< Tilbake til oversikten

Landlord grønnsakgrateng

Monen sa for siden:

Noen som vet hvor mange karber det er i denne?

Kitt sa for siden:

Finner den ikke noe sted. Er du sikker på at det er det den heter?:confused:

Yonah sa for siden:

Ja, det er noe som heter grønnsaksgrateng fra Landlord og den inneholder gulerøtter og en del karber. Nå vet jeg ikke hvilket kosthold du følger siden lavkarbo kan være så mangt, men varma gulrøtter er generelt ikke lurt pga stvelsen går over til å bli en sukkerart og den får temmelig høy GI. Ellers er gulrøtter ikke tillatt på de fleste filosofier..

Kjøp heller blomkål og brokkoligratengen til Landlord, den inneholder rundt 3g karbo pr 100 og er god.

Monen sa for siden:

Den inneholder gulrøtter, ja, men den inneholder mer brokkoli, pluss babymais.
Om jeg ikke spiser så mye gulrøtter, men mer brokkoli og babymais. Datteren min elsker gulrøtter, så de kan hun få ;)

Synes det er rart det ikke står noe på den, når det står på blomkål- og brokkoligratengen.

Kitt sa for siden:

Nå ble jeg så nysgjerrig at jeg må nok se etter den neste gang jeg er i butikken! Kanskje alt i dag?
Vår lokale Rema er kåret til en av de beste i landet, så står det ikke på posen, skal en av sjefene få finne det ut for meg, altså!

Er jo påbudt med næringsinnhold på norske varer!

Monen sa for siden:

Jeg har kikket flere ganger på posen, tilfelle det har gjemt seg et sted, men kan ikke finne det.. Si fra om du finner ut noe, da! :)

Kanskje det er posen min det er noe galt med..? For foran på posen står det at info står på baksiden, og bak på posen er det et stort sølvfarget felt hvor det ikke står noe..

Kitt sa for siden:

Kan du gi meg det nøyaktige navnet som står på posen, så skal jeg se hva jeg kan få til!;)

Monen sa for siden:

Den heter Landlord grønnsaksgrateng med smak av ost :)

Yonah sa for siden:

Flere av posene med frossenvarer fra Landlord det ikke står noe på, og det er jaggu dårlig.

Kitt sa for siden:

Skal kjefte litt på sjefene her, jeg!

Vi klarte å få tilbake helkornbrødet i butikken, så næringsinnhold på posene burde ikke være vanskelig!;)

Kitt sa for siden:

Jeg finner bare ikke denne gratengen i frysedisken her. Ingen sjefer på jobb når jeg har vært der i det siste heller, men jeg har ikke gitt opp enda!:D

Monen sa for siden:

På "min" rema ligger den sammen med blomkål- og brokkoligratengen. Jeg kikket på den i dag også, for å se om det var noe feil på den forrige posen. Men det står ingenting.
Nå syntes jeg uansett ikke den var noe god, da, så det blir nok ikke flere poser;)

Photobscura sa for siden:

Med smak av-prefiksen er jo alltid litt spennende :cool:

Monen sa for siden:

:p:cool:

Rusalka sa for siden:

Jeg har spurt direkte til produsent, og fått til svar at det er 7,1 gram karbo per 100 gram i denne gratengen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.