< Tilbake til oversikten

Vekten står plutselig helt stille

linesol sa for siden:

Skjønner ingenting. Har holdt meg helt konsekvent på lavkarb. siste ukene, gikk det 4 kilo smokk + mange cm rundt livet..... men nå står det bom stille???

Lurer på om jeg spiser for lite? Når jeg starter dagen med egg, så tar det jo lang tid før jeg blir sulten igjen liksom. Spiser stort sett egg til frokost, ost/kalkun ruller til lunsj, kylling og brocolli etc. til middag. Skyr og Cottage Cheese som mellommåltid. men har reist de siste 3 dager å spist veldig lite. Kun litt kjøttpålegg (kalkun, kylling), babyost og cherrytomater med kavliost. salat med Scampi. Har drukket etpar bokser med Cola light, vet at det ikke er så lurt, men klarte ikke la vær (får det gratis på jobb). Noen som ser en råd tråd her?

Håper noen kan komme med noen gode råd.

Er 172 c. å veier 80 kilo og vil ned 6 kilo til.

Licota sa for siden:

Jeg har også samme greia . Så nå har jeg kjøpt cocosa, og satser på å få i meg to-tre ss daglig av den. Mistenker at det er for lite fett i kosten, som gjør at det stopper opp. Om du blar nederst i tråden du har startet, finner du tråder som ligner. :)

linesol sa for siden:

Ok. takk for tipset. Prøvde å søke etter liknende tråder, men fikk ikke opp noe skjønner du.

StegforSteg sa for siden:

Se nederst på siden her - der finner du mange lignende spm / svar :D

Yonah sa for siden:

Hvor lenge har du stått stille? Kan ikke se at det står i hovedinnlegget..?

arnakristin sa for siden:

Hei,
Det er helt naturlig at det stopper opp innimellom, kroppen er ikke en maskin som kan programmeres til et jevnt vekttap. Vi snakker ikke om vektplatå før vekta har stått bom stille i minst fire uker. I og med at du kjører et egenkomponert opplegg så er det utrolig vanskelig å gi deg noen råd vedrørende hva du spiser når du i tillegg ikke oppgir hvor mange kh du skal ligge på daglig.
Den vanligste nybegynnerfeilen på lavkarbo er for lite fett og for lite vann. Kylling og kalkun er ikke akkurat feit mat, prøv og velg feitere alternativer. Jeg går på ketolyse og da blir det litt mye kh å spise skyr.
Kan jo kjapt nevne at enkelte ikke går ned i vekt (de såkalte partystopperne) når de spiser tomater, meieriprodukter –smør, søtningsmidler, nøtter og brøderstatninger. …andre faktorer som kan virke inn er sykdom, medisiner, lite/dårlig søvn og stress.
Søtningsmidler kan i tillegg trigge søthungeren.

Legger ved link til en tråd der jeg har samlet sammen informasjon beregnet på nykommere i lavkarboverdenen, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

LiMe sa for siden:

Hva er skyr? Forøvrig har jeg hatt det samme problemet. Plutselig sto vekta stille, selv om jeg hadde samme kostholdet som tidligere. Jeg har øket mengden mosjon, kutta i mengden tomater og proteinbrød, øket vannmengden og prøver å sise litt mindre. Nå går det veien igjen :)

arnakristin sa for siden:

[color=#000000][/color]
[color=#000000][/color]
Skyr er et islandsk meieriprodukt som Q-meieriet nå lager for å prøve å kapre yoghurt markede i Norge, www.kavli.no/wps/wcm/connect/Q/Produkter/Nye+produkter/NO-Q-nyhet-skyr. I tillegg så har de nå kommet med Skyr naturell. Skyr er ikke yoghurt det er egentlig en myk ost.

LiMe sa for siden:

Ok, takk for det :), ser det er en del karber i skyren.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.