< Tilbake til oversikten

Nestargel ute av produksjon?

Veggpryd sa for siden:

I dag har jeg fått vite at Nestargel ikke lages lenger! :eek: Stemmer det virkelig?

De anbefaler noe som heter "Resource - Thicken Up" istedet, og det er dobbelt eek! Jeg ringte Nestlé som fører Thicken Up, og de kunne fortelle meg at den inneholder modifisert maisstivelse. Trippel eek.... :(

Nestargel inneholdt JBKM, så den var safe - men maisstivelse?! Modifisert?!

Hvis det virkelig er sant må jeg tilbake til Johannesbrødkjernemel igjen. Sukk. Den er dyrere og jeg synes den er litt vanskelig å jobbe med, tykner for fort osv. Finnes det virkelig ikke noe annet på markedet?

Kitt sa for siden:

:eek::eek::eek:

Men hva bruker du det til, da?

I mange oppskrifter kan man jo bruke fiberhusk i stedefor!:)

Veggpryd sa for siden:

Pizzabunn. Jeg lager mye pizza, og har prøvd fiberhusk en gang. Den ble liksom litt seigere enn med Nestargel.

Med fiberhusk bør jo røra/deigen stå i ca. 15 minutter så den tykner, og det har jeg ikke alltid tid til....:o

Monicah sa for siden:

hei:) kan jeg få oppskrift på den pizzabunnen du lager?

Veggpryd sa for siden:

Pizzabunn:

3-4 egg Piskes sammen med Nestargel, JBKM eller Fiberhusk. Må prøve seg fram med mengden, men jeg bruker ca 2 SS Nestargel.

1 god neve revet ost.

Litt salt

Røren smøres utover bakepapir på stekebrett med slikkepott, og stekes i ca. 5-10 minutter.

Så er bunnen klar til fyllet. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.