< Tilbake til oversikten

Rema selger dessert med alko i - 2-åring luktet rart

Lillevoff sa for siden:

www.aftenposten.no/okonomi/innland/article3524658.ece

Altså, jeg syns det er synd at folk ikke leser innholdsfortegnelsen på hva de gir til barna sine (eller hva de spiser selv, for den saks skyld).

Og 2-åringen fikk to porsjoner? Det er vel ikke akkurat beregnet på 2-åringer...

Yonah sa for siden:

Jeg er sjokkert over hvor mange som bare spiser mat uten å lese på forpakningene jeg... Her kjøpes intet nytt uten at hvert tegn på forpakningene er tydet..
Og det står faktisk advarsel på disse pakkene;)

Lillevoff sa for siden:

Er det et tegn på at man er en ekte lavkarboer når det som sjokkerer mest er at de lot ungen spise TO sånne desserter, tro?
Jeg vet av erfaring at folk er fjerne, har jobbet i butikk og fått ekstremt mye tåpelige spørsmål... men altså, en toåring burde strengt talt ikke få sånt i det hele tatt.

Iset sa for siden:

Jeg leser ikke alltid på pakkene når jeg kjøper "søppelmat". Da tenker jeg søppel er søppel og tenker ikke noe mer over det. :o Jeg har ikke tenkt tanken på at det kan være alkohol i disse dessertene, er det det i Tiramisu-iskrem også?? Jeg kunne godt servert dette til ungene, men om det står tydelig merket på fremsiden at det er alkohol i det så hadde jeg nok sett det. Jeg er altså en av disse fjerne mødrene som lar ungene leve normalt og spise normale desserter med sukker i i ny og ne, og som ikke leser febrilsk på alt jeg kjøper.

anette76 sa for siden:

Jeg er også en av disse mammaene som lar barna få dessert som inneholder sukker av og til..
Men jeg synes det var litt villt når man står frem i avisa og klager på Rema 1000 på grunn av denne. For det første så vet de fleste at Tiramisu inneholder Rom , og at dette er en litt mer type "voksen" dessert! , og for det andre burde man lese innholdsfortegnelsen ja... og for det tredje så gir man det iallefall ikke når det står klart og tydelig at det ikke bør gis til barn!..

Jeg tror kanskje jeg hadde syntes det var litt flaut at jeg var så uvitende , og hadde iallefall ikke stått i avisen med det!!

Godt vi er forskjellige alle vi foreldre , og mest sannsynlig blir det folk av ungene våre også ;)

Iset sa for siden:

Jeg hadde heller ikke gått til avisen med dette, hvertfall ikke når det faktisk står advarsel på pakkene. Himmel og hav. Men jeg synes det er litt teit at de inkluderer desserten i et familiemiddags-opplegg da. DET synes jeg Rema bør forandre på.

Jeg er gift med en italiener og vet at original Tiramisu inneholder alkohol, men ofte er det sånn at iskremer og desserter som etterlikner originalen IKKE gjør det. Jeg har smakt flere sorter Tiramisu-iskrem fra frysedisken, det er ikke alkohol i disse? Det hadde rett og slett ikke falt meg inn at de har alkohol i slike etterligninger.

Nillomien sa for siden:

Gud så teit... mann vet jo hva tiramansu inneholder.. .og hadde de lest bakpå hadde det aldri vært noe problem... og at det lukter alkohol ETTER han hadde spist det, hadde de ikke fått med seg lukta når de åpnet pakka eller...
Noen er bare utrolig pr kåte sier jeg bare...

Iset sa for siden:

Det er faktisk ikke alkohol i mange Tiramisu-etterligninger, og dette er bare en etterligning. De selger Tiramisu-desserter og iskrem i mange butikker, de er helt uten alkohol. Så nei, jeg synes ikke man er dum fordi man går ut fra at en slik etterlignings-dessert (som også blir fremstilt som en del av en familiemiddag med barn) ikke er alkoholholdig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.