De siste to dagene har jeg fått så mangen kviser i ansiktet :-( de er røde og gjør rett og slett vondt, er det normalt at man får det på ketolyse?
Trodde man skulle få finere hud jeg men min har bare blitt styggere nå og kommer bare fler og fler hver dag..
Kjent fenomen dersom du er ny på ketogent kosthold ;). En del av utrensningen, som Nomma sier. Den lagrede ''dritten'' i kroppen kommer ut der det er mulig å komme ut, via porer, kjertler, urin og avføring.
Drikk mye vann, rens huden hver kveld, og smør deg med en lett krem og tålmodighet ;)
Jeg fikk også noen kviser i starten (har alltid ellers vært 100% kvisefri) - men, som de andre sier, de ble borte og kom ikke tilbake. :cool: Huden min er stort sett mykere på ketogen kost, skjønt det må visst mer til for å håndtere vinter-panna...
Aha, da skjønner jeg hvorfor jeg pluttselig har fått disse røde prikkene i panna og over nesa. Jeg behandler det med kortison jeg da, for jeg trodde det var utslett.
Snart borte nå da, gått på ketolyse kuren i snart 4 uker.
Takk og pris for denne tråden!
Har lurt på det samme. Ikke bare kviser i ansiktet, meg andre steder også. Gleder meg til de blir borte, for de gjør vondt! :(
Høh jeg har fått masse kviser både i fjeset og på kroppen og de går faktisk ikke bort heller :mad:
De er vonde og jeg MÅ klemme på dem! - håper de snart forsvinner, men etter snart et år på dette kostholdet begynner jeg å lure..
Jeg har helt motsatt, har aldri hatt noe særlig kviser, fikk det ikke av å begynne på lavkarbo heller. MEN, her om dagen fyllesjuk og fæl bestemte jeg og sambo oss for å spise sjokolade. Da gikk det fort :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.