Jabba sa for siden:
Er det noen som har prøvd å bruke fiberhusk i stedet for potetmel i kjøttkaker?
Har prøvd uten potetmel men da falt de bare ifra hverandre....
Jabba sa for siden:
Er det noen som har prøvd å bruke fiberhusk i stedet for potetmel i kjøttkaker?
Har prøvd uten potetmel men da falt de bare ifra hverandre....
Viclin sa for siden:
Jeg bruker bare egg, og da sitter de fint sammen.
Prøvde med fiberhusk i hvit saus. Det ble bare en slimete masse.
Gerd sa for siden:
Fiberhusk kan gå :) Har ikke prøvd det sjøl.
Bruker egg, passer på å røre deig, egg og salt godt først, til en seig masse før jeg har oppi det andre :)
Nannah sa for siden:
Har aldri brukt hverken mel lr potemel i kjøttkaker...1 egg og evnt 1 dl fløte pr 400g deig er passe. Kjører du deigen med salt og krydder, egg og fløte i kjøkken maskin en liten stund på lav hastighet blir den seig og fin:)
Momse sa for siden:
Jeg bruker heller ikke mel/potetmel i kjøttkaker!
Bruker egg og vann eller fløte ;)
De blir så fine, så!
[color=#4b0082][/color]
Og ofte med revet ost....Nå vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen!!!! Eller iallefall ila uken :D
Jabba sa for siden:
Ja - selve deigen blir fin - det er nå de blir stekt de detter i fra hverandre. Jeg prøvde da med kjøttdeig, salt, pepper, egg og litt vann....Er det kanskje vannet som gjør at de blir så løse ???
Gerd sa for siden:
Du trenger ikke bruke vann i.
Bruk heller fløte eller mykt smør :)
Jabba sa for siden:
OK - da skal jeg instruere gubben til å bytte ut vannet med fløte.....det er stort sett han som lager middag her i huset!
Photobscura sa for siden:
Jeg bruker også egg. Har prøvd fiberhusk, mest for moro skyld, men kan ikke si jeg merket noen forskjell med eller uten.
Men jeg tar alltid vann på hendene før jeg former dem til med hendene. Synes de sitter litt bedre sammen da.
Frk.Sofie sa for siden:
Du kan knuse Nannahs knekkebrød og ha i ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.