< Tilbake til oversikten

Kiwi

camryn sa for siden:

Er det nokon som har litt peiling på korleis den holdbarhetsgreia til Kiwi fungerer? Gjelder det både "best før" og "holdbar til"?

Som eg forstår det så får eg ny vare om eg finn ei som er utgått, og penger om dei ikkje har ny vare. Vil f.eks utgått seterrømme bety at eg "må" ta i mot lettrømme? Utgått first price bacon erstattast med annan type bacon?

Eg har aldri benytta dette sjølv, er for pinglete til å stå på krava :o Kjenner ein del som har krangla med Kiwibetjening, reglane virkar litt uklare... :rolleyes:

SusieBlues sa for siden:

Oj, dette er jeg god på! Helt seriøst, holdt på med dette lenge.

Dette er greia:

Går varen ut i dag eller i morgen, så får du varen gratis med deg.

Har varen gått ut allerede ( i går eller tidligere ), så skal de gi deg tilsvarende vare.

Dersom de ikke kan gi deg tilsvarende vare, må de gi deg kontanter tilsvarende verdien på det du har funnet.

Det spiller ingen rolle om det er best før eller holdbar til. Vær obs på at noen varer har "best før utgangen av" og da må du jo vente til etter det.

De skal gi tilsvarende vare. De skal ikke gi annen smak eller fra annen leverandør. Når det gjelder f.eks fløte, så har jeg sagt at jeg kan ta tine, selv om det er den andre som har gått ut, men da har de gjerne gått ut på lageret og hentet den andre, for det skal være samme strekkode. Så nei, de kan ikke gi deg lettrømme i stedet for rømme.

SusieBlues sa for siden:

Vil legge til:
Dette med å krangle med betjening: noen blir sure, for de skal egentlig ha så god kontroll på varene at man ikke skal klare å finne noen datovarer.
Et sted insisterte en relativt hissig daglig leder på å gi meg Lazy Town med bringebærsmak, når jeg hadde funnet Lazy Town med vaniljesmak. Jeg ga opp den diskusjonen (for han var ganske hissig), men sendte epost til Kiwi sentralt og forhørte meg. Fikk med en gang epost tilbake med beskjed om at de hadde snakket med daglig leder og jeg kunne bare gå tilbake med boksene og få kontanter. Det var nesten tusen kroner det var snakk om. (Jeg sendte min bredskuldrete mann inn, jeg)

Viclin sa for siden:

Og om du finner øl/annen alkohol med utgått dato, får du pengene igjen.

Vi fikk igjen 1700 kr en gang. :D

Kitt sa for siden:

Jeg må bo på feil sted!:eek:
Kiwiene her i nærheten har alt på stell bestandig!:nedfor:

Eller kanskje det bare er fordi Susieblues kjører gjennom Asker på vei hjem???;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.