< Tilbake til oversikten

Nannahs knekkebrød som bunn i ostekake?

Frk.Sofie sa for siden:

Jeg elsker Nannahs knekkebrød (har 2 brett i ovnene nå) og har brukt de i kjøttkaker, som griljermel (knust de med stavmixer) og som smørbrød med reker på i selskap. Alle som smaker dem syns de er utrolig gode..så takk Nannah..men nå lurer jeg på om oppskriften kan brukes om bunn i ostekake? Med smeltet smør i stedet for vann?

Yonah sa for siden:

Det kan godt hende.
Men knuste mandler funker ypperlig og passer godt til søte kaker;) Bare mandler og smelta smør.

Frk.Sofie sa for siden:

Å tusen takk, hvordan er mandler i forhold til knekkebrødene da tro? Hvor mye mandler bruker du? Bytter du bare ut mengden kjeks med mandler? Har du link til oppskrift? (sorry spørsmåla LOL ;)

Jabba sa for siden:

250 gr mandler hvis jeg ikke tar helt feil.....

Kitt sa for siden:

Her er oppskrift på Gerds ostekake med mandelbunn!:sikle::sikle::sikle:

Frk.Sofie sa for siden:

Ååååå tusen takk, denne skal prøves ut!!

Kitt sa for siden:

Den er bare så utrolig god!:sikle:

Lager den også i muffinsformer, som sånne små, lekre greier man får på bakeriet!

Frk.Sofie sa for siden:

Har du bilde av muffinsen, det hørtes godt ut..

Kitt sa for siden:

Sorry, nei, men de ser akkurat ut som en stor kake, bare liten og så stivner de fortere, så man slipper å vente så leng med å smake!:D;)

Frk.Sofie sa for siden:

Det hørtes akkurat ut som noe jeg ville gjort ha ha:) og det er kanskje lurt det hvis du skal bort og ha med en liten kake..

Jabba sa for siden:

Denne er farlig god! Klarer ikke å la være å spise.....bare et lite stykke til....og slikt fortsetter det.....farlig god ja.....Resten av minn er nå i fryseboksen forbeholdt spesielle anledninger.

Jabba sa for siden:

Forresten -jeg lager kaken med 1/2 plate sukkerfri mørk sjokolade i bunnen - da blir den enda bedre....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.