Jeg har 12 kg som skal bort før jeg er fornøyd :-)
Men de sitter tydligvis bomfast og har gjort det siden jeg fikk mitt andre barn for 16 måneder siden.
Jeg er ikke så flink til og trene og går ikke på noe treningsstudio for tiden (føler meg rett og slett ikke vell av og gå på et treningsstudio) så jeg lurte igrun på hvor mye dere trener og hva dere trener.
Jeg hadde tenkt og begynne med en gåtur på¨ca 30 min om dagen (tror ikke jeg klarer mere når det er så glatt og kaldt ute) også bruke litt rockering på kveldene mens jeg ser tv istedenfor og sitte i sofaen og se på tv.
Problem området mitt er magen, jeg skjemmes sånn at jeg ikke liker at min samboer ser den engang :-(
Har hørt veldig mye positivt om ketolyse og håper dette er noe for meg, får bare håpe jeg klarer og følge opp :-)
Tror min største utfordring vil bli og variere nok i kostholdet for og unngå og bli lei :-)
Jeg "spiller" Wii Fit 30-60min til dagen nesten hver dag. Kommer sent hjem fra jobb,og etter middag, lekser, osv med dattera mi så er det klar for leggetid for henne, og da har jeg ikke muligheten til å komme meg ut, så Wii har vært en livredder, iallefall på ukedagene.
Jeg går ca 30-60 minutter ren "tur" om dagen, så danser jeg Zumba 20-60 minutter 3-5 ganger i uka. I tillegg har jeg en del treningsspill til Wiien (My fitness coach, wii fit pluss, my fitness coach cardio workout osv) og en hel haug med forskjellige trenings-DVDer når jeg vil ha litt variasjon.
Jeg har som mål å ha minst 1 time aktivitet om dagen, og så er jeg ikke så streng på hvordan jeg gjør det :-)
Men jeg liker å bli skikkelig sliten et par-tre ganger i uka :)
Jeg kan veldig anbefale deg å skaffe noen gode treningsdvder som du kan trene med hjemme alene, og å finne en venninne å gå tur med, eller dra med deg gubben ut på tur :-)
Jeg har alltid brukt "barna" som unnskyldning for at jeg ikke kom meg på trening - men etter at jeg faktisk i en av mine barnefrie uker fikk registrert meg på treningssenteret her i byen har jeg oppdaget at de har barnepass 2 kvelder i uka :D Null mer unnskyldninger nuh :D
Jeg har sååå lyst på wii fit, søstren min har kjøpt seg zumba greiene (men hu er så tynn fra før at hu bruker det ikke til noen vektnedgang, kun for og stramme opp).
Virker det slik de påstår det virker?
Skal GÅ meg en tur på butikken nå istedenfor og gjøre som jeg alltid gjør, kjøre... :-)
All trening virker om du bare legger nok energi i gjennomføringa :-)
du går hverken ned i vekt eller strammer opp med hverken Zumba eller Aerobics om du bare daffer fra side til side.
Men Zumba er kjempegøy og om du legger energi i det, får du en helt fantastisk trening for hele kroppen, som i tillegg er morsom og utfordrende :-)
Wii fit er også gøy, du får bevegelse, men ikke spesiellt høy intensitet. Der er det enda viktigere at du legger energi i alt du gjør :-)
Og så må man klappe seg selvpå skulderen og huske at all aktivtet er uendelig mye bedre enn ikke-aktivitet, så det å gå på butkken i stedet for å kjøre er en hyggelig presang til kroppen! :-)
Grad av trening skal ikke ha noe å si for å få til en vektnedgang på Ketolyse. Spiser du riktig er det prosesser inni kroppen din som sørger for vektnedgangen.
Når det er sagt, så er jo trening bra for veldig mange andre viktige ting enn vekten da :)
Du går jo ikke ned på prosesser i kroppen alene? Du må jo på den ene eller den andre måten forbrenne mer enn du spiser. Torkil anbefaler jo 30 minutter gange/aktivitet om dagen, for da blir det mye lettere å gå ned i vekt.
Når det er sagt spiser de fleste mindre på ketolyse enn til vanlig, fordi proteiner og fett metter bedre, pluss at ketose-forbrenning er tyngre for kroppen enn vanlig blandet forbrenning.
Normalt sett trener jeg 1time turn og 2x 1,5 time håndball i uken i tillegg til rusleturer med hunden. Hvis jeg er på jobbreise prøver jeg minimum å få 1/2 -1 time med jogging på tredemølle annen hver dag.
Meget mulig at Dr. Torkilsen anbefaler litt lett trim for å kompensere for evt slurv i matveien. Vet at han rekommanderer kosttilskudd etter samme policy.
Ketolyse er uansett ikke forenlig med tunge fysiske utskeielser. Husk, dette er en ekstremdiett.
Den tradisjonelle forbruk/inntak tankegangen er tydeligvis vanskelig å kvitte seg med :p
:confused:
Hva definerer du som tung fysisk utskeielse da? DFet finnes folk som løper maraton på denne kosten... :o
Selv trener jeg spinning/Zumba/styrke osv minst 3-4 ganger i uka + en skitur eller lignende i helga. Ikke noe problem det.
Supert at du fungerer slik på Ketolyse:) Mange gjør ikke det. Ikke spør meg hvorfor (spør heller Torkilsen..)
La nå ikke dette utvikle seg til en diskusjon om trening er bra eller ikke. Trening ER bra, men ikke nødvendigvis avgjørende for å oppnå vektreduskjon!
Jeg trener 1 time 15 min langrenn/stavgang 1 gang i uka + vektstang 1-2 gang i uka alt ettersom hva barna skal være med på i løpet av uka.Kan ikke bare prioritere meg selv.... Prøver å få til langrenn el stavgang i løpet av helga også sammen med familien :)
Jeg tror det skal bli en utfordring og få i seg nok fett men prøve det skal jeg.
Har fått i meg ca 1,5 liter vann hittil i dag men håper jeg klarer få opp vann inntaket til ca 3 liter om dagen..
Hva er problemet med vann?
Det trenger ikke være vann, altså, det viktigste er at du får i deg nok væske, det være seg vann, saft, mineralvann, kaffe, te, grønnsaker, fløte etc etc. Selv om det meste burde være vann, sier noen!
Væskeinntaket totalt bør ligge opp mot 3 liter!:)
Og nei, kaffe og te er ikke vanndrivende og inngår helt fint i et vanlig væskeregnskap!;)
Jeg er veldig glad i bacon da så det hjelper jo på fett inntaket :-)
Jeg er en veldig kresen person når det kommer til mat og ikke flink til og prøve ut nye ting, så det skal jeg bli flinkere på og teste ut div oppskrifter jeg har funnet her inne og prøve og lage mine egne :-)
Har en vannflaske med meg overalt hvor jeg går og merker det har sin effekt for føler jeg løper like mye på do nå som jeg gjorde da jeg var gravid :P
Leste i siste "I Form" en artikel om intervall trening og fettforbrenning. Synes å huske at det er den beste treningsformen for fettforbrenning. Har ikke bladet med meg hit på hybelen så jeg får ikke gjengitt det som sto. Fant denne artikkelen på nett sidene:
Kardio trening med høyintensitet brenner fett best
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.