Har slitt litt med hodepine og legg-kramper i det siste , og leste her inne at da mangler jeg mest sannsynlig kalsium og magnesium :confused:
Så nå har jeg handlet for den stor gullmedalje i håp om at jeg nå skal dekke inn det jeg evt. måtte trenge / mangle..
Så tilskuddene mine blir som følger : Nycoplus activ m/magnesium,kalsium og krom ,selolje med omega 3 ,6 og 9, b-vitaminer , multivitaminer og laxoberal for treg mage !! Da har jeg vel dekket inn noen behov.. ?
Skulle tro jeg var 90 år gammel og ikke 39 (1/2) :p
Legg-kramper i kombinasjon med hodepine? "Lukter" dehydrering synes jeg. Drikker du nok vann i løpet av en dag da? Hvor mye drikker du i så fall? Og hva?
Vel, det kan være mangel på magnesium. Jeg er ikke den eneste her som drikker 4-5liter vann i døgnet og må ha ekstra magnesium pga leggkramper. Glemmer jeg det, da er det to uker og leggkrampene kommer om natta. Det med dehydrering aner jeg ikke, men det er ikke unormalt at kroppen skyller ut mere mineraler på ketogen kost enn ellers og man trenger tilskudd. Jeg tar 2x300mg hver kveld. Det som er i mulitvitaminer er langt fra nok..
Prøver å se flere symptomer i sammenheng. Kramper i leggene kan være flere ting, mangel på mangnesium, kalisum, kalium/natrium ubalanse, dehydrering, overbelastning m.m. I kombinasjon med hodepine er det første jeg tenker på dehydrering, at hun enten ikke drikker nok, eller ikke har en god nok evne til å holde på vannet i muskulaturen. Man må se på hele bildet, ikke en farge alene ;-)
Må vente å svare mer konkret til Merethe1 opplyser om flere ting.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.