Tulip73 sa for siden:
Hei!
Har holdt på med lavkarbo siden nyttår nå og har kommet til min første store utfordring, morsdag.
Hvordan planlegger dere å feirer morsdag?
Tulip73 sa for siden:
Hei!
Har holdt på med lavkarbo siden nyttår nå og har kommet til min første store utfordring, morsdag.
Hvordan planlegger dere å feirer morsdag?
StegforSteg sa for siden:
Siden morsdag = bare meg og barna skal jeg lage svinestek i jerngryte med masse gode grønnsaker i - og lage gerds ostekake i miniposjoner :D Jeg skal kjøpe meg tulipaner og bare kose meg :)
Max sa for siden:
Det regner jeg med at jeg gir bæng i.
Yonah sa for siden:
Vel jeg vet ikke, men jeg tror vi skal til en vennine enten lørdag eller søndag og feire bursdagen hennes..
Ungene vil nok fikse noe til morsdagen og det kan hende det blir en liten sjokoladekake til de og noe sukkerfritt til meg. Ungene får absloutt ikke kunstig søtning..
Vi pleier vanligvis å bake en canadisk kake som heter crazy choclate cake og fylle med kirsebærkompott, krem og revet sjokolade. Men det er ikke så veldig lavkarbovennlig og mannen og ungene klarer ikke å spise opp en hel stor kake før den blir dårlig.
Noen blomster forventer jeg ikke for kontoene er skrapa fant, men kaffe på senga og kos med unger gubbe og bøker eller blader, det skal det nok bli på morran:D
Jabba sa for siden:
Feirer hverken morsdag, farsdag, Halloween eller Valentine........synes hele greia er bare tull og vas!
Dietta sa for siden:
Her er det ingen som husker at det er morsdag :mad: (unntagen mor da), så det blir forbigått i stillhet.... ;)
Lava sa for siden:
Det er jo både valentinedagen, morsdag og fastelavenpå en og samme søndag!
Vi feirer ikke særlig, får blomst av døtrene da, og gir mor en kvast eller sender kort,
men i år er vi ikke her i landet og skiter i hele greia :lol:
MoccaMaster sa for siden:
Har aldri feiret morsdag, farsdag eller valentinsdagen og sånn med noe spesiell mat eller kaker.. Det er kaffe på sengen som gjelder her i gården :D Ellers er det tegninger, kort og en liten oppmerksomhet som er tingen! (Når jeg husker på å fikse det med ungene selv.. mannfolket mitt har visst aldri hatt tid til å ordne med slike ting.. TØV!!! ) hihi...
Men jeg må bake fastelavensboller til ungene.. Så jeg får kose meg med kremen som er til overs jeg da... flirer
Min egen mor mistet jeg dessverre for 3 år siden, så vi tar en tur på graven med blomster og tenner et lys :) Godt å gjøre slike ting på slike dager...
Solange sa for siden:
Her i Belgia er alt omvendt av Norge, farsdag i februar og morsdag i november!!! Blir bare forvirring, slik at dagene koker bort i kål`n.... Fastelaven feires her, er jo katolsk, men i enda større grad er det jo karneval og "fetetirsdag" (passer vel for lavkarbere!) den 16. februar. Fastelavensboller har jeg ikke sett her heldigvis:eek:, tror de spiser pannekaker. Valentines da blir jo selvfølgelig feiret av handelsstanden, her som overalt ellers!
pleiadene sa for siden:
Håper jeg skal feire med ny badevekt! Trodde aldri jeg skulle savne vekta, men det gjør jeg etter at den tok kvelden. Merkelig, for den var ikke brukt SÅ ofte! Kommer med små påminnelser til ektemannen, håper det virker .... Ellers blir det vel ikke noe spesielt ekstra i mat eller kakeveien. Holder meg til programmet!
anette76 sa for siden:
Morsdag og valentine blir feiret hjemme hos meg ja.
Pleier å få lov å sove litt lenger enn normalt uten at noen barn kommer og vekker mor :D.
En god frokost med te til de voksne og kakao til barna hører med.
Barna lager gjerne kort e.l på skolen/barnehagen.
Så går turen til bestemødrene med en liten gave ( i år får de telysestake med bilde av barna).
Mormor baker boller til barna og jeg baker Gerds ostekake til de voksne;).
Gir selvfølgelig men kjære litt ekstra oppmerksomhet men det egner seg ikke på trykk:p.
marithja sa for siden:
Her blir det fastelavensboller, "skeier" ut med boller laget av hvetemel, men med splenda i stedet for sukker, kjempegode:-) Og har funnet ut at det tåler jeg faktisk uten at vekta fyker i været! Så får vi se om vi kan lage krem med fløte og splenda til mor, resten får vanlig krem...Ellers håper jeg å få sove lenge og få frokost på senen....men.....kan ikke huske at det har skjedd før...:p
Kanutten sa for siden:
Hos oss feirer vi alt som kan feires! Benytter enhver anledning til å lage fest! Jeg kjøper ikke inn noe ekstra, så denne kjøpefesten kjenner jeg ikke til, men vi bruker dagene på hverandre. Legger bort vanlige gjøremål og koser oss glugg sammen med noe spes. :love: Dette året er jeg borte fra unga på morsdagen, men har ordnet et komplott hvor unger skal overraske bestemor som passer dem.. Og siden valentinedagen (valentine var irsk) er samme dag skal sambo og jeg, som da er i Dublin :love: gå en laaang tur ved en av kanalene, bare prate og fokusere på OSS! :love:
Synes vi er flink til å få alle slike dager til å bli skikkelig familiekos uansett hva slags "dag" det er. :love:
Carisma sa for siden:
Ja, det er jo nettop det som er poenget med slike dager, å bli minnet på å gjøre litt ekstra ut av hverdagene. Trenger ikke gå i handelsstand-fella.
Tailee sa for siden:
Hei!
Gratulerer med morsdagen!
Klart den skal feires, jeg har planlagt å spise lavkarbo i dag også men jeg skal ha en fastelavensbolle. det har jeg gledet med til lenge. Vi skal jo leve og nyte livet også da, så får kuren ta litt lenger tid..:) :p
Carisma sa for siden:
Her skal det bakes søte oopsier i dag. Gjærbakst kan jeg ikke fordra, og har alltid likt vannbakkelsboller best til fastelaven. Oppsiene ligner jo veldig på det, så for min del er lavkarboalternativet mye bedre enn de andre bollene :ja:
StegforSteg sa for siden:
Jeg gleder meg som en unge til å smake på Gerds Ostekake :D
Anne sa for siden:
Hadde planer om en skitur med mann, men iom det var litt grått i morges, så lot vi være...
Tilgjengjeld fikk jeg besøk av sønn, svigerdatter og to barnebarn. Sønn hadde bakt boller, sammen med yngste gutten(3 år), som de hadde med.
I tillegg kom datter med hund en tur...Blomst ble det også. Eldstejenta med familie har jeg snakket med på telefon. Er jo morsdag hos dem også. Så da lagde jeg fiskesuppe til oss som vi spiste før bollene...Var så kos atte:p
Supera sa for siden:
Jeg synes morsdag og farsdag er tullete, så jeg kjøper bevisst ingen gave. Men foreldrene mine liker dagene og vil nok helst at vi skulle gitt dem gaver. :geip: Vi pleier å lage en kake, og så sitter vi rundt kjøkkenbordet lenge og prater og spiser. I dag var jeg bortreist, så jeg vet ikke hva de gjorde i dag. Har fått dem til å spise lavkarbo. ;) Men jeg ville heller gått for ett bedre måltid og heller skippet desserten. Kose seg med mat i steden for å kose seg for å kose seg.
Lillebille sa for siden:
Enig, bare en greie for handelsstanden til å tjene penger!;)
Tulip73 sa for siden:
Da var morsdagen min vel overstått, og jeg kan med hånden på hjertet si at den var vellykket. :D
Her har vi brukt å ferie morsdag med kake, kake, og atter kake. Gutta mine har brukt å vekke meg med kort og pakke, så har vi hatt en bedre frokost med kake. Etter en rask dusj, bar det i vei til bodsetting nr 2. Denne gang hos svigermor med nystekte vafler og kake. Etter en rask middag hjemme har så turen gått hjem til mine foreldre og ettermiddagskaffe og enno mere kaffe.
I år brøt vi tverrt over med tradisjonene. Svigermor fikk morsdagsblomster på fredag ettersom hun passet guttene mens jeg og min kjære var på kino. Og i dag lagde vi pinnekjøttmiddag til min kjære mor som har måttet sitte stille siden slutten av november pga brudd i foten. Til dessert/kaffen hadde jeg laget fromasj kake av fun saft og fikk kjempeskryt av den. :D
Photobscura sa for siden:
Hvordan jeg feirer morsdag? Jeg ringer moren min UTEN å be henne ringe opp igjen :p.
Jeg liker også alle typer festdager, eller i det hele tatt en hver unnskyldning til å gjøre noe uhverdagslig, så lenge jeg kan gå fri fra å fôre handelsstanden med så mye som en krone. Selvgjort er velgjort ;)
Kanutten sa for siden:
Sambo og jeg feira BÅDE morsdag og St Valentine på søndag ved først å gå i kirka der St Valentine ligger begravet (han var jo seff irsk :p) Deretter gikk vi en laaaang tur helt etter mine lyster og behov, og det ble i en vakker stor park. :love: Elsker parker jeg.. Og hvem sier at det er kun i jula man kan kline under en kristornkvist?? Vi satt under et helt kristorntre! :rodme: Mye klining med andre ord...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.