Prøvde meg på ett lavkarbo kosthold en kort periode i fjor. Dette uten særlig hell. Men jeg vil prøve en gang til, denne gangen å følge ketolysekuren. Være streng og tålmodig, noe som manglet sist!!
Men i følge blodtypen min (A) så har jeg forstått at det er en del matvarer innenfor lavkarbo som ikke er gunstig for blodtypen å følge.
Noen som har tips og råd, evt. erfaringer med dette?
Har bestilt boka (ketolyse), og så snart den er lest og forstått så er jeg i gang. Ønsker denne gangen å sette meg inn i stoffet før jeg hopper i det:eek:
Hvis du googler blodtypedietten, så vil du få opp mange treff på den.
Mange av de slakter blodtypedietten og kaller den veldig useriøs og forfatteren anklages for å ikke ha belegg for de fleste av sine påstander.
Nok om det.
Grunnen til at den virker på mange, er nok at det uansett er en mengde matvarer som du ikke kan/skal spise, og det er nok til å gå ned i vekt.
Jeg ville ikke tatt blodtypedietten med i betraktningen i det hele tatt hvis jeg var deg. Selvfølgelig kan du jo se om det er noen matvarer du reagerer på og så kutte de ut og se om det hjelper.
Jeg er også en type A, og hvis jeg husker rett, så skal jeg holde meg unna kjøtt og spise mye korn og melkeprodukter..... :p No way!!
(egentlig var vel alt jeg liker å spise på fy-lista)
Ketolysedietten fungerte helt fint etter ketolyseboka :)
Åh, så deilig å høre:) Nå gleder jeg meg om mulig enda mer!!
Har du opplevd at du binder opp væske da? I forhold til å kutte på karbohydrater slik at proteinmengden er større.
Var den til meg?
I alle fall har jeg ikke hatt noen problemer med vann i kroppen noen gang.
Karbene erstattes av fett og proteiner, ikke noe problem :)
Nellie, joda den skjønner jeg. Men jeg tenkte det motsatte. At man bandt opp væske og gikk opp i vekt.
Hvis dette skjer, hva kan man evt. spise mer av da? Innbiller meg at det er pga. for mye proteiner i kosten? Mulig jeg er helt på jordet her, men er som sagt under opplæring;)
Må si som samene (resten av oss:): -Åh som jei gleder!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.