< Tilbake til oversikten

Hjelp, jeg starter med ketolyse

merrylu sa for siden:

nå starter jeg snart på ketolysekuren. . men jeg vil forberede meg shikkeli før jeg begynner. finne utvalg på matvarer osv.
nå er jeg veldig kresen på mat å spiser overhode ikke fiskemat :_plystre:
er det noen som kan komme med litt tips til matvarer helt uten eller med lite karbohydrater? :) på forhand takk. .alle tips mottas med et smil :syklubb:

Fungirl sa for siden:

Hei og velkommen :)

Har du lest boka? Der står det oversikt over alt man kan spise, men prinsippet er ren mat, altså ikke halvfabrikata eller helfabrikata.
Kjøtt, fisk, fugl, egg og grønnsaker som vokser over jorda + løk

merrylu sa for siden:

ja jeg har lest boka, tilogmed skrevet ned alt det viktigste og all den maten jeg liker i boka. Men er jo garantert småting som dukker opp underveis som man har spørsmål om. .å for at jeg ikke skal gå lei underveis så vil jeg forberede meg mest mulig ved å finne ut det jeg liker og ikke liker, kan spise og ikke kan spise. se andres erfaringer osv. .
er det kansje noen andre plasser man kan finne en liste over alle matvarer som er lavkarbo? :)

Fungirl sa for siden:

Nei her er nok ingen liste over alt som er lavkarbo, men gå for vanlig varianter av rømme, creme fraiche og stek maten i meierismør.

Se på oppskriftsforumet så finner du mye god mat :)

merrylu sa for siden:

tusen takk for hjelpen :) har nettopp laget meg profil her så får vel bare surre meg litt rundt og se om jeg finner frem ;)

tusen takk og lykke til til deg :)

Fungirl sa for siden:

Takk det samme :)

Superteddy sa for siden:

Nå har ikke jeg lest boka, men paranøtter har bare 3 gram karbo pr 100 gram. Man kan spise litt av det fant jeg ut. :) (regner med noen kommer og arresterer meg om det er feil... ;))

nellie sa for siden:

For noen er nøtter en skikkelig partystopper. Så man trenger ikke starte med nøtter, hvis ikke det er noe man absolutt føler man må ha. De er hvertfall lure å stoppe med, hvis det skulle stoppe opp over lengre tid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.