< Tilbake til oversikten

Helt ny

Tøvsjur sa for siden:

Har gådd til det store skritte å bestemt mæi for å ta ta i mæi sjøl, og komme mæi ned en god del killo.
No lure æi på kordan æi skal gjøre det? Har hørt masse bra om ketolyse, og vurdere vel egenltig å begynne med det. Ka må må man tenke på da? Nåen som vil dele erfaringer? E ketolyse det samme som lavkarbodietten?

Sett veldig pris på svar:)

Tøvsjur sa for siden:

har æi skjønt det rett hvis det e sån at man må ha så og så mye fett i maten også? At det ikke bare ghold å telle ksrbohydrater, men fett og proteiner også?

Synes det vikre så vanskelig... e det nå anna en ketolyse som e lettere å sette seg inn i?

arnakristin sa for siden:

Hei,
Jeg for min del valgte ketolyse fordi jeg synes den var enklest å sette seg inn i og ikke mye slingringsmonn. Tommelfingerregelen for lavkarbo er at jo mindre kh dess mer fett. Jeg har aldri finregnet på proteiner og fett, men kjenner det fort om jeg får i meg for lite fett. Lavkarbo er ikke vanskelig bare veldig, veldig uvant i begynnelsen da man er nødt til å godta at man må kaste noen gamle ”sannheter” over bord. Les om de ulike lavkarbo retningene og finn deg en retning du føler du kan leve med.

Charlott sa for siden:

Det er fort gjort å sette seg inn i Ketolyseprinsippene, vei alt du spiser til å begynne med så du får en pekepinn på antall karber. Tar ikke lang tid før du har den biten i fingrene :)
Videre holder du et øye med fettandelen, jeg spiser ca 200 gr fett og holder meg da mett og fornøyd, suget etter søtt og rastløs-suget etter "noe" å dytte innpå er rimelig fraværende.
Det finnes program hvor du kan legge inn alt du spiser og som regner ut næringsonnholdet for deg. Feks "Mat på data", diett.no er 2 muligheter.
Lykke til!

StegforSteg sa for siden:

Hei og velkommen :)

Kunne du skrevet bokmål tror du? (uten å være veldig pirkete - men det blir så tungvint å lese )

Lykke til :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.