< Tilbake til oversikten

Syrlig/sur smak i munnen uten dårlig ånde ..!

Tidl. medlem sa for siden:

Hei!

Jeg har kuttet ut så og si alle karbohydrater enn stund. På onsdag merket jeg at jeg hadde en sur smak i munnen. Jeg har det enda.. Kan virke som om det sitter bakerst på tunga. Er det noen her som har opplevd det samme? Synes det er veldig ubehagelig og blir litt bekymret for hva dette kan være...

Anyone?

:eek:

Photobscura sa for siden:

Ja, da er du i ketose!
For mange går den dårlige ånden over. Drikk mye vann, få i deg npk fett. Tygg persille om det skulle bli for enerverende.

StegforSteg sa for siden:

Jeg jukser litt (fordi jeg akk har begynt å date en mann.....)så jeg tygger kanskje 2 tyggis når det er som værst

Tidl. medlem sa for siden:

Jammen jeg har ikke dårlig ånde! Bare en vond smak i munnen/på tunga...! Hadde det vært dårlig ånde-greit nok,men dette er noe annet!

Begynner å lure på om det er et tegn på at jeg (magen) ikke "tåler" ketogen kost?!

Noen som har noe å tilføye?

:confused:

Photobscura sa for siden:

Sorry, svarte litt skakt der. Mente ikke ånde, men smak. Når man legger om kosten til lavkarbo, og særlig ketogent kosthold med rene og naturlige matvarer, så vil kroppen begynne å kvitte seg med avfall som ligger lagret i kroppen. Det vil kunne komme ut alle steder hvor det er kjertler og hulrom. Det er ikke uvanlig å ha vond/underlig smak i munnen i starten, like lite som det er å ha sterkere lukt på svette, urin og avføring de første ukene. Det kan også for folk som er uvant med fett i kosten i starten kunne være en forbigående litt forøket galleproduksjon, og det vil jo kunne smake litt surt.

Det er forresten ikke noen vits i å kutte alt av karboydrater, de fleste kan spise opp til tjue tredve gram om dagen uten at det påvirker ketosen, men det er helt individuelt. Nå mener vel jeg at vi ikke trenger karbohydrater i noen særlig grad, men det er motiverende med variasjon i maten!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.