< Tilbake til oversikten

Spontan-pannekaker. Blir dette vellykket, mon tro?

Iselilja sa for siden:

Fikk plutselig veldig lyst på pannekaker, men har ingen lavkarbomelgreier i hus akkurat nå, så jeg tenkte å forsøke å lage noe pannekake/lappe-aktig av noe av det som står i skapene mine: seterrømme, kremfløte, egg, vaniljeessens og Splenda. Kanskje litt kokosmasse og bakekakaopulver eller mørk sjokolade også.

Noen som har forsøkt seg på noe lignende, eller har noen formening om dette kan bli bra?

nomma sa for siden:

spennende, blir det vellykket må du legge ut oppskrift ;)

Nillomien sa for siden:

husk masse egg.. da funker det;)

Nillomien sa for siden:

Ellers vet jeg at det går ann å bruke cc også.. det er det også noen som bruker.. søk på pannekake

Iselilja sa for siden:

Skulle nok hatt i mer egg og eventuelt cottage cheese, ja. Og mindre Splenda.. og ikke bakekakao... og ikke kokosmasse... :p

Jeg har smakt bedre mat, for å si det slik. :lol: Tror det er tryggere å satse på noen av frokostpannekake/lappe-oppskriftene her på forumet, jeg. :D

Kitt sa for siden:

Denne er heller ikke så dum!
Jeg bruker Gerds oppskrift uten baconfett og steker et tynt lag på en bakepapir kledd tallerken i ca 2:30 på full effekt!:sikle:

Dersom man har oppi litt søtstoff og kardemomme i stede for salt, får man vafler. Hadde med tre "plater" til svigers i dag da vi ble invitert på vafler. Fungerte supert med rømme og bittelitt bringebærsyltettøy på!:sikle::sikle::sikle:

Iselilja sa for siden:

Takk for tips. :) Så litt bedre ut disse her, ja!

Vafler... Mmm...! :sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.