundt, gjør de ikke det? Jeg har hvertfall aldri funnet noen i 80 der..?:rolleyes:

Elinee sa for siden:

Nei, la senza er forsåvidt ikke så dyre, men mye av det fineste er dyrt. (375 og 425) Det kaller jeg ganske dyrt. Change er jo ofte oppe i 500-600 og det syns jeg er veldig dyrt. Det er noe av det samme som med sko, de er gode i butikken, men når man komemr hjem er de ikke så gode alikevel. Samme gjelder en del bher, selv om de er dyre, og da er sekshundre kjipe penger.
For meg blir det eksta dyrt, for jeg har en slags crave for undertøy og kjøper nytt hele tiden.
Jo, det med kappahl, og lindex, er jo det at de bhene som skal være +size som regel starter på 90.
Jeg skjønner ikke hvorfor en butikk kan selge samme plagg i str xs og xl til samme pris og mene de ikke taper noe, da kan de da vel lage store bher i samme serie og! Det er såå mange som har større pupper enn c-cup og som ikke vil gå i kjerringbher!
Vel, jeg syns det er verdt å investere litt i gode bher. Puppene skal være der resten av livet og vi har nok av ting (graviditet, vektoppgang, vektnedgang etc) som gjør de hengete, så jeg gjør i hvert fall mitt ved å kjøpe ordentlig bher for å prøve å motvirke tyngdekraften :P
Til trådstarter, kjøp en ordentlig bh, det vil mannen sette mer pris på enn en sexy, for den hjelper til med å holde puppene fine så lenge som mulig ;) Så i lengden, er det verdt det.

scartz sa for siden:

Jeg bruker 85E og klarer kun å finne store nok cuper på La Senza og andre dyre forretninger.. Og jeg syntes virkelig ikke at bh'ene har bedre kvalitet enn H&M. Jeg har vært veldig bevisst med å ta vare på kvitteringene mine fra La Senza for det går fort hull ved spilene, og de stikker meg! :( Irriterer meg grønn gul og blå over at jeg ikke passer inn i H&M sitt varierende undertøys-utvalg, til lave priser.

Supera sa for siden:

Ikke vask BH'er i maskin! Det tærer på beskyttelsen på enden av spilene, og når det bare er skarpt metall igjen, så går de gjennom BH'en ja. Nå rekker BH'ene å bli slitte andre steder! Har ikke hatt en spile i armhulen på flere år. ;)

Elinee sa for siden:

Jeg håndvasker alle bher, og det merkes! Gjorde ikke det før og stakk ut drapsvåpen både her og der. Change syns jeg holder absolutt best, med tanke på form og utvidelse, men La Senza holder også bra, syns jeg. De har bare en tendens til å være noe mer gnagete og utvide seg i omkretsen. Men bhene på La Senza er ofte mye finere enn de på Change, og da er det litt forskjellige dupeditter som gnager mer. Man må lide for skjønheten :P

Nå skal jeg spørre skikkelig dumt, men hvordan håndvasker dere bh-er? :snill:

Elinee sa for siden:

Du kjøper sånn håndvask pulver, husker ikke hva det heter. Ser litt sånn åttitalls ut og står håndvask. Du finner det i alle matburikker. Så fyller du varmt vann i vasken eller i en balje og dupper og gnukker til den store gullmedalje. Jeg skyller de så er rennende vann og henger de opp! :)

Elinee sa for siden:

Bio-tex heter det :)

Ok, er det parfymefritt? Jeg tåler bare Neutral og Blenda sensitive, alt annet får meg til å klø, særlig når undertøyet er vasket i noe annet enn disse merkene ... :o. Kanskje det også går å bruke flytende neutral?

Elinee sa for siden:

Ja, jeg bruker neutral selv, for jeg sliter med samme. Jeg har brukt flytende neutral, bare skyll det ekstra godt, for det er egentlig ment for maskin.

Ok, det var bra :). Hvor varmt bør vannet være?

Furine sa for siden:

Eg brukar både vaskemaskin (kort ullprogram, trur det er ganske skånsomt) og vaskar dei somme tider for hand. Berre hiv dei i ei balje med milo (eller liknande produkt dei har her nede) og lar dei ligge der lenge i passe varmt vatn, og "rører" litt i og "knar" litt, men eg kan ikkje seie eg SKRUBBAR dei. Men skyljinga har eg latt maskina få ta over, eg toler ikkje så godt verken kaldt eller varmt vatn på hendene og skrubbing av ting (får vondt i hendene av det, har noko allergigreier). Har ikkje hatt noko problem med spiler som hoppar ut eller stikk på mange år. Og reine blir dei... ;)

Elinee sa for siden:

Jeg har så varmt som hendene tåler mens jeg har hendene nedi der. Det er ofte bra temperatur.

Elinee sa for siden:

Herregud, jeg hørtes ut som den retarden på siste svaret. 38/40 grader. Slik at du kjenner det er varmt, men ikke brenner hendene. En dæsj med neutral (el bio-tex) og litt gnukking.
Voila, da blir bhene dine så fine så!

Skjønte hva du mente ;). Fant ikke flytende Neutral, men de hadde flytende Blenda Sensitive. det fungerer like godt for meg!

Carisma sa for siden:

Lindex har vel en egen serie med liten omkrets og store kopper? Det hender ofte jeg finner 75 F o.l på stativene hvertfall.

Biotex.

Jeg klarer ikke å gå i håndvaske plagg, føler de ikke blir rene + at man hvertfall ikke får skyldt de ordentlig... :(

blåbær sa for siden:

Hehe, jeg tar av og til bhen med meg i dusjen etter å ha vaska den ... Da syns jeg det er lettere å skylle den skikkelig, da det er mye større trykk i dusjen enn i vasken, og viss jeg skyller dem vanlig i dusjen blir jeg alltid så våt :o

Jeg har jo dusjen like ved servanten på badet, så da blir det jo straks lettere å skylle dem ;)

Charlott sa for siden:

Man behøver ikke å ta av seg BH`n engang, bare å tusle i dusjen :p

scartz sa for siden:

Takk for tips! For spilene er virkelig ett torturredskap når de er løse! :p
Som hvitevare selger må jeg briefe litt med kunnskapene mine og fortelle at de NYE vaskemaskinene som er på markedet idag vasker tøy mer skånsomt enn håndvask, faktisk! :D (min vaskemaskin er fra krigen though, vel å merke.)

Anyways, var på Change idag. Ble inspirert til å kjøpe nye bh'er ette denne tråden. Og på en eller merkelig måte, har mine slankede kilo forflyttet seg opp i puppene mine. For etter å ha tatt av 8kg har jeg gått fra størrelsen 85E til 80F :eek: Jeg passa også 80G :p

På Change hadde de NYDELIG undertøy, mer voksent preg enn La Senza. (la senza har mer flash sexy undertøy syntes jeg, mens Change var mer sensuelt. Mitt inntrykk ivertfall.) Og servicen der var helt FANTASTISK.

Elinee sa for siden:

Heldig, du! Skulle ønske fettet mitt kom til puppene når det ble borte. Jeg har brukt mange tusen på undertøy fra change og la senza, og nå er jeg redd de blir for små. Men vil heller være tynnere og ha mindre pupper, enn å ha like store og ikke så tynn!!
Vel, påskudd for å bytte ut undertøysgarderoben da ;)

Som jeg tror jeg har sagt før i denne tråden, dersom man minsker i omkrets, så må man gjerne opp i cup-størrelse selv om puppene ikker har endret størrelse. Cup-størrelse har i hovedsak med forholdet mellom omkrets under og over puppene og mindre med selve størrelsen på puppene å gjøre. Derfor må også venninna mi som har omtrent nøyaktig like store pupper som meg, men som er veldig smal rundt ryggen bruke E/F-cup, mens jeg er B/C-cup, fordi jeg er bredere om ryggen enn henne.

scartz sa for siden:

Ja selgeren nevnte dette, men trodde ikke det skulle bli SÅ stor cup endring. Samtidig så passer ikke lengre min gamle bh i cup'size, den er for liten.. Kanskje jeg skulle tatt meg en graviditetstest, høhø :p

Men da kan man vel si at cup sier veldig lite om hvor store pupper man har?

Ja, og nei. Om du fortsatt hadde hatt samme omkretsen og gått opp i cup kan man trygt si du har fått større pupper. Men fra person til person som har forskjellig omkrets under puppene så sier ikke cup-størrelsen stort ;)

scartz sa for siden:

Venninna mi målte seg idag på Change, og fikk størrelsen 75D. Jeg stussa litt stussa over dette, da hun har 1/3 av mine pupper. Grua meg til å bli målt selv, redd jeg skulle få 80Z eller noe! :p

Der ser du ;)

scartz sa for siden:

Faktisk så så hennes gamle bh'er med størrelse B/C for store ut i forhold til de nye! :) Så det er nok lurt på bli målt i en undertøysbutikk. Jeg var nok bare flaksen med å finne min størrelse da jeg alltid har måttet grave bakerst i hyllene etter de største størrelsene, og krysse fingrene for at de passet.

Hmm, hvis jeg fortsetter å gå ned i vekt uten at brystene følger med, må jeg vel regne med størrelser som 75G osv da? :S Det kan bli en utfordring! Brystene har ikke følgt med andre tider i livet mitt hvor jeg tok av mange kilo...

crystall sa for siden:

Puppene mine har vert likedann, og aldri fulgt med resten av kroppsvekta, de fortsatte bare å vokse seg større og større:eek: Så det er ikke alltid rett som de sier at når du slanker deg forsvinner puppene nei!:rolleyes: På det største var mine også 80G.. Men med mine nakke/skulder problemer fikk jeg brystreduksjon da:) Deilig! -1,5 kilo pupp var godt for nakken ja!

Lillevoff sa for siden:

Alt dette BH-pratet gir meg lyst til å handle undertøy... sukk
Jeg har fornøyet så og si hele garderoben ellers, men BHene mine er fremdeles passelige.

Men jeg har så mye fint i skapet egentlig, jeg er bare inmari flink til å dra frem de blondefrie standardgreiene sånn til hverdags... til mannens store skuffelse.
(Og det jeg mangler Snoopy/Hello Kitty på i overdelene, tar jeg igjen i underdelene.. hihi. Voksne damen...)

Solange sa for siden:

Mmmmm, hyggelig og svært nyttig tråd! Har lært mye nytt ved å lese dette. Gleder meg innmari til å kjøpe nytt lekkert undertøy når jeg har gått ned noen kilo til. Har utsatt det fordi jeg ikke synes vektnedgangen har innvirket stort på bh-størrelsen, har bare kommet lenger inn på hektene(for ikke å snakke om at jeg har kommet TIL hektene, he,he) OBS, den var bløt:rodme:

Har selvfølgelig gått ned mest der jeg var tynnest fra før, (bein og rumpe) men nå begynner jeg å merke at puppene og min digre overkropp også minker. Endelig!

scartz sa for siden:

Merket du at du fikk vond rygg pga brystene?
Jeg har ganske store, og har stusset på at jeg ikke har merket noe ryggplager. Har hatt litt en periode, men tror det var pga ekstremt jobb-stress. Men kjenner jeg kunne trengt en massasje her og der, men ANER ikke om det er pga frontene mine :confused:

Nå kan man vel ikke få reduksjon før man er ferdig slanket? Hadde ikke vært feil å fikset litt å frontpartiet nei! :D

crystall sa for siden:

Jeg hadde en tidligere nakkeskade som aldri ble bedre... Men merket det etterhvert i skuldre og.. Ikke så mye i ryggen merkelig nokk:rolleyes: Det beste tipset er å trene opp rygg, bryst og skulder muskulaturen. Må ha sterke muskler for å tåle den belastningnen store pupper er;) Og om det ikke har noe særlig virkning eller ryggen blir værre er det bare å oppsøke lege og få fysio henisning:)

Skal du få reduksjon og evt. løft dekket skal du i teorien ikke ha en bmi på over...ehm.. tror det var 28? Litt usikker der... Min var rett over det på den tiden, men jeg fikk likevell grunnet plagene mine. (Egentlig er de veldig strenge med å gi sånne operasjoner på unge jenter før graviditet o.l også, men...jeg maste:rolleyes:)

Elinee sa for siden:

Str hos change og la senza er større enn "vanlige" butikker. Jeg bruker 80G på change, 80 E/F på la senza og 80 E på lindex. Man kan nesten ikke gå utifra en str, for alle butikkene har forskjellige. Bli målt på nytt hvor du går, for de har forskjellige størrelser :)

Elinee sa for siden:

Ja, det vet jeg. Men jeg mente at det var litt rart at når hun går ned i vekt, minker i omskretsen, så blir ikke puppene mindre. Hun har jo så og si samme cup i forhold til omkrets nå, som før. Og det syns jeg var heldig, for når jeg blir smalere rundt, ja, da følger puppene etter:rolleyes:
Forklarte kanskje litt dårlig

scartz sa for siden:

Åh, jeg må si meg uenig. Eller en strl 85E/F var UTROLIG trang på La Senza, og på Change passet 80 helt ypperlig. Veldig stor forskjell på butikkene ja. Venninna mi reagerte også på at hennes "vanlige" bh størrelse IKKE passet på La Senza i omkrets.

Elinee sa for siden:

Ja, det jeg mener. Du må opp i str på La Senza og Change (Du mener bare hos La Senza, men ja, samme poenget)Jeg har handlet mest hos La Senza, og opplevd det ofte der, men som sagt så har jeg 80G på de tre bhene jeg har fra change og bruker 80 E på LS og Lindex. Det som er fint med change, syns jeg, er at str er str. Om de er større enn andre steder, så stemmer de overns innda i butikken i hvert fall. Hos La Senza kan en i 80 var løsere enn en i 85 og en i 80 være supertrang etc.

Elinee sa for siden:

Konklusjonen er at jeg er enig :P Men, syns også at change har små str. Fordi jeg IKKE bruker 80 G til vanlig. Herregud, høres ut som et telt! :P

scartz sa for siden:

Ja, dette er veldig frustrerende! Jo penere bh'en er, jo strammere er den faktisk! :p

Elinee sa for siden:

Ja, jeg vet! Og nå om vinteren så skulle jeg ønske at man bare kunne kjøpe ved å se på str, men må av med alle de j.... klærne og så prøve en som er for liten! Så på med klærne igjen og ut og kjøpe en med i hvert fall 5 cm mer for at den skal gå rundt.

scartz sa for siden:

Jeg har opplevd at de vier seg godt ut da :)
Jeg kjøpte sånn 5 cm forlengelsesgreier, og kunne ta den vekk etter en uke.

Men etter jeg var hos Change er jeg nå helt frelst! :p Aldri opplevd SÅ BRA SERVICE.
Dama kom inn og ut av prøverommet med nye varer og størrelser, og sjekka at enhver jeg prøvde passet. (Godt jeg ikke er så sjenert, for jeg blotta jo alt, om ikke mer :p)

Elinee sa for siden:

Ja, enig der. La Senza er helt uuuuuumulige når det komemr til å vie seg ut og! Konklusjonen er egentlig at jeg ikke liker la senza så godt, men syns de har mye fint til tider. Change kan bli litt enveiskjørt noen ganger. Men enig med servicen. La Senza har bare unge jenter uten pupper som egentlig ikke ka så mye, føler jeg, mens på change er de litt opp i åra og virker som de kan mer. Ååå, gud, nå fikk jeg så lyst til å handle undertøy. Men skal vente og se om de krymper nå når jeg er på slankern ;)

Vettel sa for siden:

Jeg går bare til La Lina i Oslo. ALDRI mer delte pupper, pupper som spretter ut, skjorter som ikke får på. Gikk jo ned 5kg på 1-2-3 hos La Lina! ;) www.lalina.no/
Bh'ene er fine og behagelig, om enn stramme ja...

Gikk forøvrig fra 85DD (lindex, etc) til 75F/80G. Med andre ord alle de vanligste feilene, for stor omkrets og for liten cup. :)

Nå som jeg går ned i vekt må jeg nok snart over 70! Mein Gott! Og bh-cup'en har dessverre ikke forandret seg noe. Noen som vil ha?? ;)

Cherry sa for siden:

Når man er stor med store pupper finnes det jo nesten bestandig noe å bruke, selv om det ligner på potetsekker :p

Prøv å lete etter en BH i 95A/95B.. fnis

Glad jeg er nede i 80 a/b, kan velge friere :)

Elinee sa for siden:

Cherry, La Lina har masse bher i små cup som også er store rundt. Prøv der ;)

Trulta:) sa for siden:

Kunne ikke vært mer enig. De mest fantastiske bhene jeg har hatt noen gang :)

Elinee sa for siden:

Å, så ikke det nederste du hadde skrevet cherry. Jaja...:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.