< Tilbake til oversikten

Tung tilvenning? Går det over?

Anerikke sa for siden:

Hei! Jeg er aldeles ny i dette gamet, og har spist lavkarbokost i snart to uker. Har gått ned to kilo, og er godt fornøyd med det. Men jeg syns ikke formen er helt på topp. Jeg føler meg en del oppblåst (!!) og tung i hodet. Er dette forbigående? Trives godt med dette kostholdet, og kommer ikke til å gi meg så lett! Jeg skal ned ti kilo.

Photobscura sa for siden:

Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar for den enkelte å komme over kneika, glykogenlagre skal tømmes, hormoner skal på plass, hele metabolismen med forbrenning og alt omstilles.
Ser du har egenkomponert som filosofi, kan du ikke skrive opp en ca dagsplan med mat, så kan vi se om det er noe du får i deg som gjør overgangen vanskligere?
Ellers er det viktig med nok vann også, og det gjør overgangen noe lettere :)

Muff-muff sa for siden:

Har du brukt noen form for kunstig søtning?

aslaug sa for siden:

Jeg hadde flere tunge uker, det var tungt å gå i trapper, tungt å trene, trodde jeg hadde fått revmatisme for jeg var så stiv i kroppen.:):) Vondt i hodet hadde jeg også mye av.
Kvalm og uvel var jeg i hvertfall i 3 uker. Men jeg holdt ut og nå går alt på fløyel, ville ikke bytte tilbake for alt i verden!!!!

Skippy sa for siden:

Fettforbrenning trenger mer vann enn vanlig forbrenning mener jeg å huske. Hver gang jeg har følt meg trett og sliten har jeg drukket en liter vann på kort tid, det hjelper som regel. Men det er faktisk en slitsom omstilling for noen kropper, og mange opplever å være uopplagte en periode. Det gir seg og så er en jevnt opplagt, og til tider nesten plagsomt energisk.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.