Jeg har bestemmt meg for å gå drastisk ned på karbohydratene og har derfor noen spørsmål. Litt info om meg; jeg er hunnkjønn, 39 år, veier 70 kg. og er 168 cm høy. Jeg kunne tenkt meg å gå ned ca. 10 kg.
Er det greit å kombinere f.eks. grove knekkebrød/havregøt inn i denne typen kosthold, eller vil det "ødlegge" alt?
Dersom knekkebrød/havregrøt er et must så må du sjekke ut Fedon Lindberg det er vel kun han som tillater det i begrensede mengder, forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29
Hei Solgull :)
Jeg er også ny her. Startet på lavkarbodiett for 1 uke siden, og er inne i ketose nå. Kan sjekkes med ketostix som du får kjøpt på apoteket, er 50stk i en pakke. Jeg har kun spist proteiner og fett. Har for det meste spist: egg, fisk (laks/ørret), kylling, bacon, karbonadedeig, creme fraishe, cottage cheese, fete oster, skinke, masse blomkål og brokkoli, squah, fersk sjampinjong, løk, salat, avokado, agust, tomat, paprika. Olje på salater eller til steking: oliven olje. Viss man spiser havregrøt eller knekkebrød mens man er i ketose vil man gå ut av ketosen igjen, pga for mye karbohydrater. Når man er i Ketose vil kroppen bruke fett som brennstoff, og du vil gå raskt ned i vekt.
Håper svaret mitt var til litt hjelp iallefall. Lykke til :)
La meg bare få si en ting som jeg har lært her på forumet. At man er i Ketose betyr ikke at man går ned i vekt ;) Man kan godt være i ketose uten å gå ned et gram :) Da er det viktig å finne ut hva som er vektstopperen (populært kalt partystopper)
Lykke til :)
Anbefaler deg forresten å gå på biblo å låne bøker ang dette - og bruke forumet flittig. Jeg har lest til øynene er blitt røde her inne ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.