< Tilbake til oversikten

Er det viktig at man velger en "retning"?

pippemor sa for siden:

Jeg er ganske ny med dette lavkarbo kostholdet, og ganske usikker:confused:.
Det jeg lurer på er om man må velge f.eks. Atkins, Lindbergs el. og følge det helt?
Eller er det sånn at det er greit nok at jeg bare kutter ut/ ned på karbohydrater?
Har ikke så mange kg som skal av 8-10kg.

Takknemlig for svar!

arnakristin sa for siden:

Hei,
Dersom vektnedgangen er det aller viktigste for deg så vil jeg anbefale deg å følge en retning.
Uansett les om de ulike retningene for uansett om du velger en retning eller ikke så synes jeg du bør lære mest mulig om lavkarbo dersom du har tenkt å legge om kostholdet.
Jeg har laget en tråd der jeg har samlet en del informasjon om så vel forumet som lavkarbo beregnet på nykommere i lavkarboverdenen, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Gerd sa for siden:

Personlig, så vet jeg at jeg ikke hadde klart å gå ned i vekt slik jeg gjorde ved å følge en kur, enn viss jeg skulle sette sammen en diett selv.
Jeg hadde ikke kjennskap til lavkarbo da jeg startet.
Og det å velge en retning var for meg alfa omega.
Begynte i det "enkle" og utvidet både kostholdet etterhvert som jeg skjønte og lærte hva dette dreide seg om.
For det er veldig greit å vite hva man driver med, ev. bivirkninger, hva som skjer med kroppen osv osv...

Lykke til :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.