Jeg har vært på ketolyse kur siden 4 jan, gikk ned den første uken spes- som jeg vet er vanlig! Slet forrige gang under pms men denne gangen er det førr jævlig!!! :mad: Jeg har totalt gått ned 4 kg og er forsåvidt førnøyd med det, har hatt et par sprekker under forrige pms, ikke noen denne gangen- hittil!!:confused:
Jeg merker plagene akkurat på dagen 1 uke før mens. Får smerter i kroppen, sliten, deppa, sulten, lei, demotivert, usosial.... Å det er så jævlig!!
Jeg vet fra tidligere at ved et kosthold med lite karber og stabilt blodsukker er plagene færre, men ikke nå!! De er mye verre... har sannsynligvis fibromyalgi også, og de smertene i kroppene er ille nu, lyst å ta smertestillende og bare legge meg.:(
Men det som og er ille er at det er som pms overtar hjernen min!?? jeg er "splitta", en del vil løpe og lage smørgrot, rundstykker med ost, vafler med ost..:o Og den andre delen sier nei, men samtidig er det pms biten som er sterkest, det er som om lavkarbo og alt jeg mente om det for 2 dager siden er borte?? det er lissom ikke så viktig med riktig kost og vektnedgang...bare fokus på det jeg ikke skal , og i tillegg sniker deprimernde tanker seg inn... fy f..., noe dritt!!! heldige menn når d gjelder d der..
TIPS?? jeg har ennå stått i mot (" dager) men det er en kamp hele tiden, og ellers i mnd går alt strålende! spiser rett, opplagt, sosial, pågangsmot, alt er greit. utrolig at det går ann å endre seg slik.. GJør alt jeg må, spiser rett, slapper av, går tur - men har bare løst å spise "feil", og være sint og sove...:mad:
Hei,
Dersom du ønsker kommentarer til kostholdet ditt så legg ut hva og hvor mye du spiser. Ellers så er min erfaring at jeg ikke fyser på noe når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen. Pleide å ha en smågodt raptus rett før mens men det er det helt slutt på, heldigvis. Den vanligste nybegynnerfeilen er at man får i seg for lite vann og for lite fett. Når det gjelder fibromyalgi så er det mange som blir vesentlig bedre på lavkarbo.
Husk at smerter er en stressfaktor for kroppen og kan være en årsak til at vektnedgangen går litt saktere enn gjennomsnittet.
I denne tråden finner du linker til bl.a. hvorfor vann og fett er så viktig, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Det er viktig å spise seg mett til hvert måltid og spise når man er sulten.
Og når hormonene raser som værst, så er det rett og slett kroppen som prøver å få deg til å endre kostholdet tilbake til det man hadde før.
Det vil man oppleve mang en gang :ja:
Men det beste er å bite tenna sammen, ev. gå seg en tur, ta en telefon, skravle og "tømme" seg :)
Men vil i vertfall ikke råde deg til å spise sukker og raske karber, for da bryter du ketolysekuren, ketosen og kroppen må starte på'n igjen.
At den biten fungerer for noen er vel så, men det er ikke et godt råd å gi ;)
Og mange har også problemer med å stoppe med karber igjen etter en sprekk. Det har vi beklageligvis sett en del av.
I ille pms perioder har jeg dobblet inntaket av magnesium en ukes tid, det har hjulpet meg med smerter ( magnesium er bra for kramper , og menssmerter er kramper)
NB! NB! Vil bare presisere at det ikke var et råd jeg kom ned mht de karbo sprekkene mine - skrev tydelig i mitt innlegg at jeg kun snakket utfra egen erfaring!! For meg har det funket veldig bra, har heller ikke hatt stor overvekt/grei BMI - og mulig dette da formeg er måten å trigge et videre vekt tap (det har jeg i og for seg bevist at det har gjort...) Det finnes også en del empiri som viser at dette kan virke godt for noen, så jeg er ikke alene.
:):) Fonøyd og glad, tross alt..og vet at den PMSen er forbigående..
Hei Gerd, jeg har registrert at du er en av de som har vært i dette game en god stund og har mange erfaringer å dele. Jeg var inne på din journal og fant linken til middag`s forslag og tilbehørs forslagene dine. Du har virkelig gjort deg flid med disse og jeg ble veldig inspirert og motivert etter å ha sett igjennom dem så TUSEN TAKK for det. Har i tillegg et spørsmål jeg lurer på om du kan hjelpe meg med. Hvor viktig og hvorfor skal man bruke disse tabletten ?? har sett flere steder at det har vært nevnt diverse tabletter/vitaminer, men har ikke helt fått tak i hva de skal hjelpe med. På forhånd takk for svar:)
Jeg bruker ketolysevitaminer, de er laget for å tilpasse et ketogent kosthold.
viss du går inn her: www.ketolyse.no/index.php?side=produkter
så trykker du på info på de tre forskjellige vtaminene. Der står det hva de er bra for.
Enkelt sagt så gir de vitaminene oss det vi trenger for at kroppen skal fungere og forbrenne optimalt .
Hei igjen..
Jo stemmer d Pandora - samme forrige mnd... har ennå ikke sprukket, og vet at spiser jeg boller, sjokolade kake eller noe sånt, spiser jeg som en gærning og blir ikke mett!! og da forsvinner iallefall all fornuft- ille dette her.
Jeg spiser mye fett, er mett og drikker masse vann.
En typisk dag kan se slik ut: (og blir glad for tilbakemeldinger!)
frokost: 1/3 pk bacon, litt løk stekes i smør, har over 2 egg med fløte.stekes. kaffe, vann. Kanskje litt paprika, et par små tomnater.
lunch: oftest salat m: isbergsalat, løk, agurk, 1/2 avacado, 3-4 små tomater, litt paprika. Dressing av seter rømme med litt gresk krydder dressing i. ) dumt m den?)
vann, the m 3 natreen suketter og melk.
middag: laks, sei, torsk, kotelett, svinefilet.. med blomkål og brokkoli grateng eller salat event kokte grønnsaker. steker i smør, putter smør i gratengen, avocado i salaten. Rømme på salaten eller fløte, creme freich, rømme i panna.
kvelds blir det kanskje 1/2 avocado, litt ost, litt middagsrester. The , mulig 1 krus kaffe m melk og masse vann ( mener nå jeg) tisser masse så :)
Men har hatt noen utskeielser i forb m siste pms, spiste og grønnsaker , nøtter og dipp på jobb?? kanskje dumt..??
Jenta mi laga kake forrige søndag og da ble det et par stykker sjokolade kake...
Må jeg være ennå mere konsekvent??
Pms har ikke vunnet ennå i dag, var på nipet til å bake boller i sted, men laga middag! stekte indrefilet m løk og fløte, spiste m blomkål! nam, nam.. spiste nok litt mye, men bedre enn alt anna det kunne blitt.
Det med magnesium er fakta. Men jeg har også hørt at magnesiumen blir ikke tatt opp i kroppen slik den skal hvis man ikke tar kalsium samtidig. Så jeg spiser magnesium og kalsium på morran og kalium på kveldstid.. Og alle skal virke bra for kramper etc.
Men utfordringen er at selv om jeg er skikkelig mett, har jeg så lyst å maule kake og sjokolade... :( godt jeg aldri har noe i skapene ;)
og slik er det aldri ellers i mnd - tenker ikke på det og har bare lyst på sunn mat.
må lage meg litt kaffe tenker jeg..:) huff denne helvetes uka!!
Og det er jo nesten moro å lese når den er over . jøss!! er det meg som tenker slikt.. hehe
ja heldig er du!! :)
godt det snart er kveld og kan legge meg, trur det blir tidlig i sing.. er dårlig form ellers og, fibromyalgien herjer og smerter gjør det ikke bedre-- men, men går over!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.