< Tilbake til oversikten

Hvor høy BMI må man ha? (For å få dekket slankeoperasjon)

paprika sa for siden:

for å få dekket en slankeoperasjon?

arkine sa for siden:

40 eller 35 om du feiler noe

Iset sa for siden:

I det offentlige. I det private (feks. Aleris i Oslo) kan du ha lavere BMI da de bruker skjønn og vurderer hele personen, sykdommer osv. Men da får du det ikke dekket, selvsagt. Jeg betalte selv.

paprika sa for siden:

Aleris virker kjempebra. Hvor mye betalte du? Jeg er 3 kg fra å ha en BMI på 40, så det skal kun litt oppspising til for at jeg kan få det dekket.

Iset sa for siden:

Huff, "litt oppspising". :lol: Skal kanskje ikke spøke med sånt, men jeg skjønner jo frustrasjonen. Jeg betalte 138.000,- kroner. Det koster det samme i dag. Jeg tok opp lån, fikk det med nød og neppe. Jeg hadde slanket meg i mange år og visste dette var siste utvei, ikke bare fordi jeg ikke klarte å gå NED i vekt, for jeg gikk ned både 20 og 30 kg flere ganger. Men problemet mitt var at jeg la på meg igjen etterpå, noe mange desverre gjør. Og jeg ville ikke sløse bort flere år på jojoslanking og det å ikke ha noe liv, så jeg tok det valget og har ikke angret EN dag. Går ut fra at de som tar det valget uansett har tenkt seg nøye om og lest seg opp på temaet så de vet hva de går til. For det er jo ikke "bare-bare" men klarer man det ikke på andre måter (inkludert det å holde vekten, som pleier å være det største problemet) er det et greit valg.
Bare spør om du lurer på noe. Du kan jo også ringe Aleris og få en samtale, de er supergreie der borte og svarer på alle spørsmål. :klemme:

Melissa sa for siden:

[quote][/quote]Hei iset!!

Eg vurderer opperasjon - og har faktisk send mail til alaris nå i dag.....
Men lurte bare litt... hvor mye kan du drikke av vann, brus, melk osv...
Hvor mye klarer du å spise?? Frokost, lunsj,middag...
Hvordan er det å reise på ferie - med tanke på maten??
Dersom du blir syk - medisiner??

Hilsen en som kanskje skal

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.