< Tilbake til oversikten

Nyyydelig is

snoopygirl sa for siden:

flere enn meg som er glad i is her da:)
[color=#ff00ff][/color]
[color=#ff00ff][/color]
har en oppskrift jeg faktisk har prøvd førtes i dag,og den isen blei nyyyydelig syns jeg..jam-jam:)
[color=#ff00ff][/color]
[color=#ff00ff][/color]
iskrem
3 eggeplommer
3 dl kremfløte
søtningsmiddel ca tilsvarende 1 ss sukker
[color=#ff00ff][/color]
visp eggeplommene godt med søtstoff og event. smakstilsetning.rør det så inn i vispet kremfløte.kan med fordel lages i ismaskin.
[color=#ff00ff][/color]
variasjon feks.sitrondråper,vaniljedråper,1-2 ss fun light saft etter ønske.
[color=#ff00ff][/color]
[color=#ff00ff][/color]
jeg delte "isen" i to posjoner og hadde sitron dråper i den ene og vaniljedråper i den andre..blei helt nyyydelig
[color=#ff00ff][/color]
good luck og håper det smaker:)
[color=#ff00ff][/color]
[color=#ff00ff][/color]

mofe sa for siden:

hørtes kjempegod ut, denne skal jeg prøve! :)

Nille sa for siden:

:sikle:

...nå må jeg få kjøpt meg den ismaskina snart !! :)

Ingo sa for siden:

Skal lage det med en gang, så blir det dessert på madamen i kveld!
Takk!

Ingo sa for siden:

Nå står de til nedkjøling! :sikle:
Forresten... Hvor lenge skal de stå i frysen?
Har aldri lagd noe liknende jeg, men så KJEMPEGODT ut i alle fall!

snoopygirl sa for siden:

det spørs helt hva du har fryst det i...blir jo veldig fort frossen i en bitteliten boks.kan jo ta noen timer i en stor...må nesten sjekke etter en stund...håper dere og syns den er god...glømte å skrive at det er 10 karbo i hele oppskrifta..syns det er greit å vite sånt jeg..kooooooooos dere

snoopygirl sa for siden:

og du nille...går veeldig fint ann å lage uten ismaskin,jeg har ikke det....

Iset sa for siden:

En ting som er utrolig viktig å få med seg, er at du må RØRE i isen minst hvert kvarter helt til den er frossen, ellers blir den ikke så god og myk, og får masse iskrystaller på seg. Rører du i den, blir den myk og kremete, slik som kjøpt iskrem. Det er derfor det er så bra med ismaskin for den rører i isen konstant helt til den er frossen.

Jeg har laget denne isen i årevis jeg, er sååå god, men ikke om du ikke rører i den. ;)

Iset sa for siden:

Jeg GAV nettopp vekk min helt nye ismaskin... brukte den aldri.

snoopygirl sa for siden:

okidoki...blir den helt myk og fin hvis man røren i den..jøss visste jeg ikke...takk for tipset...gjorde jo ikke det jeg...men den blei ganske bra likevel syns jeg..var jo litt hard til og begynne med..men det er jo ofte vanlig is også det syns nå jeg da...men da skal jeg prøve det neste gang...også kan jeg jo ønske meg ismaskin:)

Tiril77 sa for siden:

Lurer på om jeg skal GÅ den ene mila over til Raufoss jeg, og robbe fryseren til Snoopygirl!! hehe...

Tiril77 sa for siden:

Lurer på om jeg GÅ den ene mila over til Raufoss og robbe fryseren til Snoopigirl jeg!!

snoopygirl sa for siden:

hi-hi-hi,,,,ja det må du gjerne gjørra vøttu....bare koooooooos det.bare kom du...passe tur det:)

[color=#4169e1][/color]
da sees vi da,,blir koooooooooos det:)

Ingo sa for siden:

Også er det masse forbrenning i turen, så da MÅ du nesten spise litt is for å fylle opp lageret igjen... ;)

Tusen takk for oppskriften! Det ble kjempegodt, og vi har lagd den to ganger til nå!
Syntes sjokoladeversjonen var best syntes vi da. Bare smeltet litt smør og 75% sjokolade, og litt fløte og rørte inn...

NAM!

snoopygirl sa for siden:

det var jammen bra....oj den versonen deres skal jeg også prøve..hørtes deilig ut :)

SFA sa for siden:

Mmm, denne skal jeg lage til kveldskos i dag :)

Sookie sa for siden:

Naaam, nydelig is ! Ligger i fryseren, men har prøvesmakt litt, og med vanilje smakte det fantastisk ! :D

Pruttilutt sa for siden:

Gjorde litt om på oppskriften, og det smaker foreløpig deilig sjokoladeis.
Oppskriften ble som følgende;

3 eggeplommer
3,3 dl fløte
2 ss Splenda
2 ss Kakaopulver

Piska krem. Vispet så eggeplommene inn med først splenda, og når det var klart hadde jeg i 1 ss kakaopulver. Blanda kremen inn med eggeplommene og vispet godt til det ble luftig. Den siste ss med kakaopulver smakte jeg til da jeg ville oppnå en bedre sjokoladesmak.
Må vispes i fryseren hvert 20. minutt. Skal redigere inn antall timer i fryseren når den er klar. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.