Iselilja sa for siden:
Finner ingen oppskrifter på løksuppe her.. Er dette noe man ikke kan spise på lavkarbo?
Iselilja sa for siden:
Finner ingen oppskrifter på løksuppe her.. Er dette noe man ikke kan spise på lavkarbo?
blåbær sa for siden:
Ikke alle kan, kommer vel litt an på filosofi. Løk har i følge matvareguiden.no 5,7 gram karbohydrater per 100 gram, så det burde jo gå an for noen hvertfall. Men det er jo veldig mye løk i en slik suppe.
Kanutten sa for siden:
Jeg lager ofte løksuppe.. Jeg er suppoman.. Jeg (mye jeg her) surrer løken i smør til den er gylden. Deretter koker jeg den i matfløte(?!) til hele greia er ganske tykk. Sper deretter ut med vann til passe tykkelse.. Heller litt av suppa i en ildfast dyp form, stør på ost og gratinerer den i oven. Siden jeg har fløte i blir det ikke helt riktig løksuppe, men den er mer kremet og knallgod!
Dietta sa for siden:
:sikle::sikle:
Iselilja sa for siden:
Hørtes godt ut, Kanutten! :sikle: Hva slags ost er best å bruke? Og hvordan blir osten når man steker den sammen med suppen?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.