< Tilbake til oversikten

Sushi-tilbehør

SuperMamma sa for siden:

Jeg er veldig glad i sushi. Siden jeg begynte på dietten har jeg gått over til å spise sashimi og koser meg veldig med det. Jeg registrere dog at vekten ofte står stille dagen etter, men at det manglende vekttapet blir tatt igjen dagen etter. Er dette kun fordi det er så mye salt i soyasausen? Tips til soyasaus uten salt? (det hørtes egentlig ikke godt ut)
Har også lurt litt på hvor mye karber det er i den syltede ingefæren som kommer med. Noen som vet?
Og sesamfrø, hvordan er det med det? Er jo så godt med et lite dryss over fisken. Men er svært usikker på om det engentlig er ok?

Saine sa for siden:

Hmm, er det ikke sukker i soyasaus? Eller finnes det uten sukker? Har en i kjøleskapet, den inneholdet både sukker og hvetemel.

SuperMamma sa for siden:

Min innholder rett nok hvete (ikke sukker). Men den har kun 1 g karbo pr 100 ml.

Zincite sa for siden:

Sesamfrø uten skall har 4,5 g i følge matvareguiden :)
Søt? syltet ingefær kommer kanskje an på produsenten? Jeg fant i alle fall denne :)
Om soyasaus fra matvareguiden - 5,7g karber per 100g saus, men se kommentaren:

Tiki sa for siden:

Kan jeg spørre hvilken Soyasaus du har som inneholder en karbo? Jeg og spiser endel sachimi, men har savnet soyasausen. I tillegg til fisk, gjerne salma laks, bruker jeg litt ristede sesamfrø, masse avocado og litt vårløk

SuperMamma sa for siden:

Coop 's egne soyasaus har kun en karb pr 100 ml. (blå etikett)
Jeg oppfatter den også som mindre salt og mer lik den de serverer på Noodee ;)
Min favoritt uansett.

Torkil sa for siden:

Hei Supermamma
Her er vi tydeligvis flere som liker sushi.
Selv "trøster" jeg meg med en blandet salat med b.la. avokado og salma laks marinert i en blanding av soyasaus blander med litt wabasi.
Jeg tenker at det som henger igjenn i fisken er så lite at det ikke er av betydning.
Vennlig Hilsen
Torkil:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.