lolliduck sa for siden:
Jeg er student og har ofte lange dager. Hvor ofte bør man spise når man er på lavkarbodiett? :)
lolliduck sa for siden:
Jeg er student og har ofte lange dager. Hvor ofte bør man spise når man er på lavkarbodiett? :)
Yonah sa for siden:
Det generelle rådet er når du er sulten. Og selv om du har lange dager betyr jo ikke at du ikke kan ha med matpakke.. Det var det folk gjorde før i tiden vettu;)
lolliduck sa for siden:
Takk for svar. Absolutt sant dte du sier om matpakke. Det er bare å pakke med seg, og planlegge. Altfor ofte har jeg tydd til kantinematen når dagen har blitt lang, men ser at med lavkarbo er det greit å planlegge fra morgen av.
Hva med å pakke med gulrøtter? Jeg har ikke helt forstått om det kan inngå som mellommåltid i en lavkarbodiett? Lest litt forskjellig på forum. Er det noen som har et råd?
Takk:)
Dette blir første helg med lavkarbo. Blir en spennende utfordring!
Kitt sa for siden:
Gulerøtter inneholder for mye karber til at det kan anbefales på generell lav/lavkarbo.
Men du har ikke noen spesiell kostholdsfilosofi og kan bare selv si om du er villig til å ofre så mange karber på gulerøtter!
Og du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten, så såkalte mellommåtider utgår egentlig!
Kanutten sa for siden:
Jeg må innrømme at jeg er uenig med dem som sier at gulrøtter ikke kan spises under lavkarbo. Lavkarbo ER jo et vidt begrep, og går ganske langt opp i karber. Hvis man ligger på 50-100 karber kan jeg ikke skjønne at en liten pose med gulrøtter som utgjør ca 7 gram karber ikke kan nytes?? Er jeg helt på bærtur??
Areola sa for siden:
Generell lavkarbo er jo strengt tatt ingen "ordentlig filosofi" i den forstand at den har regler eller blitt kommersialisert, den er vel strengt tatt det samme som egenkomponert?
Kitt sa for siden:
For de som er nøye på hvor karbene kommer fra, inneholder jo gulerøtter en god del stivelse, da!
Jeg er ikke superstreng og bruke gjerne litt gulerot i retter hele familien skal spise, men vil ikke ta meg en hel gulerot som eget måltid, nei! Blodsukkeret mitt ville nok ikke like det!:eek:
Charlott sa for siden:
Gulrøtter ligger fra 6.6 gr karb pr 100 (rå, norske gulrøtter) til babygulrøtter som har 4-5 karber. For de som ligger litt høyere på karbene burde en liten gulrot være overkommelig?
Og dette er hva Torkil sier i en gammel tråd.......
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.