Jeg har gått fra spis deg slank over til ketolyse for jeg slet med sult og nok var nok. Oppdaget fort at jeg detter ut av ketose hvis jeg ikke holder meg rundt 10 g karbs og tenkte i mitt stille sinn at dette kommer jeg til å bli sulten av. MEN etter 1 1/2 uke så forsvant sulten, noe jeg ikke har opplevd på over 1 år. Så 10 gram er mer enn nok for jeg er bare sulten 2 ganger for dagen nå.
Vekta varierer opp og ned 2 kilo fra dag til dag så om den er begynt å bevege seg vet jeg ikke ennå. Får vente å se. Mye stress rundt meg akkurat nå så det virker nok inn....men guri så deilig å ikke være sulten mer!
Hei Maika.
For kvinner anbefales 15 gram KH for å være i ketose. MEN noen få tåler ikke mer enn 10 gram KH pr dag. Så det ser ut som om du har funnet din grense. Siden du tåler så lite, må jeg sterkt anbefale deg å bruke disse
10 gr karbohydrat på blandet salat og varierte grønnsaker og ikke diverse "barer" og godteri med sukkeralkoholer.
Trim flittig og du vil se vekttapet komme.
Lykke til
Torkil :)
Det er det jeg har gjort hittil . Siden jeg nå bare får i meg 2 måltider, blir det en god middag med grønnsaker og en blandet salat som jeg varierer tilbehøret til. Passer på å få i masse fett også naturligvis. Drikker eggemelk også for å spe på.
Brukte av og til barer og slikt før men har ikke hatt det behovet nå etter jeg byttet retning.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.