< Tilbake til oversikten

Tyrkisk yoghurt!

ned10kg:) sa for siden:

Har funnet tyrkisk yoghurt i mange oppskrifter.. finner de ikkje igjen.. Kva bruker ein det til?? Eg fekk for meg å kjøpe det på spar hinn dagen;)

Kitt sa for siden:

Jeg bruker det sammen med egg, fløte og noen frosne bringebær i smoothie, jeg!:sikle:

Kan vel bruke si dressinger blant annet.

BlirFjong sa for siden:

Mener å ha lest her et sted at noen spiser det til frokost? Men vet ikke hva de har oppi da.. bringebær kanskje?
Prøver å finne tyrkisk yoghurt her også, men har ikke hatt hellet med meg ennå.. må vel butikker med stort utvalg tenker jeg.

Gracella sa for siden:

2 dl tyrkisk yoghurt
4 ss limesaft
1 avocado (ikke de små)
4 isbiter (eller fire frosne fløteisbiter)
1 egg
søtning etter smak og behag. Jeg har ca 2 ts splenda.
Evt en skvett fløte.

Alt mikses i en blender eller med stavmikser.

Hell på 2-3 dl kaldt vann evt litt mer fløte og miks litt til.

Smak om du vil ha mere limejuice eller mere søtning.

Kjempegod og mettende. Denne holder både til frokost og lunch.

Carisma sa for siden:

Et par ss tyrkisk youghurt, en halv ss cottage cheese, en ss sukkerfritt syltetøy, en liten skvett fløte og litt soyaflokker og solsikkefrø. Min favorittfrokost for tida, og er mett i maaaange timer :ja:

Bubbla sa for siden:

Hvilken butikiker får dere kjøpe denne youghurten i?

Carisma sa for siden:

Jeg kjøper min på "pakkissjappa" :D

Gracella sa for siden:

En halv ss cottage cheese? Ikke mer altså?

Pleier å blande et par ss rømme i en halv boks CC + litt tilbehør, så en halv ss hørtes så lite ut for min del...

Carisma sa for siden:

Det er såpass mye protein i youghurten, og soyaflokkene drar på mye. Så det holder til den ja :ja: Kommer selvfølgelig litt an på hvor mye flokker o.l jeg tar oppi. Men jeg klarer ikke mer enn max 1/3 beger CC om gangen da, så du kan sikkert putte oppi mer om du vil.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.